AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Funderte på noe i nattens mulm og mørke. Er det upassende å ha en seksuell relasjon til en lege som du har møtt gjennom konsultasjon, en, to eller tre ganger? Er det «ulovlig» av pasienten å initiere til noe? Hva skjer om vedkommende viser interesse? Blir det noe oppstandelse og drama? Kan det gli forbi i stillhet, uansett utfall? Helt uskyldig spørsmål. Har ingen planer om noe i den dur..Spør for en venn 😝 Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Ja, det er høyst upassende og ulovlig. legen vil få sparken. Anonymkode: 2c334...caa 21 4
Jdz Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor noen i det hele tatt skulle ønske å ha noen form for personlig relasjon til en lege man har møtt gjennom konsultasjon. Omvendt har jeg flere venner som er leger og tannleger, jeg ville aldri gått til noen av de for konsultasjon. 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, det er høyst upassende og ulovlig. legen vil få sparken. Anonymkode: 2c334...caa Ulovlig av hvem? Hvem skal gi sparken til vedkommende? Noen må jo få vite det isåfall, det blir ikke fra meg Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 7. september #6 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anonymkode: 379d9...320 Ok så dette er en typisk greie? Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 7. september #7 Skrevet 7. september Det ville uansett fra legen si side være veldig uetisk. Blir det oppdaga så er det hasta la vista for den legen som lege med nær pasientkontakt. Jeg har mange venner som er lege og jeg kunne aldri sett for meg noen av de ta sjansen på det i det hele. Men det er normalt at noen pasienter kan få slike tanker om helsepersonell - det har med at de gjerne er der i en sårbar fase eller situasjon og at pasienten oppfatter helsepersonell sitt nærhet og trygghet som noe mer. Vi er mange som plutselig blir lagt til som venn på f. eks facebook fordi pasienten misforstår/håper på noe mer. For en pasient er vi en stor del av den situasjonen og den hverdagen den opplevde da. For oss er pasienten bare en av mange. Anonymkode: 11bdd...14f 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #8 Skrevet 7. september Jdz skrev (7 minutter siden): Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor noen i det hele tatt skulle ønske å ha noen form for personlig relasjon til en lege man har møtt gjennom konsultasjon. Omvendt har jeg flere venner som er leger og tannleger, jeg ville aldri gått til noen av de for konsultasjon. Kan ikke skjønne hvorfor du ikke skjønner hvorfor. På samme måte som en skulle ønske en personlig relasjon til en man møtte på treningssenteret, eller på tur for den saksskyld. Anonymkode: b9014...dc5
Jdz Skrevet 7. september #9 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke skjønne hvorfor du ikke skjønner hvorfor. På samme måte som en skulle ønske en personlig relasjon til en man møtte på treningssenteret, eller på tur for den saksskyld. Anonymkode: b9014...dc5 Nei, det blir selvsagt ikke det samme, men jeg skjønner at å prøve og forklare deg hvorfor blir en umulig oppgave... 8 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #10 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville uansett fra legen si side være veldig uetisk. Blir det oppdaga så er det hasta la vista for den legen som lege med nær pasientkontakt. Jeg har mange venner som er lege og jeg kunne aldri sett for meg noen av de ta sjansen på det i det hele. Men det er normalt at noen pasienter kan få slike tanker om helsepersonell - det har med at de gjerne er der i en sårbar fase eller situasjon og at pasienten oppfatter helsepersonell sitt nærhet og trygghet som noe mer. Vi er mange som plutselig blir lagt til som venn på f. eks facebook fordi pasienten misforstår/håper på noe mer. For en pasient er vi en stor del av den situasjonen og den hverdagen den opplevde da. For oss er pasienten bare en av mange. Anonymkode: 11bdd...14f Ok , kan med en gang avkrefte at det er tilfellet her. Jeg er hverken sårbar eller i noen vanskeligstilt situasjon. Det skal jeg ha meg frabedt Synes rett og slett han er interessant. Svært begavet og evnerik. Det liker jeg Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 7. september #11 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok , kan med en gang avkrefte at det er tilfellet her. Jeg er hverken sårbar eller i noen vanskeligstilt situasjon. Det skal jeg ha meg frabedt Synes rett og slett han er interessant. Svært begavet og evnerik. Det liker jeg Anonymkode: b9014...dc5 En trenger ikke være sårbar eller i en vanskeligstilt situasjon per nå. Men du oppsøkte lege av en grunn. Du møter noen som SER deg, som er empatisk, snill og gjerne har fin lun humor. Dette spørsmålet dukker opp igjen og igjen. Men vær realistisk. Han er idiot om han ofrer karrieren sin for en flørt med en pasient. Anonymkode: 11bdd...14f 13 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #12 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En trenger ikke være sårbar eller i en vanskeligstilt situasjon per nå. Men du oppsøkte lege av en grunn. Du møter noen som SER deg, som er empatisk, snill og gjerne har fin lun humor. Dette spørsmålet dukker opp igjen og igjen. Men vær realistisk. Han er idiot om han ofrer karrieren sin for en flørt med en pasient. Anonymkode: 11bdd...14f Ja for å ta en dose Botox.. I mine øyne er dette en overdramatisering. Har nok av folk rundt meg som SER, er empatisk, snill og har en lun humor. Det er ikke det han bringer til bordet ..Men det jeg kan notere meg fra svaret ditt er at det ikke er helt stuerent. Thanks Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #13 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ok så dette er en typisk greie? Anonymkode: b9014...dc5 Ja, det er en bruker som med jevne mellomrom starter disse repeterende trådene. Det