Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

Ellers så har masse av vannet i kroppen forsvunnet. Hadde gått ned 215 kg før jeg forlot KK.

:hoho: Jepp, dere finner meg ikke!!!! Jeg er *borte*

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...eh...hva mente du egentlig med det?

Skjønte ingenting jeg! Leste først gram, men skjønte det ikke da heller...

Gleder meg til fødselsrapport. Savnet den da jeg ikke fikk sove inatt! :wink:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o 215 kg var ikke småtterier ... hehe...

Spent på fødselsrapport jeg også..

Har ikke helt fått med meg NÅR han ble født enda jeg..

Det holder da lenge med en kake på farsdagen da :hjerte:

Det holder da vel lenge bare gleden over å få være far !?

Håper dere finner igjen barselsgaven..

Den må jo være et sted..

Har du kontaktet barselavdelingen da ??

Vel dere får ha en fin dag alle tre..

Klem Jinx :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Erik er jo bare såå skjønn!! Har smugtitta på sm siden og det var herlige bilder!!! :hjerte:

Kos deg med din lille skatt!!! :lol:

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Leit å høre om barselspresangen... :trøste:

Dumt spørsmål - men har du sjekket skittentøyet?

Når oppdaget du at den var borte da?

Håper dere finner den...

Tenker på dere... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp; da har jeg skrevet fødselsrapport, og den ble ganske lang...

Men dere får lese den om dere gidder!!

Ha en fin uke!!

Klem Magnhild

:blomst_opp:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lille Erik ble født på KK Haukeland 29.10.03, men terminen var ikke før 12.nov, så derfor vil jeg være her med dere som jeg kjenner! Han var 3580 gr og 51cm. Akkurat passe!!

Fødselen var bare mye venting og med keisersnitt som avslutning. Jeg ble satt igang mandag morgen med prostinpiller. Da var jeg ikke modnet noe i det hele tatt, så jeg regnet med at dette kunne ta laaaang tid. Det skjedde jo da heller ikke noe på denne pillen. På ettermiddagen fikk jeg ny pille. Det hadde skjedd noe modning, men ikke mer en et tall opp på den der skalaen de bruker på modning. Husker ikke hva den heter.

På den andre pillen kom det masse maserier. Utrolig kjedelig. De var vonde og uregelmessige. De varte hele kvelden og jeg håpte i det lengste at de skulle gjøre nytte for seg, men den gang ei... Fikk en sovetabellet og sove kjempegodt gjennom hele natten.

På morgenen var det ny sjekk og fikk da også enda en pille. (Kunne fint klart meg uten de der undersøkelsene. De var VONDE!!) Denne gangen skjedde det noe. Etter noen timer fikk jeg ganske regelmessige rier med tre minutters mellomrom og de varte over minuttet. Jeg var sååå fornøyd. Og ikke gjorde de vondt en gang. Jeg så lys i tunellen!!! Jeg ble sjekket i sekstiden på kvelden for å se om denne pillen og riene hadde vært effektive, og det hadde de! Jeg ble så glad. Jeg fikk 7 på den der skalaen og dermed var det klart for drypp. MEN; Føden var full og jeg måtte vente på drypp. Først skulle vi vente til kl 2100 og så ta ny sjekk for å se om riene mine fortsatte sånn at jeg ikke trengte drypp. Men neida, skulle nok ikke gå den veien. Da klokken ble ni så var riene der fortsatt, men langt fra like effektive. Fikk da også klyster i håp om at det kunne hjelpe riene videre, men i stedet så stoppet de helt opp. Så utrolig kjedelig. Gikk og la meg, og trengte ikke en gang å få noe å sove på... Avtalen var at jeg skulle inn på føden neste morgen etter frokost og skulle da få drypp. Var utrolig spent på det. Har jo hørt at drypp kan få riene i gang med en gang og at de gjør fryktelig vondt!! Var litt skremt der jeg lå i sengen om natten.

Onsdag 29.10.03

DAgen begynte litt hektisk. Obs.posten på KK ble vasket ned denne uken og derfor ble jeg vekket og kastet ut av rommet ganske tidlig. Tok meg derfor en lang dusj og prøvde å slappe av. Fikk også i meg litt mat. Mest på trass med tanke på at jeg kanskje skulle føde og sånt snart...

