Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gøyal konklusjon etter fem sider med, «tenk deg om». -Næh, jeg drar!

Verden vil bedras. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten: hvor mange heterofile menn pleier å invitere en kvinnelig venn på vinkveld, dersom de ikke har noen baktanker om noe mer? Den eneste situasjonen der jeg finner dette naturlig er dersom de begge er lidenskapelig opptatt av vin og skal nerde over spesielle typer vin. Hadde det vært tilfelle her, hadde det kommet tydelig frem i HI. 
Men menn på KG må gjerne komme med innspill.

Anonymkode: 09120...7cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette styrer du unna! 

Anonymkode: 0488d...ced

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange kvinner er det ikke som har blitt lurt av menn som har "slitt lenge i ekteskapet og snart skal skilles".

Av respekt for kona, hold deg unna.

Anonymkode: 3abb1...45c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessuten: hvor mange heterofile menn pleier å invitere en kvinnelig venn på vinkveld, dersom de ikke har noen baktanker om noe mer? Den eneste situasjonen der jeg finner dette naturlig er dersom de begge er lidenskapelig opptatt av vin og skal nerde over spesielle typer vin. Hadde det vært tilfelle her, hadde det kommet tydelig frem i HI. 

Ingen.

Absolutt ingen.

• Nyttig 1
Skrevet

Hva vet konen om deres vennskap? At dere kun er venner eller at noe ligger i luften? Om hun har ville ut av forholdet og nå er borte (som at de ikke bor sammen "ordentlig"?) kan det hende det er slutt/på vei til. Kanskje de bor sammen enda pga barn og det praktiske må ordnes. Samtidig husk på at det han sier konen vet og det han sier om at de har slitt, kan være løgn for å få deg mer på gli.

Hvis du velger å møte han, møt han i det minste hos deg selv. Da er du ikke på hennes arena. Du kan jo også bestemme deg for noen egne regler du vil følge. Feks ikke fysisk kontakt. Selv om han er på vei ut av forholdet, vil ikke det si at du må kaste deg på han. Dessuten kan det jo hende han bare er ute etter et ligg, og ikke noe mer (om det egentlig er det du kan se for deg på sikt). En annen mulighet er å foreslå noe annet å gjøre. Si du ikke kan, men rekker en liten gåtur før du skal til en venninne / en kaffe på x kafe dagen etter eller noe. Men spørs jo helt på hva du selv er ute etter og vil.

Anonymkode: 24fa8...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kompiser jeg fint går på besøk til, sett film eller pratet med noe godt i glasset på bordet. Og det hadde vært helt uten baktanker.  Men den himmelvide forskjellen er jo at vi flørter ikke, de påstår ikke at «min kone forstår meg ikke», eller holder noe hemmelig fra partner. Jeg er også selvfølgelig venner med denne kjæresten/samboer/kone. Jeg sniker meg ikke inn i huset deres når de er borte 😅 

Anonymkode: 5b9e4...fd1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Gjør meg klar for vinkveld folkens!

Tar på rustning for anledningen, har ikke lyst til å fremstå som et lett bytte for ulven. 

Anonymkode: 006b9...401

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar på rustning for anledningen, har ikke lyst til å fremstå som et lett bytte for ulven. 

Husk kondom da.

Anonymkode: e4e66...ba2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Husk å oppdatere oss etterpå!

Anonymkode: 8c320...b41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 16.21):

Men helt seriøst. Mulig jeg er litt ute sykle nå- men vinkveld er jo ikke det samme som sex? 

For han er det det overordnede målet med å invitere til vinkveld. Ellers hadde du vel vært invitert på vinkveld for flere år siden med både han og kona. Han ser etter grønnere gress.

Anonymkode: 999fa...ccf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 13.21):

Jeg er invitert til vinkveld hos en nabo jeg har hatt et godt forhold til i lang tid. Det har vært en litt småflørtende tone en stund, men jeg har ikke tenkt på det som noe mer enn det. Fordi han er gift… 

Men nå har han spurt om jeg vil komme hjem til ham og ta en vinkveld i helgen.

