Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Linny111 skrev (På 30.4.2021 den 20.34):

Kom over en liste på Facebook og innså hvor få klassikere jeg har lest, så tenker å komme meg gjennom denne.

https://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100.shtml

Leste Pride and Prejudice først, så nå har jeg begynt på The Lord of the Rings. Husker jeg prøvde å lese den på norsk som barn, men det ble litt vanskelig, men det går ganske greit nå. Den er bare veldig lang :)

Den ser interessant ut! Hvilken vinkling tar den? Kjæresten min er irsk katolikk og har lest veldig mange bøker om saken, men tror ikke han har denne. Lurer på om jeg skal kjøpe den til ham.

Den tar for seg historien til flere ulike mennesker. Både IRAterroristene og ofrene. Og konflikten generelt( Gerry Adams er sentral) Er snart ferdig meg den.

Jeg forstår følelsene til de Irske katolikkene, og deres opplevelser, men IRA var forferdelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Kingkiller chronicles av Ptrick Rothfuss (igjen) og begynner så smått å nærme meg slutten.

Ingen bok 3 i sikte denne gangen heller.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje boka i Hitchikers Guide to The Galaxy-serien: "Life, the Universe and Everything" av Douglas Adams.

Disse bøkene er helt fantastiske!!! Utrolig å tenke på hvor lenge siden det er de ble skrevet og hvor godt det faktisk treffer også i dag. 

Skulle ønske noen (dyktige!!) ville lage TV-serie av bokserien (vet at de et finnes den ene filmen men det er ikke bra nok)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (1 time siden):

Tredje boka i Hitchikers Guide to The Galaxy-serien: "Life, the Universe and Everything" av Douglas Adams.

Disse bøkene er helt fantastiske!!! Utrolig å tenke på hvor lenge siden det er de ble skrevet og hvor godt det faktisk treffer også i dag. 

Skulle ønske noen (dyktige!!) ville lage TV-serie av bokserien (vet at de et finnes den ene filmen men det er ikke bra nok)

Det finnes en tv-serie allerede. Laget av BBC og den eksisterte før filmen kom. Det er også et knallgodt hørespill fra BBC (tror jeg). Du må bare være oppmerksom på at alle er forskjellige, sånn var det fra Douglas Adams tid og sånn er det blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stueloff skrev (På 3.5.2021 den 16.55):

23492661._SY475_.jpg.e472cc201bcd308de7f4833e704de112.jpg

Denne er så fin!!

Anonymkode: c8c55...aff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Tina ble drept av Erlend Frafjord.

Er det forresten noen som kan anbefale andre true crime bøker?

Anonymkode: 05849...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lill3My said:

Enig! Jeg elsker denne bokserien :)

1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne er så fin!!

Anonymkode: c8c55...aff

Ja, jeg koste meg veldig med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlest på få timer. Mye bedre enn filmen!

Hva vil folk si

Neste

Den savnede søsteren

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havrekaffe

Venter på "Bakom synger døden" av Karin Fossum på storytel og i mellotiden hører jeg på "Se deg ikke tilbake". Har veldig sansen for bøkene hennes. Spesielt "Elskede Poona" med innleser Trini Lund er et høydepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On earth were briefly gorgeous - Ocean Vuong

Anonymkode: 11c84...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mia83 skrev (6 timer siden):

Hør her'a! av Gulraiz Sharif 

Den har jeg bestilt og er neste bok på leselisten! 
Er den bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy- skrev (2 minutter siden):

Den har jeg bestilt og er neste bok på leselisten! 
Er den bra? 

Har akkurat begynt på den. En pakistaner som skriver boka sånn som han snakker. Humoristisk bok foreløpig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...