Så var det tid for CTG og litt blodtrykk og sånt noe. Deretter kom mannen og vi ble kjørt inn på føden hvor dryppet ble satt. Blodtrykket var litt høyt, men ikke i forhold til det jeg har hatt i svangerskapet, derfor fortsatte de som vanlig. Lå da i sengen i en og helv time. Nesten i strekk, var oppe og gikk litt. Det skjedde ikke noenting med rier eller noe sånt. Hadde CTG koblet på og jeg så at det kom noen sammentrekninger, små og ubetydelige, som ikke gjorde vondt. Ble litt deppa egentlig. Heretter aner jeg ikke noe om tid og sted, men tar det litt sånn som jeg husker det.

Etter en stund, tror det var ca en og en halv time etter dryppet ble satt så kjente jeg at jeg ble kvalm. Ville bare ligge i sengen. Begynte også å se stjerner og ble veldig sliten. Jeg ba de ta blodtrykket mitt for det føltes litt høyt. Og det var det jo også. Jeg kjente jeg ble veldig sliten og meldte meg litt ut av verden... Mannen fikk ikke kontakt med meg og ble nok litt redd. Jeg ble deretter svimmel, kvalmere, fikk vondt i magen og utrolig vondt i hodet. Alt dette er jo ting jeg har fått beskjed om å holde øye med og ringe til kk med en gang jeg fikk disse symptomene, så jeg skjønte at dette ikke var bra. Jeg ble utrolig redd og tårene rant. JEg syntes at jordmor var så lenge vekke og fikk etterpå beskjed om at det var fordi hun fikk tak i lege og fødestue til meg. Hun hadde tatt symptomene litt før meg tror jeg. Vi målte også blodtrykket igjen og det var da 189/131!!

Ble trillet inn på fødestuen og der kom legen ganske fort. Han undersøkte meg og så veldig bekymret ut... Jeg lå i sengen og håpte han skulle si at han ville ha keisersnitt. Og jeg ble så glad og lettet da han sa det bare etter en liten stund. Blodtrykket økte enda litt mer, men jeg husker ikke hvor langt opp det faktisk gikk. Nå forlot ikke jordmor meg i det hele tatt og jeg følte meg veldig trygg på at ting skulle gå bra.

Det gikk fort alt sammen nå. Ble kjørt inn på operasjonssalen og ble gjort klar for snitt. Kledd i grønt, vakset, barbert, stelt osv. Måtte ligge på en veldig vond benk, men det fikk bare gå. Vi ventet en stund på noen blodprøveresultater som lot vente på seg. Så ble epiduralen satt. Det gjorde jo ikke vondt i det hele tatt. Men så viste det seg at den ikke virket i det hele tatt nesten. De satte en gangske stor dose etter hvert og likevel komme ikke bedøvelsen over bekkenet. Så da var det av med alt som var blitt gjort klart og så satt spinalbedøvelse. Eller det vil si, det ble gjort forsøk på å sette spinalbedøvelse, men de kom ikke igjennom. Tror de satte 12-15 nåler før de kom inn til spinalvæsken. Utrolig slitsomt å sitte med krum rygg så lenge! Magen var liksom i veien hele tiden. Men denne virket i alle fall så da var det bare å bli vasket og renset igjen før det var klart for vaktskifte... Så da forsvant alle i salen ut og ble erstattet av nye mennesker. De hilste på meg, men jeg gikk nok litt i surr kan man si... Ikke det at jeg brydde meg noe videre om hvem som var der og ikke... Så lenge mannen satt ved siden av meg så var ejg fornøyd. Kjente at de drev på i magen, de måtte bruke masse makt for å få Erik ut. Jeg hadde nemlig ganske kraftige magemuskler som ikke hadde delt seg... Så det var litt av en trøkk jeg fikk i magen. Har fortsatt blåmerke jeg...

Men kl 1610 var han ute og det med et vræl!! Utrolig deilig følelse. Husker ikke at jeg brydde meg noe særlig om at han var ute, men bare den følelsen av å kunne puste og at det ikke trykket mer i magen... DEILIG!!!

Han er jo da selvsagt verdens fineste og vi koser oss masse her hjemme!!!

Og nå maser han på mat, så da er det jo bare å avslutte...

Mange klemmer fra Kiwa og Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

:hjerte:

Endelig! Jeg er så glad for at du deler det med oss!

Alltid spennende å lese fødselshistorier, og særlig når mamman er supergirl!

Nå ble jeg også lettet; du ville jo til slutt ta keisersnitt!

Good for you...! Trodde en liten stund at du kanskje var lei deg for det. Herlig å lese at du virkelig hadde lyst! :D

:hjerter:

Håper dere har hatt en koselig farsdag, og at du har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Er så spent på hvordan det går meg Jinxen...

:cry: Tenker masse på deg vennen! Er så glad for at dere tok turen til sykehuset i dag!!!

