Gå til innhold

Ditt forhold til nakenhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater min egen kropp. Jeg viser meg ikke naken for kjæresten min engang, for jeg har komplekser for hvordan jeg ser ut.... 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

Jeg hater min egen kropp. Jeg viser meg ikke naken for kjæresten min engang, for jeg har komplekser for hvordan jeg ser ut.... 

Tenk på den enorme frihetsfølelsen du ville følt ved å være kliss naken foran mange andre (som også er naken)!

Du ville brutt deg fri fra fengselet som det kan være å være livredd for hva andre tenker om din kropp

Anonymkode: 43b71...770

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De er jo nakne? Om man går opp fra vannet etter et bad, ser noe de liker og så må de fortsette å gå ett stykke til plassen sin😂

Anonymkode: 2aeb1...090

Alle er nakne...

Tror det bare er her på KG man problematiserer..

Er ingen som dør av å se en erigert penis, men det er forskjell på en erigert penis og bevisst vise seg fram...

Man kan holde hendene foran om man føler seg ille berørt. Verre er det ikke.

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenk på den enorme frihetsfølelsen du ville følt ved å være kliss naken foran mange andre (som også er naken)!

Du ville brutt deg fri fra fengselet som det kan være å være livredd for hva andre tenker om din kropp

Anonymkode: 43b71...770

Det tviler jeg sterkt på.... Når man allerede har et anstrengt forhold til egen kropp, så hadde jeg ikke fått det bedre sammen med andre som var nakne. 

Jeg er svært selvbevisst på hvordan jeg ser ut. Og som sagt, ikke engang kjæresten min(som jeg stoler på og er 100% trygg på) får se meg naken. Om han kommer inn på badet mens jeg dusjer, så tar jeg meg selv i å snu meg inn mot veggen. Sånn at han ikke ser meg forfra. Han har aldri sagt noe negativt om kroppen min, men jeg har hatt et anstrengt forhold til min egen kropp lenge før jeg møtte han... Det er ikke en tankegang man bare kan snu ved å knipse i fingrene.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Mardina skrev (20 minutter siden):

Det tviler jeg sterkt på.... Når man allerede har et anstrengt forhold til egen kropp, så hadde jeg ikke fått det bedre sammen med andre som var nakne. 

Jeg er svært selvbevisst på hvordan jeg ser ut. Og som sagt, ikke engang kjæresten min(som jeg stoler på og er 100% trygg på) får se meg naken. Om han kommer inn på badet mens jeg dusjer, så tar jeg meg selv i å snu meg inn mot veggen. Sånn at han ikke ser meg forfra. Han har aldri sagt noe negativt om kroppen min, men jeg har hatt et anstrengt forhold til min egen kropp lenge før jeg møtte han... Det er ikke en tankegang man bare kan snu ved å knipse i fingrene.

Det rr nok santt. Å tvibges til å gå rett til en naturiststrand og kle av seg foran ukjente, er nok  bare å gjøre vondt verre. Men jeg skulle ønske for deg at du kunne vise deg for kjæresten når dere er på tomannshånd.  

Endret av Kryneren
  • Nyttig 1
Skrevet

Nakenstrender er digg, og personlig tenner jeg på velkledde, smilende og imøtekommende damer. 

• Hjerte 1
Skrevet
Kryneren skrev (1 minutt siden):

Det rr nok santt. Å tvibges til å gå rett til en naturiststrand og kle av seg foran ukjente, er nok  bare å gjøre vondt verre. Men jeg skulle ønske for deg at du kuvise deg for kjæresten når dere er på tomannshånd.  

For min del var det eksponeringsterapi 😂 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kryneren skrev (1 time siden):

Kunne du vært naturist? 

Og hvis du ser en attraktiv person i kroppsnære klær,  fantaserer du lett om å se personen naken? Gjør det deg kåt, eller er kropp bare kropp?

Jeg er naturist, og nyter den frihetsfølelsen det gir. Er nå på hyttetur med kona og da er vi nakne 24/7, ute og inne. Skriver dette innlegget uten en tråd på kroppen, og borte i sofaen sitter kona i samme "antrekk". Vi drar også på naturistbad, naturiststrand og naturistresorts i ferier.

For meg er ikke nakenhet det samme som sex. Har sett tusenvis av nakne kvinner og menn uten å tenke en eneste seksuell tanke. Sex er best naken, men det er også mange andre ting som er best naken, som bading, soling, badstu, dusj osv.. 

Jeg kan sette pris på å se en flott kropp, både med og uten klær, men jeg blir ikke automatisk kåt av det. Man kan bli like kåt med klær som uten klær, ja man kan også bli kåt bare gjennom å lese/høre en erotisk tekst, så kåtheten i selv selv handler ikke om nakenheten, men om blikk, kroppsbevegelser, ord, berøring, nærhet og andre signaler som bevisst og ubevisst sendes ut i fra en person som finner deg attraktiv.

Men det som nok skjer i stor grad, er at mange gjennom media, film, TV og samfunnet ellers, er blitt "hjernevasket" til å tro at nakenhet alltid handler om sex, og det er fordi vi nesten aldri ser nakenhet i andre sammenhenger enn ved sex. Da blir jo til slutt hjernen vår koblet slik at nakenhet handler om sex. 