Vi snakker ellers om løst og fast, så jeg vet at han har slitt lenge i ekteskapet sitt og at hun har vært på vei bort fra ham en stund. Men de er fortsatt gift. 

Jeg liker ham veldig godt, og koser meg veldig i hans selskap. Men dette føles som et steg videre - og det gjør meg usikker. 

For ordens skyld - kona er ikke hjemme for tiden. Og hun vet om vårt vennskap. Men ønsker å få noen tanker fra dere om dette. Vinkveld eller ikke vinkveld?

Du vet egentlig hva det riktige svaret er ts. Selvsagt skal du ikke på vinkveld med han her 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 13.36):

Etisk og moralsk - nei. Men nå er ikke en vinkveld det samme som å innlede et forhold heller? Og for ham så høres det ut som at en separasjon står på trappene. Selv har jeg vært singel en stund, og er jo åpen for å bli bedre kjent. 

Ikke vær naiv nå

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (På 20.8.2026 den 13.39):

Du må selvfølgelig gjerne spille dum og naiv, men når en mann i et skrantende ekteskap inviterer den single, flørtende nabodama på vinkveld mens kona er borte, handler det neppe om et ønske om å bli bedre kjent på et rent platonisk nivå. 

Og for å supplere. Han kommer ikke til å forlate kona for deg. Han vil ha seg på si. Det at de er på trappene til separasjon er løgn

• Liker 1
Skrevet

Jeg er invitert til vinkveld hos en nabo jeg har hatt et godt forhold til i lang tid. Det har vært en litt småflørtende tone en stund, men jeg har ikke tenkt på det som noe mer enn det. Fordi han er gift… 

Vi snakker ellers om løst og fast, så jeg vet at han har slitt lenge i ekteskapet sitt og at hun har vært på vei bort fra ham en stund. Men de er fortsatt gift. 

Jeg liker ham veldig godt, og koser meg veldig i hans selskap. Men dette føles som et steg videre - og det gjør meg usikker. 

For ordens skyld - kona er ikke hjemme for tiden. Og hun vet om vårt vennskap. Men ønsker å få noen tanker fra dere om dette. Vinkveld eller ikke vinkveld?

Selvfølgelig ikke noe problem å drikke vin med gode venner, uansett kjønn. Dette høres imidlertid ut som noe annet.

Så hva tror du egentlig selv?

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Vinkveld" kan jo virkelig være en vinkveld hvor man på grundig vis smaker, sammenlikner og diskuterer vin. Hvis dette er en slik kveld, og det er flere enn dere to, da mener jeg det er fint å takke ja til invitasjonen.

Endret av aksase
  • Liker 1
Skrevet

Nå er jo mest sannsynlig TS hos kameraten sin.

Skal vi ikke alle ønske henne en strålende kveld, at vinen er velsmakende, de to blir enda bedre kjent, og at ingen blir ført bak lyset eller har falske intensjoner?

Alle må da kunne stille seg bak slike ønsker, da det er i alles interesse.

• Hjerte 3
Skrevet
Snok1 skrev (23 minutter siden):

Nå er jo mest sannsynlig TS hos kameraten sin.

Skal vi ikke alle ønske henne en strålende kveld, at vinen er velsmakende, de to blir enda bedre kjent, og at ingen blir ført bak lyset eller har falske intensjoner?

Alle må da kunne stille seg bak slike ønsker, da det er i alles interesse.

Enig:) det trenger jo ikke være mer avansert enn dette. Fine samtaler, god vin, litt fin flørting og masse energi. 
å invitere på vinkveld trenger ikke full sexgris bonanza med en kartong falling feather eller et par tre flasker Cato Negro. Folk her inne er så negative 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts. Oppdater oss etter vinkvelden da:)

Anonymkode: d8b87...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...