Åh, jeg venter i spenning!!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport du hadde, mye venting da. Du må være en tålmodig sjel..Men så kom det jo noe veldig godt ut av all ventingen også...!!

Jeg håper dere koser dere!! Heldig du som er ferdig når julen kommer og kan kose deg med all god mat, din lille sønn og bare nyyyyte...Jeg kommer til å sitte der å plukke i maten og være stor som en flodhest jeg... :ler:

:kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du vil dele historien din :)

Det var et veldig lite bilde av Erik i avataren din, men han ser jo kjempeskjønn ut :) Håper dere koser dere MASSE :D

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Gratulere så mye med gutten :D ! Så fin han er!!! artig å lese fødselsrapporten din(må vel snart skrive min også.) Nå er endelig jeg på nett igjen jeg også, tiden går så uendelig fort, Victoria er allerede 2 mnd og 1 uke på søndag. Vi koser oss masse, men det er litt hektisk med en liten en i huset!

Håper dere koser dere masse!

Koz fra Lucky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Magnhild!

Flott at dere endelig er hjemme. :D

Håper dere har det bra.

Hørtes ut som en strevsom fødsel du hadde. Fint at det ble keisersnitt når ting ble som de ble.

Håper vi kan treffes på et treff her i Bergen om ikke så lenge.

Vil jo se både deg og lille Erik.

Så forresten omtalen i BT - stor stas (Magnhild.... Erik ... disse "kjenner" jeg jo) :wink:

Klem nydag (19+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: hihi, så du fant oss i BT!!?? Så tøft!!

Og Ja, vi må treffes en gang. Gleder meg til å treffe deg og magenboeren din. Det er ikke så lenge til den kommer heller.

Ellers så er livet ganske hektisk med lillegutt i huset. Men samtidig er det kjempekoselig! I dag har jeg hatt birkelig hatt følelsen av å være mamma. Vi var på babykino og så 'Finding Nemo' og så ruslet vi rundt i byn etterpå. TRaff en del kjente som jeg ikke har sett på mange år, og plutselig så var jeg mamma. Veldig rart egentlig. De aller fleste venner har jo fått med seg at jeg har vært gravid og dermed ikke overrasket over at Erik er ute. Har ikke tenkt på at det er annerledes for de som jeg ikke har sett på mange år. De blir liksom litt mer overrasket de... Men det var moro da!!

Ellers så er babykino virkelig å anbefale. Gleder meg til Maya og Andreas er klar for å være med de også. Dagene går litt kjappere når vi har noen å være sammen med. Og trilletur er også kos!! Åh jeg har hatt en så fin dag!!! :tommelsmil:

Men nå venter vi på Andreas her i huset. Snakked med Mayamor på tlf i går og det var kjempekoselig. Hun var ved godt mot, men syntes livet på OBS-posten er ganske kjedelig. Men hun tenker som jeg gjorde da jeg var der; det er andre som har det værre enn oss... Men det er kjedelig uansett. Men nå håper jeg at det ikke tar lang tid før Andreas er ute...

Jepp, men da er det tirsdagkveld og Friends står på menyen!! :tommel:

Så nå skal jeg se om Erik vil våkne, hvis ikke skal jeg kose med mannen... :hjerte:

Jeg skal bli flinkere her inne! Har bestemt meg for å ikke forsvinne sånn med en gang... Føler meg liksom litt mer hjemme her, enn inne på dagbøkene... :oops:

:blomst_opp:

Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg lagt ut bilder av Erik på KG-album. Dere finner de her.

Det er fortsatt veldig deilig å være mamma. Og nå sover gutten litt mer også så da slipper jeg å være våken hele natten fordi han vil være våken da og sove på dagen... :roll: Men sånn er vel livet.

Ellers så ser det nå lovende ut med penger fra lånekassen. Håper virkleig at jeg får dette. Da kan jeg ta meg fri i hele sommer og bare kose meg sammen med Erik. Men tør ikke ta gleden på forskudd. Nå venter jeg i spenning på brev innen to uker... *spenningen er til ta og føle på*

Penger til jul ville ikke vært så ille. Kanskje det blir noen gaver av det også... I alle fall så skal jeg ut og kjøpe meg litt klær, og litt til mannen. Har ikke handlet nye klær siden før jeg ble gravid. Og det er fryktelig lenge siden... :ler:

Jaja, nå er det en som maser på mamman sin her...

Ha en riktig fin helg alle sammen!!!

Magnhild

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! :hjerter:

...

Håper du får en fin helg!

Takk for hilsen i dagboka!

Er ikke rart du er i julestemning,

det har jo begynt nå!

Jeg har røde stearinlys overalt... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...