Anonymkode: 514a5...738

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kryneren skrev (5 minutter siden):

Det rr nok santt. Å tvibges til å gå rett til en naturiststrand og kle av seg foran ukjente, er nok  bare å gjøre vondt verre. Men jeg skulle ønske for deg at du kuvise deg for kjæresten når dere er på tomannshånd.  

Jeg prøver, men det er ikke alltid like lett. 

• Hjerte 2
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

Jeg prøver, men det er ikke alltid like lett. 

Det skjønner jeg.  Det finnes nok ikke noe quickfix på det. 

Skrevet
Strigiformes skrev (15 minutter siden):

For min del var det eksponeringsterapi 😂 

Men da var det kanskje en prosess på forhånd? 

Skrevet
Kryneren skrev (Akkurat nå):

Men da var det kanskje en prosess på forhånd? 

Jeg har alltid hatt et veldig naturlig forhold til nakenhet. Bare ikke vært så bevisst på det som det jeg er nå, og jeg ønsket å være og føle meg avslappet sammen med andre. Spesielt menn siden jeg er litt redd for menn. Prøve å kurere frykten min på en måte. 

Nytter ikke og bare tenke det. Kroppen må å lære det. Registrere at det ikke er farlig, og erfare at det kan være trygt. 

Alt er en kontinuerlig prosess. Hele livet er det slik jeg opplever det. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Strigiformes skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid hatt et veldig naturlig forhold til nakenhet. Bare ikke vært så bevisst på det som det jeg er nå, og jeg ønsket å være og føle meg avslappet sammen med andre. Spesielt menn siden jeg er litt redd for menn. Prøve å kurere frykten min på en måte. 

Nytter ikke og bare tenke det. Kroppen må å lære det. Registrere at det ikke er farlig, og erfare at det kan være trygt. 

Alt er en kontinuerlig prosess. Hele livet er det slik jeg opplever det. 

Ja om nan er bevisst på det, lærer man noe hele livet.  Det er fint synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt vært naturist, og går gjerne på naturiststrender når jeg er på ferie et sted med god badetemperatur, altså minst 24 grader. Har et veldig avslappa forhold til egen og andres nakne kropper, og skjønner meg ikke på folk som skal seksualisere alt mulig.

Deilig å slippe vått badetøy.

Anonymkode: 7ce16...abe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei til begge deler.

Jeg har ingen interesse av å være naturist. Ser jeg en pen mann så synes jeg han er pen også er jeg ferdig med ham. Jeg fantaserer ikke om å se ham naken.

Anonymkode: 55b57...309

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke vært naturist. Skammer meg for mye over egen kropp.

Hvis jeg ser en attraktiv person med flott kropp, så fantaserer jeg ikke om personen naken. Kan tenke at jeg synes personen er fin å se på. Men jeg blir ikke kåt av det alene. 

Jeg kan bli mer kåt av en person som har en spesiell utstråling enn en sexy kropp. 

Anonymkode: 07a8b...b6d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kunne godt vært naturist, og går gjerne på naturiststrender når jeg er på ferie et sted med god badetemperatur, altså minst 24 grader. Har et veldig avslappa forhold til egen og andres nakne kropper, og skjønner meg ikke på folk som skal seksualisere alt mulig.

Deilig å slippe vått badetøy.

Anonymkode: 7ce16...abe

Vi som ikke bruker kjole eller skjørt, må jo vrikke og vri  litt under håndkleet når vi skal og på med badebukse. Hadde vært litt deilig å slippe 

Endret av Kryneren
AnonymBruker
Skrevet

Mitt forhold til nakenhet er relativ nøytral. Det er en kropp. Aldri tent på andre kropper enn partner sin, og finnes ikke nysgjerrig på andres kropper heller. Jeg ser vakre kvinner, vakre menn, men aldri blitt tent på eller fantasert om dem. Det er bare... vakre kropper? Som at noen er fine på håret. Jeg kan se langt etter vakre kropper, men det er aldri noe seksuelt. Det er bare vakkert å se på, og jeg kan stå vel og lenge for å se på flotte bygninger, malerier osv. også.

Jeg er ikke og vil ikke være naturist. Det passer ikke meg, og jeg er attpåtil veldig glad i å ha noe på meg til alle døgnets tider. Klær, pledd, dyne. Kroppen min fryser lett, selv de varmeste dagene. 
Etter mange tråder opp gjennom årene her på KG, så er det visst et runkearena å henge på nudiststrender, selv om det påstås å være noe helt annet. Og i hovedsak så er det nok noe annet også. Det gjør det ikke mer fristende.

Anonymkode: 180c7...d75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hja, det kunne jeg. Og nei, jeg synes ikke tettsittende klær er sexy. 

Blir bare tent av setting og person. 

Anonymkode: fa04a...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er noe utrygt over det i den settingen jeg tror du mener. Liker ikke kroppen min fullstendig. Samtidig kan jeg få et veldig vi bare er forhold til å være naken i garderober osv. Tror jeg kunne vært nudist en gang eller to med rett gruppe om alle var like distanserte og ok uten å gjøre det rart, men ser ikke hvorfor vi skulle ønske å være det foruten kanskje for gøy om vi er i ingenmannsland. 

Anonymkode: eed5d...0ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...