Gå til innhold

Hvilke hunderaser LIKER du?

Anbefalte innlegg

Gjest Little me
Skrevet

Hvilken hunderaser liker du og hvorfor??

Greit med en slik tråd og ettersom vi har en hvor vi uttrykker hvilke vi ikke liker. :)

Jeg forguder det meste av bikkjer, men en personlig favoritt er Alaskan malamute! Det er sterke bikkjer man kan drive aktivt med. De stiller store krav til eier hva angår mosjon og mental stimulans.

Det er nettopp dette som gjør at jeg synes malamuten er så flott!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Collie.

Lojal, familiekjær og lærevillig. Og rett og slett nydelig å se på =)

Gjest Binna
Skrevet

Alaska malamute og Akita Inu er mine største favoritter.

Ellers liker jeg nesten alt som har pels ;)

Gjest Spinone
Skrevet

Jeg må jo selvsagt si spinonen, siden vi får en slik liten skjeggedame i hus om noen uker. :)

I tillegg er jeg svak for:

- rhodesian ridgeback

- weimaraner

- ungarsk vizsla

- berner sennen

- brun labrador

Skrevet (endret)

...

Endret av Jaya
Skrevet

golden retriver, andre retrivere, berner-sennen, newfoundlender (vet ikke hvordan man skriver dette..), sånn svart og brun setter( den er sååå fin ), schãfer, sånn labbetuss hund og mange mange andre ;)

Skrevet

Tigret eller harlequin grand danois er de fineste hundene jeg kan tenke meg.

• Liker 1
Gjest camillo
Skrevet

Rottweiler

Schæfer

Am staff

Doberman

Malinois

Hollandsk gjeterhund

Endel polarhunder

Noen av disse går kun på utseende og det jeg tror om dem - f.eks. hollandsk gjeterhund, som jeg har null erfaring med. Andre har jeg personlig erfaring med, eller kjenner folk som har det. Uansett er det disse hundetypene og lignende jeg liker best.

Synes forresten også Working Kelpie er fin.

Skrevet

Litt kortfattet og generelt; har en forkjærlighet for middels store/store raser med kort pels og "stram" kropp (eks. bokser, dobermann osv).

Julie

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg er vel programforpliktet til å si gordonsetter :) Vel, han er selvsagt verdens skjønneste hund, helt ufattelig godlynt og vakker :hjerte: Generelt liker jeg stående fuglehunder, kanskje med unntak av Breton, som jeg synes blir litt i minste laget. Weimaranere er majestetiske skapninger som jeg beundrer.

Andre raser jeg liker, i tilfeldig rekkefølge, og av ulike grunner:

Riesenschnauzer

Storpuddel

Bokser

Dalmatiner

Rhodesian Ridgeback

Dobermann

Endret av Elphaba
Gjest Jalileh
Skrevet

Tibetansk Terrier. Og det mest pga lynnet.

De er veldig omgjengelige, lette å trene, lojale og perfekt som vakthund (men de har ingenting å stille opp med når faren først kommer :ler: ).

I tillegg til det så virker de så rare på en god måte. Litt klovnete for å si det sånn.

Jeg syns også Boksere er fine, Dalmantinere, Engelsk Bulldog og Gordonsettere.

Skrevet

Skal vi se..

Berner Sennen (mamma har hatt slike i mange år, og jeg elsker de rett og slett. men de tar litt stor plass da...)

Cavalier King Charles Spaniel (helledussen!! Men også her mye pelsstell tenker jeg)

Airdale Terrier (så smarte, så morsomme!)

Softcoated Wheatenterrier (kjempemorsomme, men den klippinga av pelsen er ikke alltid like enkel!)'

Portugisisk vannhund

Sånn.. liste på 5, det burde holde.

Gjest Gjest
Skrevet

Samojed er vel min yndlingsrase. Hadde en selv i familien og det var en utrolig fin hund, intelligent, utrolig vakker, blid og snill og med egenvilje (litt for mye, kanskje).

Liker også mange andre hunder, selv om det slett ikke er alle jeg kunne tenkt meg selv: Settere, ridgeback, kelpie, border collie, en god del terriere, irske ulvehunder og grand danoiser for å nevne noen.

Skrevet

enig med deg ;p alaska malamute ;) nydelige hunder. vil ha, hehe. rottweiler liker jeg også ;p

Gjest Gitte
Skrevet

Border Collie er min absolutte favoritt. Har hatt border collie i 11 år. Intelligente, lærevillige, livlige, snille. Har lite erfaring med toller, men fikk han på fredag og hittil lover det godt :) Nydelig hund.

Er også veldig begeistret for doberman, selv om jeg aldri har eid selv :)

Skrevet

Jeg liker vel i utgangspunktet de fleste hunder, men mine 10 på topp er:

Rottweiler er best!

Berner sennen

Toller (eller egentlig alle retrievere, de er flotte hunder)

Gordon setter

Dvergpinscher (utrolig kule!!)

Pyrenéer

Schäfer

Riesenschnauser

Welsh springer spaniel

Shetland Sheepdog

Skrevet

Har alltid beundret St.Bernhard.

Har ikke endret mening etter at jeg (endelig) fikk meg en...;)

Skrevet

Jeg digger Rhodesian Ridgeback...BOMBE. Det er ingen over og ingen ved siden for min del. I tillegg til en RR kunne jeg likevel tenke meg en Jack Russell Terrier.

Jeg liker RR fordi de er stødige, intelligente, vakre +++ dere kan lese en haug av grunner utover dette i tråden om Rhodesian Ridgeback.

Jeg syntes en vending at weimaraner var tingen, men jeg har vel funnet ut at den kanskje ikke bør være i en familie som ikke driver jakt. Men gud bedre det er staselige hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...