Gå til innhold

Hvor mye har dere i buffer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingenting. Hjelper ikke å jobbe fulltid når lønna ikke er den høyeste og alt blir dyrere.

Anonymkode: 1471d...7a3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen konto som er buffer egentlig.

Jeg har såpass mye til overs etter faste utgifter at det ikke er noe problem å betale uforutsette utgifter fra lønnskontoen.

Skrevet

40 000

Anonymkode: d3227...9a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

kan du utdype? hva er fordelen?

Anonymkode: 3c4e4...801

Alt av sparemidler går dit, så en til enhver tid betaler minst mulig rente på lånet. Når det en dag er nedbetalt, starter sparing på høyrentekonto.

Anonymkode: 6967b...723

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

This is the way 😃

Anonymkode: a90c9...f6c

It is😎

Anonymkode: 6967b...723

Skrevet

En halv mill. Og så har jeg og mannen 150 000 i felles buffer. 

Anonymkode: dc37f...82b

Skrevet

Hadde 400.000, men kom visst til å kjøpe meg ny bil til 340. 
Blir mer når den gamle er solgt. 

Anonymkode: c0069...351

Skrevet

Jeg har nok til å klare meg i 2 dager. Det lærte jeg under pandemien.

Anonymkode: 9b5a4...3b9

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Ca en netto månedslønn, 60 000

foruten fond og sparepenger. Bufferen er jo litt variabel ettersom hva man bruker. 

Anonymkode: b22ea...a08

Skrevet

Rundt 70.000. 

Anonymkode: 349f3...de8

Skrevet

100.000 som aldri røres, kun for å slippe å ligge våken om natta pga. tannlegetime, hvitevarer som ryker samtidig som bilreperasjon osv. Litt irritert på at jeg ikke strammer inn mer og kun bruker penger på ting jeg må ha, men ønsker å nyte livet litt også. Har helt gjennomsnittlig økonomi, kanskje litt under gjennomsnitt også.

Anonymkode: 3b8fd...8ab

• Liker 1
Skrevet

Er det " statestikk-undersøkelse" denne tråden handler om. ?

Anonymkode: d652f...2dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det " statestikk-undersøkelse" denne tråden handler om. ?

Anonymkode: d652f...2dd

Nei, bare rein nyggerighet. Sammenligne litt. 

Anonymkode: 19bc7...401

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

100.000 som aldri røres, kun for å slippe å ligge våken om natta pga. tannlegetime, hvitevarer som ryker samtidig som bilreperasjon osv. Litt irritert på at jeg ikke strammer inn mer og kun bruker penger på ting jeg må ha, men ønsker å nyte livet litt også. Har helt gjennomsnittlig økonomi, kanskje litt under gjennomsnitt også.

Anonymkode: 3b8fd...8ab

Dette er mitt mål, men akkurat nå har jeg 0 kr på buffer 😅 En ungdom som begynte på teknologi og industrifag med alt det krever av utstyr, en kranglete bil og en ferietur som kanskje var pittelitt dyrere enn jeg hadde råd til i sommer. Nå er det bare å sette alle kluter til igjen 😄

Anonymkode: 4a59a...994

Skrevet

Har hatt 20 000 i buffer siden jeg var 18 år. Er snart 40 nå og det har ikke endret seg til tross for endret livssituasjon. Med hus, hytte og barn så har 20 000 i buffer holdt. Har mye mer i investeringer, men regner ikke det som en bufferkonto.

Om det i framtiden skulle vært nødvendig med mer enn 20 000 så lar vi være å investere den måneden. 

Anonymkode: 97617...d08

Skrevet

Den har økt med åra. Når jeg var ung. Så var den ikke på så mye. Den har egentlig fulgt lønna mi. når jeg var lærling så var den på 15 000. Alltid hatt 3 mnd lønninger på buffer.

Anonymkode: ad057...c08

Skrevet

har 636 746,- på høyrentekonto.

Anonymkode: d9e91...88b

Skrevet

Har en månedslønn på en buffersparekonto. Har i tillegg fond men de tar jo fort en liten uke å få utbetalt, da :) 

Skrevet

Har 290000 på buffer konto , er blitt så «gjerrig» at jeg vil ikke bruke noe av de 

Anonymkode: 01a20...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...