Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Familien Winther av Katrine Wessel Aas. Ikke helt sikker på hva jeg syns enda. Ikke min type bok, men fint å prøve now nytt 😊

Noen flere som  har lest serien? 

Anonymkode: cb797...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt et dykk i bokhyllene mine, og funnet frem en gammel bok fra 2002 som jeg har. Den heter 

"Bare i London" av Hanan Al-Shaykh

"Fire personer fra forskjellige hjørner av den arabiske verden opplever en turbulent landing med samme fly i London. Hanan al-Shaykh følger disse fire personene gjennom en London-sommer, og lar noen av sporene deres krysses. En ganske sexy og samtidig sorgmunter, men fremfor alt svært tidstypisk roman.

Det er et stort persongalleri libanesiskfødte Hanan al-Shaykh tilbyr leserne i denne romanen."

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en bærepose bøker av ei venninne og der lå boka "etter festen" av Hans Petter Laberg. Det er vistnok en ungdomsroman, men jeg gir den et forsøk allikevel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Ferdig med His Dark Materials, så begynte på The Hitchhikers Guide to he Galaxy i dag. Tror det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slagside av Jørn Lier Horst og Thomas Enger. 

Jeg klarer ikke la være å irritere meg over upresist språk og at historien virker litt uinspirert. Jeg er snart ferdig med den nå, og det er et ork, for jeg gjennomskuet plottet og hvem som er skurken for lenge siden. Det er lite som er mer poengløst enn en krim som ikke er spennende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Ferdig med Hitchhiker's Guide. Synes den var fin, skal vurdere å lese flere i serien, men har en liste jeg vil gjennom. Neste er To Kill a Mockingbird by Harper Lee. Har lest et par kapitler, og liker den veldig godt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat ferdig med «Den avstengte øya», den var ganske bra synes jeg. 
Må ha litt krim inni mellom, så nå leser jeg «udyret» fra Roslund og Hellstrøm. 
På listen står «en tilfeldig nordmann» av Saabye Christensen og den siste i syv søstre serien. Må liksom lese den ferdig 😅

Anonymkode: ff1e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (På 29.5.2021 den 15.32):

Slagside av Jørn Lier Horst og Thomas Enger. 

Jeg klarer ikke la være å irritere meg over upresist språk og at historien virker litt uinspirert. Jeg er snart ferdig med den nå, og det er et ork, for jeg gjennomskuet plottet og hvem som er skurken for lenge siden. Det er lite som er mer poengløst enn en krim som ikke er spennende. 

Sånn syns jeg alle bøkene til Horst er. Beste fra ham er barnebøkene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollak til Ingeborg. Veldig bra! en favoritt i år. Om livet, relasjoner, kjærlighet og hat, sårhet og bitterhet 

Et familieleksikon. Også veldig bra. Smart, interessant, vittig. Uforutsigbar men nedpå og lun. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

An Anonymous Girl, Hendricks & Pekkanen. Helt OK, men synes plottet er litt søkt. Er likevel fan av den slags lettbente spenningsbøker.

Anonymkode: 1133b...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som liker sånt så er hele Cradle-serien til Will Wight gratis på Kindle ut dagen. Jeg begynte å lese første bok i går og den er ok, men langt fra Brandon Sanderson!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

An Island Christmas av Jenny Colgan, nr tre i Mure-serien. Veldig spesielt å lese julebok nå når sommeren kom marsjerende men liker serien godt så sjitt au. Etterpå skal jeg leste femte og siste del av Hitchhiker's-serien så godt med noe "klissete og koselig" først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Mengele zoo av Gert Nygårdshaug. Jeg liker den ganske godt hittil selv om den til tider er litt overdrevet og høytflyvende. Irriterer meg også over endel skrivefeil. "Etterat" (etter at) går igjen og andre ord han har slått sammen som ikke skal slås sammen. Det er kanskje en filleting for noen, men jeg synes det ødelegger leseopplevelsen litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...