Gå til innhold

Hvilke hunderaser LIKER du?


Gjest Little me

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou
Avataren er snuppa mi btw

Nydelig hund! :hjerte:

Vår forige hund var halvt rottweiler, halvt ridgeback,og verdens vakreste hund,med et fantastisk gemytt. Savner henne fortsatt.

Mine favoritter er :

* boxer

* airedale terrier

* border collie

* rhodesian ridgeback

* grand danois

* wheaten terrier

* irsk ulvehund

Men stort sett syns jeg alle typer hunder er fantastiske skapninger.

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke
Cavalier king charles spaniel. Nydelig å se på, lojal og en perfekt familiehund. Passe størrelse. Mye hund i  lite format.

:enig_anim:

De er nydelige. Har selv hatt en, og planlegger å skaffe meg en ny så fort jeg får mulighet til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Golden Retriever

Fordi det er en behagelig type hund, et behagelig gemytt. Koselige, trivelige hunder som ikke krever all verden av aktivisering, men som elsker å være på tur. Kosehund, bamsehund, rolig og trygg. Goldenen er nyyydelig!

:overrasket::overrasket: Fortell hunden min å senke ned aktivitetsbehovet! Jeg har aldri vært maken til aktiv hund (og jeg har vært med fuglehunder og terriere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan det går an å like SÅ forskjellige hundet! Cocker spaniel og amstaff! Og husky! :ler:

Hvorfor skjønner du ikke det ?

Det er da mange raser som har sin sjarm, på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nesten alle hunderaser, men her er noen favoritter:

Wheaten terrier

Schnauzer (alle tre typer!)

Bearded Collie

West Highland terrier

Fox Terrier

Airedale

Patterdale terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flatcoated retriever er den absolutte favoritten. Aktiv og glad hund som kan brukes til det meste av hundesport og være med på alt av utendørs aktiviteter. Samtidig som iallefall mitt eksemplar er flink å koble av å slappe av innendørs, skikkelig sofagris med verdens mykeste pels! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund! :hjerte:

Vår forige hund var halvt rottweiler, halvt ridgeback,og verdens vakreste hund,med et fantastisk gemytt. Savner henne fortsatt.

Hørtes ut som en nyyyydelig blanding. Finnes det blider av henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har fryktelig lyst på Irsk ulvehund, og litt lyst på Shiba. Ulvehunden er så utrolig fine, og de jeg har møtt, virker helt herlige. Noen her som har ulvehund?

Min søster har Ulvehund!

Kjempestor og snill-men det er ingen hund for mg, jeg liker best små/mellomstore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheatenterrier (fordi jeg har verdens beste kosehund)

Borderterrier, fordi de er fulle av personlighet og terriertæl

Cairn Terrier fordi de er kule

Berner Sennen fordi de er skjønne

Cavalier King Charles spaniel av samme grunn

Tjekkoslovakisk Ulvehund, fordi jeg møtte en for noen år siden og aldri kommer til å glemme

Pyreneisk fjellhund fordi de alltid har fasinert meg.

Ellers finner jeg noe vakkert i nesten alle raser, men jeg er nok terrierfrelst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg liker Amerikansk Staffordshire Terrier fordi det er trygge, rolige og familievennlige hunder.

Ellers har jeg alltid hatt en forkjærlighet for Grand Danoir, og synes de to som var med i "hundehjørnet" bare var helt fantastiske! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel!

Leonberger, stor, hårete, kosete, utrolig snille hunder:-)å så fine da...sukk!

savner den ja :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hunderaser liker du og hvorfor??

Greit med en slik tråd og ettersom vi har en hvor vi uttrykker hvilke vi ikke liker.  :)

Jeg forguder det meste av bikkjer, men en personlig favoritt er Alaskan malamute! Det er sterke bikkjer man kan drive aktivt med. De stiller store krav til eier hva angår mosjon og mental stimulans.

Det er nettopp dette som gjør at jeg synes malamuten er så flott!!!  :)

Polarhunder er mitt hjerte nærmest, og da spesielt alaskan malamute. Jeg mistet jo min i februar. Nå sitter jeg igjen med Buddy, en herlig blandig av elghund og shæfer. Jeg har alltid hatt sansen for ulveliknende hunder. Det minner meg forresten på en tråd jeg deltok i en gang i 2003, der det var snakk om "kraftdyr". Moro om jeg kan finne den igjen. *søker*

Joda, her er det. *mimre* ;)

Det som er litt spesielt med dette gamle innlegget er at denne ulven jeg snakker om har begynt å løpe igjen nå i vår. Hva det nå skal bety. Men altså polarhunder er flotte, og selv om alle hunder er flotte så er det disse jeg setter høyest selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little me

Helt enig med deg der gitt!!! :hoppe:

Heldig du er som har så flotte hunder! :klem:

Og avataren min er en liten ulvevalp så det er ingen hemmelighet at jeg setter ulven over alle dyr! :)

Endret av Little me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Rottweiler

- Dverg Pincher :)

- div. Spaniel

- Og sikkert mange andre også som jeg ikke kommer på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Berner sennenhund er verdens nydeligste hund. Har hatt da jeg var barn og skal ha en når jeg blir enda mer voksen :) de er nyyyyydelige :) og er fine familiehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet det ikke er såååå mange som holder med meg i dette, men Mops er de søteste og mest intresante hundene som finnes....Samboeren er ikke enig i dette så det blir nok etterhvert en golden retriever, men nydelige de også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Skjønner ikke helt hvordan det går an å like SÅ forskjellige hundet! Cocker spaniel og amstaff! Og husky! :ler:

Og hvorfor ikke det? Hvis man først liker hunder så liker man gjerne flere av de og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Berner sennenhund er verdens nydeligste hund. Har hatt da jeg var barn og skal ha en når jeg blir enda mer voksen :) de er nyyyyydelige :) og er fine familiehunder.

Enig. Bare så synd de ikke blir gamle. Det er vel få hunder som har så kort levealder i snitt som bernersennenen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...