er selvsagt ikke deg... Kan tyde på at vedkommende er i psykisk ubalanse, eller "har en skrue løs" som man også kan kalle det. Som andre har forklart: Legen møter deg med profesjonalitet, han er grei og medfølende, og sånn er han med neste pasient han møter. Du lever antagelig i troen på at det er DEG som står i en særstilling, og kun deg han møter på den måten. Det går faktisk an å være grei mot noen, det går an å smile vennlig og være hyggelig, UTEN at det er noen som helst baktanke ved det. Anonymkode: 379d9...320 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #14 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det er en bruker som med jevne mellomrom starter disse repeterende trådene. Det er selvsagt ikke deg... Kan tyde på at vedkommende er i psykisk ubalanse, eller "har en skrue løs" som man også kan kalle det. Som andre har forklart: Legen møter deg med profesjonalitet, han er grei og medfølende, og sånn er han med neste pasient han møter. Du lever antagelig i troen på at det er DEG som står i en særstilling, og kun deg han møter på den måten. Det går faktisk an å være grei mot noen, det går an å smile vennlig og være hyggelig, UTEN at det er noen som helst baktanke ved det. Anonymkode: 379d9...320 Ok, nei det er ikke meg. Hvor skal jeg begynne.. Som nevnt over, dette er en lege som setter botox og jeg drar. Vi sier hei. Det er ingen medfølelse utvist fra noen av partene. Det er minimalt med konversering. Det du lister opp er selvsagt noe du ikke trenger å belære meg om. Har trolig 10x det nettverket du noengang kommer til å ha. Dessuten er det ikke dette jeg var ute etter, men heller et svar i retning av om det er forkastelig eller ulovlig av meg som pasient å initiere noe, som han selvsagt kan takke nei til, alt ettersom. Anonymkode: b9014...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september #15 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ulovlig av hvem? Hvem skal gi sparken til vedkommende? Noen må jo få vite det isåfall, det blir ikke fra meg Anonymkode: b9014...dc5 Nå nei, men den dagen legen ikke er interessert i deg lenger, og du står forsmådd igjen, er det utrolig hva folk får seg til å gjøre. De færreste leger vil risikere noe slik. Anonymkode: 7d841...7d3 7 3
AnonymBruker Skrevet 8. september #16 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, nei det er ikke meg. Hvor skal jeg begynne.. Som nevnt over, dette er en lege som setter botox og jeg drar. Vi sier hei. Det er ingen medfølelse utvist fra noen av partene. Det er minimalt med konversering. Det du lister opp er selvsagt noe du ikke trenger å belære meg om. Har trolig 10x det nettverket du noengang kommer til å ha. Dessuten er det ikke dette jeg var ute etter, men heller et svar i retning av om det er forkastelig eller ulovlig av meg som pasient å initiere noe, som han selvsagt kan takke nei til, alt ettersom. Anonymkode: b9014...dc5 Har ingenting å si. Det er veldig ulovlig uansett. Først og fremst for ham. Anonymkode: baf0b...075 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #17 Skrevet 8. september Okey, jeg jobber faktisk med disse spørsmålene. Og hvis dette stemmer, TS har gått til denne legen for botox tre ganger, kan hun bare finne seg ny botoxlege og møte denne andre legen i en annen setting og absolutt ingen ting vil skje. Helsetilsynet løper IKKE etter leger som innleder en eller annen relasjon med en frisk og balansert ekspasient. Tvilssakene kommer at at legen ikke kan bevise at det var pasienten som initierte kontakten, og at pasienten viste seg å likevel ha en sårbarhet. Men denne ideen om at autorisasjonen ryker fordi du ligger med noen som en gang har vært pasienten er altså ikke rotet i forvaltningspraksisen til Statsforvalter eller Helsetilsynet. Anonymkode: f336a...7f7 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. september #18 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå nei, men den dagen legen ikke er interessert i deg lenger, og du står forsmådd igjen, er det utrolig hva folk får seg til å gjøre. De færreste leger vil risikere noe slik. Anonymkode: 7d841...7d3 Ikke en problemstilling. Ikke et scenario som kommer til å skje i min livstid. Hør her, den dagen det tar slutt ønsker jeg ham alt godt og ofrer det ikke en tanke. Ikke en eneste. Denne tråden var utrolig irriterende! Dere bare antar en hel masse med ting dere ikke har noen forutsetning for å gjøre, om min karakter. Jeg fungerer ikke slik som dere skisserer Anonymkode: b9014...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #19 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke en problemstilling. Ikke et scenario som kommer til å skje i min livstid. Hør her, den dagen det tar slutt ønsker jeg ham alt godt og ofrer det ikke en tanke. Ikke en eneste. Denne tråden var utrolig irriterende! Dere bare antar en hel masse med ting dere ikke har noen forutsetning for å gjøre, om min karakter. Jeg fungerer ikke slik som dere skisserer Anonymkode: b9014...dc5 Men det er irrelevant, all den tid dette er scenarioer som legen må ta med i risikovurderingen før han gjør noe med deg. Vi sier ikke at du blir slik, men at det er en risiko for legen at du kunne ha blitt. Han må vurdere alle potensielle utfall. Og ingen her tror at man mister autorisasjonen automatisk, men det er svært få leger som vil risikere sin største livsinvestering som de har jobbet hardt for å oppnå. Anonymkode: 0ea4d...f32 8 3
Ibot Skrevet 8. september #20 Skrevet 8. september Dersom du prøver deg på legen din vil denne avvise deg forhåpentligvis. Legen har ikke lov til å innlede noe forhold med pasienter. Du bryter ikke loven ved å prøve deg, men du driter deg ut. Legen går nok videre med saken og mest sannsynlig må du bytte lege. Jeg synes det er trist at folk skal utsettes for sånt på arbeidsplassen sin, forresten. Kvinne eller mann! 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå