AnonymBruker Skrevet i går, 05:01 #81 Skrevet i går, 05:01 Hørt noe såmt tull..jeg hadde blitt veldig sur og opprørt på mormor her om min mamma oppførte seg sånn. Anonymkode: 06f80...acd
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #82 Skrevet i går, 15:38 AnonymBruker skrev (På 3.8.2026 den 16.05): Her er det ingen besteforeldre som er viktigere enn andre. Begge foreldrepar er fortsatt sammen. Men jeg som mor føler det svært mye mer naturlig å henvende meg til min mor om ting som kan være litt sårbart. Det er rett og slett fordi begge bestemødrene er like fritt-talende og tar like mye plass med sine personligheter, noen ganger grenseoverskridende, men det er kun én av dem jeg får sagt ordentlig ifra til om de går over grenser, og det er selvsagt min egen mor. I tillegg til at jeg ikke vil spørre hans mor om råd angående amming osv mens det er naturlig å spørre egen mor om slikt. Hans mor klarer jeg bare ikke si fra til på samme måte dersom hun tråkker over grenser, og det er dessuten mannens jobb å ta seg av egne foreldre. Og for han et det vel like naturlig å forholde seg mest til egen mor, så hun får jo like mye. Men i den første babytiden er det klart mormor som får mest kontakt, av disse nevnte grunnene. Når mannen går ut i permisjon er det jo farmor som får mest kontakt. Hvis noen av besteforeldrene hevdet sin plass viktigere enn de andre så hadde vi sagt veldig tydelig ifra, og hvis noen krevde at de skulle ha mer tid hadde vi vært svært konsekvent på at vi skulle gi mest mulig lik tid til alle, fordi ingen skulle føle etterpå at de ikke ble prioritert. Her er det heldigvis ikke slik, heller motsatt hvor mannens foreldre ikke ber om så mye kontakt - men farmor har tråkket kraftig over grensene en gang som medførte at jeg trakk meg milevis unna fra den relasjonen jeg trodde vi hadde, så kan være derfor. Anonymkode: f84fd...514 Ser ,hører og leser ofte når for tiden om unge voksne som prater om foreldre/svigerforeldre som tråkker over grensen. Det er så pass ofte nevnt at man kan kalle det en trend. De eldre skal jaggu trå veldig varsomt og vokte sine ord viss de ikke skal bli skviset ut. Ditt innlegg oser av disse holdningene. Virker som du fort blir krenket og tar kraftig avstand. Har du tenkt på at du muligens også tråkker over grensen til dine foreldre/svigerforeldre? Jeg har 3 voksne barn og 3 svigerbarn. ( Og 2 barnebarn) Jeg har helt sikkert tråkket feil og "over grensen ". Kanskje flere ganger. Men det har faktisk barn og svigerbarn også gjort. Men heldigvis så har vi takhøyde for at vi er forskjellige, så jeg som er farmor har fått hatt et flott forhold til mine barnebarn selv om min svigerdatter sikkert har følt at jeg har tråkket over grenser som ho har men ikke har fortalt om. I vår generasjon var det nok ikke like vanlig å ta avstand til foreldre/svigerforeldre som gikk over grensen og det er heller ikke naturlig for oss å ta avstand til barn/svigerbarn som trår over våre grenser. For tro meg, dere er ikke bedre til å holde dere på rett side selv. Anonymkode: bf65f...895
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå