Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Asså... I morges leste jeg ferdig "Speilmannen" av Kepler. FOR en bok! :nigo:

Har plutselig fått 4-5 bæreposer med bøker og nå er jeg litt usikker på hvilken bok som blir den neste. Mulig en Anne Holt eller Unni Lindell?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å lese en gammel bok på nytt. Trodde jeg hadde den i bokhyllen fra mange år tilbake, men fant den ikke da jeg nylig fikk lyst å lese den igjen. Den må ha blitt med i dragsuget da jeg for en tid tilbake siden rensket kraftig opp i bokskapene og kastet haugevis av bøker. Var ikke meningen å kaste "Out of Africa" (Mitt Afrika) men...

Nå har jeg kjøpt den igjen og begynt å lese den på nytt da. Skrevet av Karen Blixen, baronesse, men boken ble utgitt under pseudonymet Isak Dinesen pga tidsperioden hun levde i som favoriserte bøker (og alt) gjort av menn fremfor kvinner.

9780679600213_1.jpg

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser The laws of Human nature på audiobok..28 timer, så ganske lang. Jeg ELSKER hvordan forfatteren fletter inn fortellinger til livene til kjente personer som eksempler. Veldig fascinerende bok. 

Leser også "Brave new world" av Aldous Huxley , en morsom klassiker. Og lit "på si" så leser jeg "war and peace" av Leo Tolsoi , men den er foreløbig gaaanske kjedelig , er ca 100 sider inn i den. 

9781781259191_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linny111

Kom over en liste på Facebook og innså hvor få klassikere jeg har lest, så tenker å komme meg gjennom denne.

https://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100.shtml

Leste Pride and Prejudice først, så nå har jeg begynt på The Lord of the Rings. Husker jeg prøvde å lese den på norsk som barn, men det ble litt vanskelig, men det går ganske greit nå. Den er bare veldig lang :)

On 4/26/2021 at 1:20 PM, Kågebruker said:

3371DB48-9843-4675-A5C1-C11B5BFAECFA.jpeg

Den ser interessant ut! Hvilken vinkling tar den? Kjæresten min er irsk katolikk og har lest veldig mange bøker om saken, men tror ikke han har denne. Lurer på om jeg skal kjøpe den til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...