AnonymBruker Skrevet 8. september #21 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Okey, jeg jobber faktisk med disse spørsmålene. Og hvis dette stemmer, TS har gått til denne legen for botox tre ganger, kan hun bare finne seg ny botoxlege og møte denne andre legen i en annen setting og absolutt ingen ting vil skje. Helsetilsynet løper IKKE etter leger som innleder en eller annen relasjon med en frisk og balansert ekspasient. Tvilssakene kommer at at legen ikke kan bevise at det var pasienten som initierte kontakten, og at pasienten viste seg å likevel ha en sårbarhet. Men denne ideen om at autorisasjonen ryker fordi du ligger med noen som en gang har vært pasienten er altså ikke rotet i forvaltningspraksisen til Statsforvalter eller Helsetilsynet. Anonymkode: f336a...7f7 Takk for et ordentlig svar. Hurra. Tilnærmet en Botox behandling ja. Kjenner jeg blir skikkelig provosert av de andre svarene i tråden, med visvas og svada fra ende til annen. Så belærende og ovenfra/ned holdning at det halve kunne vært nok hvor de forsøker å trø meg inn i en eller annen slags offerrolle. Jøsses Anonymkode: b9014...dc5 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #22 Skrevet 8. september Ibot skrev (3 minutter siden): Dersom du prøver deg på legen din vil denne avvise deg forhåpentligvis. Legen har ikke lov til å innlede noe forhold med pasienter. Du bryter ikke loven ved å prøve deg, men du driter deg ut. Legen går nok videre med saken og mest sannsynlig må du bytte lege. Jeg synes det er trist at folk skal utsettes for sånt på arbeidsplassen sin, forresten. Kvinne eller mann! Der kom den! Fantastisk. Ja stakkar legen som får en tilnærming. Det er nærmest et overgrep Hva med å .. takke nei, å gå videre med dagen sin? Nei ifølge kg har man da pådratt seg en PTSD diagnose og påberoper seg metoo Anonymkode: b9014...dc5
Anonymbruker*** Skrevet 8. september #23 Skrevet 8. september Er det bare meg som tenker at det er relativt uproblematisk om ett helsepersonell inngår en relasjon til en tidligere pasient de har hatt lite kontakt med? Tenkt på alle disse spesialistene som har enkeltkonsultasjoner med pasienter på 15 min før de sendes videre. Jeg vet ikke hvor mange hundre ulike pasienter de møter iløpet av ett år. Da er det ikke så usannsynlig at en av dem ender med å møte en tidligere pasient utenfor jobben. Det har sikkert skjedde en del ganger kan jeg tenke meg. Det er noe helt annet å innlede en relasjon til en pasient i kraft av å være deres helsepersonell, å gjøre det med pasienter man har mye kjennskap til eller møter i sårbare settinger. F.eks som terapeut, mangeårig fastlege eller gynekolog. At man blir rapporter og mister autorisasjonen sin fortere enn svint har jeg mine tvil om, også selv om det involverer alvorlig misbruk av stillingen sin. Det skjer ihvertfall ikke i alle tilfeller. Ref. Frostalegen og kirurgen i Flekkefjord. Helt sinnsyke saker begge. Det er sykt hva som har foregått i helsevesenet!
