Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gretagarbo

Akkurat nå leser jeg Tørk aldri tårer uten hansker trilogien, av Jonas gardell, for andre gang. De bøkene har vært blant mine favoritter i fler år nå, så det var på tide med et gjensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lotty1978 skrev:

Synes den var veldig oppskrytt: jeg vet at språkføringen er et bevisst litterært virkemiddel, men klarte ikke å la være å irritere meg over den

Oi, jaja, så ulikt kan man altså oppleve én og samme bok. Det er vel i grunn noe av det som fascinerer meg så mye med bøker - at to mennesker kan oppleve samme bok så utrolig ulikt. 🙂 Jeg likte den iallfall veldig, veldig godt. Merker at en bok har truffet noe i meg når jeg i ettertid husker den godt og tenker på den. (Mens andre "mindre" bøker blir glemt like fort som siste side er lest, og altså ikke gir noe varig inntrykk). 

Opplever forresten også ganske ofte at "oppskrytte" bøker med høy rating ikke faller i smak hos meg, men da gjelder det oftest typiske best-selgere. Lucinda Riley sine mnage bøker og, og Ferrantes "Mi briljante venninne" er to eksempler på nettopp dette. Bøker "alle andre" elsker, men som jeg virkelig ikke klarer å sette pris på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Rumle skrev:

Sommerlys, og så kommer natten av Jón Kalman Stefánsson.

Åå den ønsker jeg meg. En av de mange bøkene fra i år jeg har på lista, den eeevige lista over alt jeg vil lese. Hvordan liker du den så langt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store forventninger, av Charles Dickens 

Slukte dei første 100 sidene no i dag, så eg er absolutt nøgd med boka så langt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lill3My skrev:

Åå den ønsker jeg meg. En av de mange bøkene fra i år jeg har på lista, den eeevige lista over alt jeg vil lese. Hvordan liker du den så langt? 

Har ikke lest så mye enda, men liker den veldig godt allerede :jepp: Første boken jeg leser av ham, har hatt den (og et par andre av ham) på listen min en stund jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 18.21, Rumle skrev:

Pust for meg, Cecilie Enger.

Skal begynne på denne hoka nå, etter anbefaling av deg. :)

Anonymkode: 1240e...753

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne på denne hoka nå, etter anbefaling av deg. :)

Håper du liker den :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, skruf skrev:

Hennes løgnaktige ytre av Selma Lønning Aarø 

Den har jeg på hylla... Lagt der altfor lenge! Hvordan liker du den så langt?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lill3My skrev:

Den har jeg på hylla... Lagt der altfor lenge! Hvordan liker du den så langt?? 

Har nettopp begynt på den, men liker den godt så langt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 9.44, Rumle skrev:

Håper du liker den :)

Minnet meg veldig om; Mors gaver. Oppdaget underveis i lesingen at bøkene har samme forfatter, googlet:jolie:

Veldig spesiell bok, og for å skrive så godt om temaet tenker jeg at man ha opplevd hvordan å komme i en ulykke og å leve med alle tankene hun skriver om etterpå må være opplevd for å forst og skrive om? 

Ellers er temaet mor/datter mye likt innholdet boka Mors gaver. 

Min vurdering etter å ha blitt ferdig med boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minnet meg veldig om; Mors gaver. Oppdaget underveis i lesingen at bøkene har samme forfatter, googlet:jolie:

Veldig spesiell bok, og for å skrive så godt om temaet tenker jeg at man ha opplevd hvordan å komme i en ulykke og å leve med alle tankene hun skriver om etterpå må være opplevd for å forst og skrive om? 

Ellers er temaet mor/datter mye likt innholdet boka Mors gaver. 

Min vurdering etter å ha blitt ferdig med boka.

Ja, jeg tror hun i alle fall må ha opplevd noe hun kan relatere til det. Jeg fikk helt gåsehud av hvordan hun beskrev tanker/følelser, spesielt i første del av boka. 

Jeg har ikke lest 'Mors gaver', men har den liggende på vent ☺ Kan anbefale 'Se i nåde' og 'Brødrene Henriksen' om du vil lese mer av henne. En del år siden jeg leste de nå, men de likte jeg også veldig godt.

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Ja, jeg tror hun i alle fall må ha opplevd noe hun kan relatere til det. Jeg fikk helt gåsehud av hvordan hun beskrev tanker/følelser, spesielt i første del av boka. 

Jeg har ikke lest 'Mors gaver', men har den liggende på vent ☺ Kan anbefale 'Se i nåde' og 'Brødrene Henriksen' om du vil lese mer av henne. En del år siden jeg leste de nå, men de likte jeg også veldig godt.

Takk for anbefalinger. Skal legge bøkene i ønskelisten til jeg mangler lesestoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...