Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Idag var første gangen jeg har sett en kvinne iført nikab sammen med sin mann, og jeg må si at jeg ble veldig slått ut av dette.
Noe så nedverdigene å spasere rundt iført et bur på denne måten var rett og slett forferdelig å være vitne til.
sitter med en skikkelig vond smak i munnen om at dette er tillatt. 

er det flere som reagerer likt?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hater det. Vet om veldig få som pleier å gå med det. Hijab reagerer jeg ikke så mye på men syns nikab eller burka er noe av det verste jeg ser. Burka har jeg bare sett en gang i Norge. Syns fryktelig synd på de kvinnene som blir undertrykte og lever i en religion der de påtvunget å leve i underdanighet og st de er mannens eiendom.

Anonymkode: 4d111...48e

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hater det. Vet om veldig få som pleier å gå med det. Hijab reagerer jeg ikke så mye på men syns nikab eller burka er noe av det verste jeg ser. Burka har jeg bare sett en gang i Norge. Syns fryktelig synd på de kvinnene som blir undertrykte og lever i en religion der de påtvunget å leve i underdanighet og st de er mannens eiendom.

Ja helt forferdelig. Dette var midt i sentrum av byen jeg bor i og folk snudde seg for å se. Rart ikke regjeringen gjør noen tiltak her.. i hvertfall i et norskt og vestlig samfunn er denne religionen direkte kvinne- undertrykkende.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hjelmesett skrev (5 timer siden):

Ja helt forferdelig. Dette var midt i sentrum av byen jeg bor i og folk snudde seg for å se. Rart ikke regjeringen gjør noen tiltak her.. i hvertfall i et norskt og vestlig samfunn er denne religionen direkte kvinne- undertrykkende.

Hva mener du med kvinneundertrykkende? Det er jo kvinnene som stemmer for islamiseringen av Norge...

Anonymkode: d4c55...752

• Liker 2
Skrevet

Skremmende

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med kvinneundertrykkende? Det er jo kvinnene som stemmer for islamiseringen av Norge...

Skremmende

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du den kvinnen valgte å gå slik kledt av egen fri vilje? At mannen ikke hadde noe som helst å gjøre med saken?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde vært ulovlig. Man ser ikke hvem eller hva. Verre enn finlandshette. Prøv å gå inn noe sted med det på, du blir selvfølgelig stanset. Mens heldekkende for kvinner er lov???  Sykt.

Anonymkode: 9d3b1...f51

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å forby med god samvittighet. I Norge ser vi ansiktene på hverandre. Å skjule ansiktet er hva kriminelle holder på med. 

Anonymkode: f73ce...7c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det burde vært ulovlig. Man ser ikke hvem eller hva. Verre enn finlandshette. Prøv å gå inn noe sted med det på, du blir selvfølgelig stanset. Mens heldekkende for kvinner er lov???  Sykt.

Anonymkode: 9d3b1...f51

Ja, man vet jo faktisk ikke hvem som er under. Det kan være hvem som helst. Vil noen skjule identiteten sin vil det være en veldig god måte å gjøre det på. Hvordan gjør de det i passkontroll eller om identitet må bekreftes? Og hvis en kvinne ikke er tilgjengelig? Noen ganger er det jo krav om kroppsvisitering og at man viser ansiktet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At dette får skje i et fritt land i 2026 er trist.

Jeg skal holde godt kjeft den dagen mennene bærer samme plagg.

Anonymkode: 2b2d4...353

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare å forby med god samvittighet. I Norge ser vi ansiktene på hverandre. Å skjule ansiktet er hva kriminelle holder på med. 

Anonymkode: f73ce...7c3

Hvis det ikke gjøres noe med de nye pervobrillene, så ser jeg ikke bort fra at flere mennesker kan sette pris på plagg som skjuler ansiktet etterhvert. Kvinner som menn.

Anonymkode: 25dbb...1b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det ikke gjøres noe med de nye pervobrillene, så ser jeg ikke bort fra at flere mennesker kan sette pris på plagg som skjuler ansiktet etterhvert. Kvinner som menn.

For min del tror jeg det blir munnbind og lue hvis jeg kommer til det punktet at jeg vil skjule meg. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal nekte meg det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt sykt at de brillene er lovlig å bruke. Burde vært forbudt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, man vet jo faktisk ikke hvem som er under. Det kan være hvem som helst. Vil noen skjule identiteten sin vil det være en veldig god måte å gjøre det på. Hvordan gjør de det i passkontroll eller om identitet må bekreftes? Og hvis en kvinne ikke er tilgjengelig? Noen ganger er det jo krav om kroppsvisitering og at man viser ansiktet.

Vi overlevde nå covid da alle dekket til ansiktet. Veldig unaturlig for oss som er vokst opp her men alle får gjøre sine egne valg. Vi har også våre særheter.

Anonymkode: 43dfd...ead

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke håpe det plutselig står en ekstremist under der og har smuglet et maskingevær inn i en folkemengde.

Nei, det burde ikke vært unntak for nikab og burka eller andre slike plagg i loven slik som det er i dag. Det er helt sykt at det er tillatt.

Anonymkode: a1ae0...99c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi overlevde nå covid da alle dekket til ansiktet. Veldig unaturlig for oss som er vokst opp her men alle får gjøre sine egne valg. Vi har også våre særheter.

Anonymkode: 43dfd...ead

For en sammenligning.. ansiktsmaske for å unngå smitte er jo noe helt annet. Det var jo harde tiltak for å unngå spredning av virus

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ser fryktelig skremmende ut. Jeg anser meg selv som en åpen person, er inngift i en muslimsk familie (hvor det ikke brukes hodeplagg), men nikab er noe av det verste jeg ser. Møtte på en kvinne på handletur med sin mann på Rema en kveld på vinteren i fjor.  Hun hadde i tillegg til nikab på seg hansker og solbriller. Ikke en millimeter hud syntes. Det var rent kvalmende å se på og hører ingen steder hjemme i et moderne samfunn.

Anonymkode: ae475...fb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke at regjeringen skal bestemme hva jeg skal ha på meg, så forbud er jeg ikke for. Frihet er best. 
Folk må gå med hva de vil for min del. 

Anonymkode: 4b282...9ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil ikke at regjeringen skal bestemme hva jeg skal ha på meg, så forbud er jeg ikke for. Frihet er best. 
Folk må gå med hva de vil for min del. 

Anonymkode: 4b282...9ea

Problemet er jo at mange av kvinnene bærer disse plaggene ikke kan ta dette valget selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...