AnonymBruker Skrevet 8. september #24 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der kom den! Fantastisk. Ja stakkar legen som får en tilnærming. Det er nærmest et overgrep Hva med å .. takke nei, å gå videre med dagen sin? Nei ifølge kg har man da pådratt seg en PTSD diagnose og påberoper seg metoo Anonymkode: b9014...dc5 Du har null forståelse for at det kan være ubehagelig at pasienter kommer med tilnærminger? Jeg har tannlegekollegaer av begge kjønn som har vært utsatt for dette, de syntes det var ubehagelig uansett hvor objektivt attraktive disse pasientene var. Det er noe med at personene tydeligvis mangler noen sosiale antenner. Anonymkode: cd3ff...46c 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det er irrelevant, all den tid dette er scenarioer som legen må ta med i risikovurderingen før han gjør noe med deg. Vi sier ikke at du blir slik, men at det er en risiko for legen at du kunne ha blitt. Han må vurdere alle potensielle utfall. Og ingen her tror at man mister autorisasjonen automatisk, men det er svært få leger som vil risikere sin største livsinvestering som de har jobbet hardt for å oppnå. Anonymkode: 0ea4d...f32 Skjønner. Ja, det kan godt hende at han ville tenkt i de baner. Men det er jo ikke noe jeg trenger å ta hensyn til. Han får tilbudet og har muligheten til å takke nei. Greit det. Kan meddele deg at jeg har min fastlege på Snapchat, Instagram og har gått turer sammen. Ikke noe upassende der altså, vi er kun venner. Vi møttes under konsultasjon og jeg har vært pasienten hans i noen år. Om jeg hadde villet det… ser for meg han ikke hadde takket nei. Nå er det uaktuelt for meg, da jeg ikke ser på han slik. Dette er ikke en levende sjel som vet om. Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har null forståelse for at det kan være ubehagelig at pasienter kommer med tilnærminger? Jeg har tannlegekollegaer av begge kjønn som har vært utsatt for dette, de syntes det var ubehagelig uansett hvor objektivt attraktive disse pasientene var. Det er noe med at personene tydeligvis mangler noen sosiale antenner. Anonymkode: cd3ff...46c Dette her orker jeg ikke å underholde. Anonymkode: b9014...dc5
Bokormsen Skrevet 8. september #27 Skrevet 8. september Det spørs jo hvordan man møttes. Om du har vært hos en lege en til to ganger vet reisevaksine og resept på hostesaft og en sykemelding, også møtes dere urelatert utenfor legekontoret og innleder et forhold, så er nok ikke det et problem. Om psykiateren innleder forhold med sin sårbare pasient med personlighetsforstyrrelse som han er behandlet for, da mister man lisensen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #28 Skrevet 8. september Anonymbruker*** skrev (13 minutter siden): Er det bare meg som tenker at det er relativt uproblematisk om ett helsepersonell inngår en relasjon til en tidligere pasient de har hatt lite kontakt med? Tenkt på alle disse spesialistene som har enkeltkonsultasjoner med pasienter på 15 min før de sendes videre. Jeg vet ikke hvor mange hundre ulike pasienter de møter iløpet av ett år. Da er det ikke så usannsynlig at en av dem ender med å møte en tidligere pasient utenfor jobben. Det har sikkert skjedde en del ganger kan jeg tenke meg. Det er noe helt annet å innlede en relasjon til en pasient i kraft av å være deres helsepersonell, å gjøre det med pasienter man har mye kjennskap til eller møter i sårbare settinger. F.eks som terapeut, mangeårig fastlege eller gynekolog. At man blir rapporter og mister autorisasjonen sin fortere enn svint har jeg mine tvil om, også selv om det involverer alvorlig misbruk av stillingen sin. Det skjer ihvertfall ikke i alle tilfeller. Ref. Frostalegen og kirurgen i Flekkefjord. Helt sinnsyke saker begge. Det er sykt hva som har foregått i helsevesenet! Jeg og du. Vi to tenker det er uproblematisk. Resten ser ut til å ha en formening om at en er både offer, overgriper og på vei til fengselsstraff , dersom noe slikt skjer Anonymkode: b9014...dc5
Anonymbruker*** Skrevet 8. september #29 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg og du. Vi to tenker det er uproblematisk. Resten ser ut til å ha en formening om at en er både offer, overgriper og på vei til fengselsstraff , dersom noe slikt skjer Anonymkode: b9014...dc5 Ja, ganske rart. Jeg tenker det er mange av helsepersonell jeg har møtt på i farta som overhode ikke ville kjent meg igjen engang. Relasjonen i sånne tilfeller er ikke særlig sårbar, mer som å ha snakket med en i skranken på kundeservice. Det er ikke alle helsepersonell man sitter å griner og forteller sine største bekymringer til 😛
