AnonymBruker12859 Skrevet torsdag kl. 18:49 #41 Skrevet torsdag kl. 18:49 Har sparekonto og et par brukskontoer. Tenker bare at jeg har en god buffer på brukskontoen og i tillegg har sparekontoen å ta av.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:57 #42 Skrevet torsdag kl. 18:57 50 k i ren bufferkonto Anonymkode: e9926...071
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:10 #43 Skrevet torsdag kl. 20:10 40 000 på brukskonto, 900 000 på sparekonto og 5 000 000 i fond. Anonymkode: 3b220...8ef
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:28 #45 Skrevet torsdag kl. 20:28 Nesten 1 mill Anonymkode: 6f50e...89e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:42 #46 Skrevet torsdag kl. 20:42 400 000, spart over mange år Anonymkode: 44692...6c3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:46 #47 Skrevet torsdag kl. 20:46 Nesten vanskelig å tro på alle som hundretusener av kroner på bufferkonto. Ingen jeg kjenner (som jeg har snakket med dette om, det være seg nære venner og kollegaer) har mere enn noen månedslønner. 2 - 3 stk. Må være mange rikinger her inne…😉 Selv har jeg ca. 300000,- nå etter ferien, men den skal opp til ca. 70000,- Det holder. Aldri trengt mere…bank i bordet…😉 Anonymkode: dba63...35e 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:40 #48 Skrevet fredag kl. 04:40 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nesten vanskelig å tro på alle som hundretusener av kroner på bufferkonto. Ingen jeg kjenner (som jeg har snakket med dette om, det være seg nære venner og kollegaer) har mere enn noen månedslønner. 2 - 3 stk. Må være mange rikinger her inne…😉 Selv har jeg ca. 300000,- nå etter ferien, men den skal opp til ca. 70000,- Det holder. Aldri trengt mere…bank i bordet…😉 Anonymkode: dba63...35e Du har vanskelig for å tro på at folk har hundretusener på konto, og så har du 300.000 selv? Jeg har flere bufferkontoer (altså rene bankkontoer med fast innskudd hver måned): Til bolig, bil, hytte og ferie. Til hytte langsiktig har jeg i tillegg et fond. Summene varierer med utgiftene, men liker å ha 3-400.000 kr totalt. Anonymkode: 1a984...e88 2
Karmelia Skrevet fredag kl. 04:45 #49 Skrevet fredag kl. 04:45 Man burde ta sikte på å ha ihvertfall 2-3 månedslønner. Men noe er jo selvfølgelig mye bedre enn ingenting!
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:17 #50 Skrevet fredag kl. 06:17 Ikke fokuser på hva andre gjør og har. Alle bør ta sikte på å ha et beløp som vil dekke alt av levekostnader 6 mnd fram. Dette fordi det er store forsinkelser i NAV-systemet hvis man skulle være så uheldig å bli syk og arbeidsgiver ikke betaler forskudd, eller hvis man er i en situasjon der man blir arbeidsledig, eller har behov for ubetalt permisjon. Anonymkode: cc3c8...a72 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:24 #51 Skrevet fredag kl. 06:24 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nesten vanskelig å tro på alle som hundretusener av kroner på bufferkonto. Ingen jeg kjenner (som jeg har snakket med dette om, det være seg nære venner og kollegaer) har mere enn noen månedslønner. 2 - 3 stk. Må være mange rikinger her inne…😉 Selv har jeg ca. 300000,- nå etter ferien, men den skal opp til ca. 70000,- Det holder. Aldri trengt mere…bank i bordet…😉 Anonymkode: dba63...35e Nettopp dette er grunnen til at jeg har nesten 1 mill 😉 Anonymkode: 6f50e...89e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:24 #52 Skrevet fredag kl. 06:24 28 mill. Er ikke det ca fasit da? Eller så har jeg 3000 eller 54000 alt ettersom... Nei, jeg får ikke noe utav svare ærlig akkurat som resten av dere. Tror dere virkelig at jeg stoler på at KG- folk er ærlige? Nei, dette er plassen for å ljuger og skryte 🏆 Anonymkode: bb363...4a5 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:31 #54 Skrevet fredag kl. 06:31 Akkurat nå har jeg bare noen få tusenlapper fordi jeg akkurat har kjøpt bolig, og brukte all buffer til egenkapital. Ellers så pleier jeg å ha minst to månedslønner. Anonymkode: abb96...299
Bagnus Skrevet fredag kl. 06:42 #55 Skrevet fredag kl. 06:42 En mnd lønn på bufferen. Resten investerer jeg så penger kan jobbe for meg. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:44 #56 Skrevet fredag kl. 06:44 Jeg tenker det er fint med bufferkonto, og har selv ca 150k. Men når jeg leser slike tråder så tenker jeg litt på hva planen er dersom inntekten plutselig faller? Det er jo fort gjort å tenke at 300–500k er en kjempestor buffer. Og ja, det er mye penger. Men hvis du blir arbeidsledig og inntekten plutselig faller betydelig, så går de pengene fortere enn man kanskje tror. Særlig for de som tjener over 6G. Da får du jo ikke dagpenger beregnet av hele lønna. Har du for eksempel 1 mill i lønn, er det ganske stor forskjell på vanlig lønn og det du faktisk får utbetalt som arbeidsledig. Da synes jeg egentlig det er mer interessant å vite: Hva har du i faste kostnader hver måned utenom bolig/lån? Hvor mye av forbruket kan du faktisk kutte dersom inntekten faller? Og hvor lenge kan du opprettholde dagens økonomi dersom du plutselig må klare deg på kanskje halvparten av tidligere inntekt? For det er jo forskjell på å ha 500k på konto og å ha 500k på konto når du har 30k i nødvendige månedlige utgifter kontra 60–70k. Så jeg tenker egentlig at spørsmålet ikke bare er hvor stor buffer man har, men hvor mange måneder man faktisk kan fly på den dersom inntekten endrer seg. Og så er det selvfølgelig fint å ha rammelån og tilgjengelig kreditt, men det er jo fortsatt lånte penger. Det er noe annet enn å ha pengene tilgjengelig selv. Jeg tror mange er flinke til å planlegge for at bilen ryker eller kjøleskapet må byttes, men kanskje ikke like flinke til å planlegge for hva som skjer dersom inntekten plutselig blir 40–50 % lavere. Det er kanskje den viktigste bufferen å ha en plan for. Anonymkode: 09aca...363 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:16 #57 Skrevet fredag kl. 13:16 En månedslønn nå på en konto og en konto med 10 000kr på som er ment til en egenandel/kjøleskap/telefon e.l😅 Anonymkode: f4ab8...efe
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:26 #58 Skrevet fredag kl. 13:26 Jeg er over 40 og har aldri noensinne rørt en krone fra bufferen min. Har ofte tenkt på hva som egentlig er vitsen. Har aldri fått en uforutsett regning som ikke kan tas på kredittkortet og betalt på neste lønning. Men jeg lever ganske spartant, da. Prøver å ikke eie så mye. Er redd for å gro røtter. Anonymkode: 2f237...38a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:40 #59 Skrevet fredag kl. 13:40 Hva er poenget med å snoke i andre sin buffererkontoer ? Handler det om ren nysgjerrighet eller en gallupundersøkelse. ? Anonymkode: d652f...2dd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:50 #60 Skrevet fredag kl. 13:50 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er poenget med å snoke i andre sin buffererkontoer ? Handler det om ren nysgjerrighet eller en gallupundersøkelse. ? Anonymkode: d652f...2dd Ingen snoker her, alle deler av egen fri vilje. Anonymkode: 6967b...723 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå