Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Linny111
On 5/5/2021 at 10:28 PM, sofie777 said:

Det finnes en tv-serie allerede. Laget av BBC og den eksisterte før filmen kom. Det er også et knallgodt hørespill fra BBC (tror jeg). Du må bare være oppmerksom på at alle er forskjellige, sånn var det fra Douglas Adams tid og sånn er det blitt.

Boka er vel basert på radioserien? Jeg skal også lese den snart. De hadde den illustrerte utgaven til salgs signert av Chris Riddell (illustratøren) i min lokale bokhandel, så måtte kjøpe den. Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linny111 skrev (3 minutter siden):

Boka er vel basert på radioserien? Jeg skal også lese den snart. De hadde den illustrerte utgaven til salgs signert av Chris Riddell (illustratøren) i min lokale bokhandel, så måtte kjøpe den. Gleder meg masse!

Tror det er litt høna og egget der, regner med at Doulas Adams skrev på både det ene og det andre noenlunde samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
Just now, sofie777 said:

Tror det er litt høna og egget der, regner med at Doulas Adams skrev på både det ene og det andre noenlunde samtidig.

Det kan nok stemme, ja! Jeg vet ikke mye, leste det bare på Wikipedia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (På 8.5.2021 den 20.49):

Utlest på få timer. Mye bedre enn filmen!

Hva vil folk si

 

Neste

Den savnede søsteren

Bedre enn filmen?!

Likte filmen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brorskapet - En historie om drapet på Benjamin Hermansen. 

Anonymkode: b824d...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (2 timer siden):

Bedre enn filmen?!

Likte filmen jeg.

Jeg også likte filmen veldig godt! Dette er av sorten som "se filmen først, les boka etterpå". Kommer selvsagt til å fortsette og kose meg med filmen på dvd mange ganger :) Men boka var så utrolig bra og detaljert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (Akkurat nå):

Jeg også likte filmen veldig godt! Dette er av sorten som "se filmen først, les boka etterpå". Kommer selvsagt til å fortsette og kose meg med filmen på dvd mange ganger :) Men boka var så utrolig bra og detaljert :) 

Spennende, jeg har tenkt på å lese boken også. Filmen gjorde skikkelig inntrykk på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (2 minutter siden):

Spennende, jeg har tenkt på å lese boken også. Filmen gjorde skikkelig inntrykk på meg. 

Den gjorde skikkelig inntrykk på meg også. Sterkt. Anbefaler deg virkelig å lese boka! Jeg leste den ut i løpet av noen timer. Kjente mye igjen fra filmen, men en del andre detaljer var det i tillegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Kommet til Return of the King. Jeg føler liksom ikke at det er lov å si at dette er noe annet enn et mesterverk, og det er jo det, men det var mye action på slutten i forrige bok, og det har gått ganske trengt i begynnelsen nå. Jeg mister litt konsentrasjonen og det går utrolig tregt nå. Lange kapitler der det skjer ganske lite. Det går seg nok til om et par kapitler da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte akkurat Helvete av Erlend Loe på lydbok. Har aldri helt likt helt skrivemåten hans, men som høytlesning fungerte det utmerket for min del. Kjapp, lett og til dels morsom. Er sjelden jeg ler høyt av noe, men her gjorde jeg det flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trengte en pause fra galskspen nå etter å ha lest re av de fem bøkene i Hitchikers Guide to The Galaxy-serien på rad. Trenger noe heeeelt annet, enkelt, forutsigbart og chicke-litt-isj. Så begynner når på Jenny Colgans The Good, The Bad and the Dumped. Så er planen å lese siste to delen av Hitchhiker's-serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Endelig ferdig med The Lord of the Rings.

Nå har jeg begynt på His Dark Materials-serien. Det er neste på lista jeg leser meg gjennom. Har sett litt av BBC-serien og synes det er en fin fortelling, så det skal nok bli gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linny111

Har kommet til siste bok i His Dark Materials-serien (The Amber Spyglass). Jeg synes serien er fin hittil, selv om det kanskje skjer litt for mye akkurat nå? Blir spennende å se hvordan den slutter. Jeg er litt lei av triologier nå, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser De lemlestede av Hermann Ungar. Elsker østeuropeisk litteratur fra begynnelsen-midten av 1900-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...