AnonymBruker Skrevet 8. september #30 Skrevet 8. september Så dere tenker at mannlig helsepersonell kan innlede et forhold til en pasient / tidligere pasient uten at dette kan få konsekvenser for han?? Det tror ikke jeg, uavhengig av om det var han som tok initiativet eller var den som akseptere en tilnærming. Anonymkode: 6869e...fdb 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #31 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så dere tenker at mannlig helsepersonell kan innlede et forhold til en pasient / tidligere pasient uten at dette kan få konsekvenser for han?? Det tror ikke jeg, uavhengig av om det var han som tok initiativet eller var den som akseptere en tilnærming. Anonymkode: 6869e...fdb Men hvem skal vite det og fra hvem? Det er jo det store spørsmålet. Blir de overvåket 24/7? Har en hale som følger etter og noterer seg hva de bedriver fritiden sin med? Så lenge han holder kjeft så kan en anse det som om det aldri var hendt Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #32 Skrevet 8. september Tenker dette må jo være noe som skjer relativt ofte, særlig om man bor i mer grisgrendte strøk. Det kan da umulig ikke være sånn at en singel lege eller lignende som flytter til et mindre sted hvor det er en eller er fåtall personer i lignende stilling, skal være permanent avskrevet fra å kunne møte noen lokalt. Da er det pokker meg ikke rart det er umulig å holde på leger i distriktene 🙈 Anonymkode: 8ff4d...d01 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #33 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvem skal vite det og fra hvem? Det er jo det store spørsmålet. Blir de overvåket 24/7? Har en hale som følger etter og noterer seg hva de bedriver fritiden sin med? Så lenge han holder kjeft så kan en anse det som om det aldri var hendt Anonymkode: b9014...dc5 I det øyeblikket forholdet tar slutt kan jo denne dama knipse med fingrene så er karrieren og omdømmet til fyren ødelagt for alltid Anonymkode: 6869e...fdb 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #34 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så dere tenker at mannlig helsepersonell kan innlede et forhold til en pasient / tidligere pasient uten at dette kan få konsekvenser for han?? Det tror ikke jeg, uavhengig av om det var han som tok initiativet eller var den som akseptere en tilnærming. Anonymkode: 6869e...fdb Tro gjør vi i kirka 😇😂 Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #35 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvem skal vite det og fra hvem? Det er jo det store spørsmålet. Blir de overvåket 24/7? Har en hale som følger etter og noterer seg hva de bedriver fritiden sin med? Så lenge han holder kjeft så kan en anse det som om det aldri var hendt Anonymkode: b9014...dc5 Men den andre parten vet jo. Og den parten KAN velge å fucke opp hele karrieren til mannen, dersom hun ønsker. Det er jo der problemet ligger. Risikoen er høyere enn det ligget er verdt, liksom. Anonymkode: 0ea4d...f32 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. september #36 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I det øyeblikket forholdet tar slutt kan jo denne dama knipse med fingrene så er karrieren og omdømmet til fyren ødelagt for alltid Anonymkode: 6869e...fdb ..Så er det slik at jeg vet hva jeg står for. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det? Skjønner jo at han ikke kan vite hva jeg tenker, men uansett. Det du skisserer er ondskap: «Jeg får ikke viljen min så nå skal jeg gå inn for å ødelegge livet til et annet menneske»? Da er en personlighetsforstyrret så til de grader. Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #37 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvem skal vite det og fra hvem? Det er jo det store spørsmålet. Blir de overvåket 24/7? Har en hale som følger etter og noterer seg hva de bedriver fritiden sin med? Så lenge han holder kjeft så kan en anse det som om det aldri var hendt Anonymkode: b9014...dc5 Du virker litt enkel. Man vet aldri hvordan ting kan bli rullet opp, og han kan selvsagt ikke vite at du ikke sladrer. Den sjansen kan han ikke ta. Anonymkode: 5d119...9a8 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #38 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker litt enkel. Man vet aldri hvordan ting kan bli rullet opp, og han kan selvsagt ikke vite at du ikke sladrer. Den sjansen kan han ikke ta. Anonymkode: 5d119...9a8 Ja på sånt er jeg nok litt enkel. Er ikke så opptatt av å følge flokken slavisk sånn ellers så tror jeg du ligger 50 IQ poeng under meg Nei det kan han ikke vite. Uheldigvis Anonymkode: b9014...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #39 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette her orker jeg ikke å underholde. Anonymkode: b9014...dc5 Nei, det skjønner jeg. Det er ganske åpenbart at du kun tenker på deg selv. Anonymkode: cd3ff...46c 1
Hxndyman Skrevet 8. september #40 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for et ordentlig svar. Hurra. Tilnærmet en Botox behandling ja. Kjenner jeg blir skikkelig provosert av de andre svarene i tråden, med visvas og svada fra ende til annen. Så belærende og ovenfra/ned holdning at det halve kunne vært nok hvor de forsøker å trø meg inn i en eller annen slags offerrolle. Jøsses Anonymkode: b9014...dc5 Hva forventet du å få her da? Tvert jeg svarer på noe blir jeg strimlet opp og kastet til hundene for noe jeg ikke har sagt.. og slettes ikke ment. ( Ville ha hengt på en emoji der, men da kommer moderator og kaster meg ut fordi humor er latterliggjøring visst..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå