Gå til innhold

Ferietur. Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 time siden):

Hvordan var planen at du og barnet skulle reise ned i utgangspunktet da? Og hvordan vil du legge opp turen? 

Planen var opprinnelig at vi skulle dra med fly sammen dit og vi alene tilbake

Anonymkode: b0958...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men kan ikke du fly som planlagt selv om han kjører? Og den tannlegetimen kan du sikkert flytte litt på?

Jeg skjønner at du blir stresset av endringene i planen, men det noe med å gjøre det beste ut av ting. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du være med på ferien?

Hvorfor kan han ikke hente barnet og reise til sine foreldre selv?

Anonymkode: 6612e...4f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nok en gang, det handler ikke bare om den tannlegetimen, men enkelte har visst hengt seg opp i kun den.

Barnefar er ikke interessert i noe fast samvær, det har han ikke vært de siste årene. Og når det kommer til å utsette barn for fulle folk og alkoholmisbruk så plikter man som forelder å stoppe det. Det har heller aldri vært noe problem, han ønsker helst å leve som det passer seg uten ansvar og forpliktelser

Men du har jo i utgangspunktet tenkt å følge gutten på denne turen. Det er jo for guttens skyld du drar. Hvorfor skal far ta hensyn til at du har en tannlegetime, når datoer for reisen ikke var bestemt? Og det med biltur, sønn og du kan jo ta fly, eller du flyr alene. Jeg skjønner ikke at det tar mye tid, dere kan bare bli en dag ekstra? 

Anonymkode: 4f808...f6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns du er ekstremt urimelig på alle områder. Selvfølgelig bør barnet få være mer enn fire dager hos besteforeldrene, det er midt i ferien og null problem å tilbringe to uker vekke så lenge dere er tilbake senest dagen før skolestart. Det er også helt uproblematisk med kjøring og ferge, svært mange familier tilbringer ferien på denne måten, det er helt normalt. Forstår godt at han ønsker ferie tilgjengelig i ferien. Din flyskrekk er ditt problem, det kunne du meldt deg på kurs for å gjøre noe med for lenge siden. Tannlegetime kan flyttes frem. Du lager problemer av ingenting, den beste løsningen her er at far og barn stikker på tur i to uker, og du blir igjen hjemme.

Anonymkode: 792a0...df4

Nå er det nettopp det at barnet skal få flest mulig dager hos besteforeldrene jeg prøver å få til. Med en bil-og båttur til dette landet så ville nesten 2 dager av de 4 bli borte. Derfor ble det problematisk når det gjelder bil og båt.

Og hva vet du om hvor lenge jeg har igjen av ferien, hva slags andre planer vi har og andre hindringer i løpet av ferien? Er mye vi skal rekke før skolestart, og du tar det også som en selvfølge at jeg har ferie fra jobb fram til da?

Synes folk bør tenke seg om før man svarer på et forum. Kanskje spørre litt mer istedenfor når det gjelder situasjoner man ikke kjenner til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og grunnen til at du ikke vil fly alene er flyplasskrekk , og grunnen til at du ikke vil kjøre bil er at det tar for lang tid? 

Anonymkode: 0b1db...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det nettopp det at barnet skal få flest mulig dager hos besteforeldrene jeg prøver å få til. Med en bil-og båttur til dette landet så ville nesten 2 dager av de 4 bli borte. Derfor ble det problematisk når det gjelder bil og båt.

Og hva vet du om hvor lenge jeg har igjen av ferien, hva slags andre planer vi har og andre hindringer i løpet av ferien? Er mye vi skal rekke før skolestart, og du tar det også som en selvfølge at jeg har ferie fra jobb fram til da?

Synes folk bør tenke seg om før man svarer på et forum. Kanskje spørre litt mer istedenfor når det gjelder situasjoner man ikke kjenner til.

Vi vet at du har planer om en tannlegetime . Nå argumenter du for å ta fly, så gjør det 👍

Anonymkode: 0b1db...f42

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi vet mye om det nå: datoer for reisen var ikke bestemt, du har en avtale hos tannlegen, men dere  reiser FØR du hadde tenkt og før denne timen, dermed kommer du jo før hjem igjen også. Årsaken til at du syns fire dager er lenge nok, er at alle i det landet drikker fra morgen til kveld. 
Jeg føler ikke jeg trenger å vite mer før jeg anbefaler å utvide denne turen med en dag eller to, siden du mener to dager går bort til bilkjøring. 
Eller du kan fly ned med gutten som du først hadde tenkt, bare utsett den tannlegetimen. Så reiser dere hjem etter 4/5 dager eller hva som var opprinnelig plan. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du forventer empatiske svar her, men svarene du gir viser ikke akkurat at du fortjener empati. Direkte usjarmerende er du. 

Anonymkode: d975c...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan far kjøre nedover alene et par dager tidligere, og plukke opp deg og barnet på flyplassen der nede?

Da mister ikke du og barnet dager.

Anonymkode: 24064...b4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du har jo i utgangspunktet tenkt å følge gutten på denne turen. Det er jo for guttens skyld du drar. Hvorfor skal far ta hensyn til at du har en tannlegetime, når datoer for reisen ikke var bestemt? Og det med biltur, sønn og du kan jo ta fly, eller du flyr alene. Jeg skjønner ikke at det tar mye tid, dere kan bare bli en dag ekstra? 

Far burde ta hensyn til det fordi planen lenge har vært at vi skulle dra sammen med barnet. Han visste om denne timen siden den ble bestilt og nettopp fordi det ikke var fastsatt noen dato for reisen, så burde ikke det være noe problem. Det er mye vi skal rekke den lille tiden jeg har ferie, derfor ikke bare å bli en dag ekstra. Har prøvd å planlegge å legge alt til rette, men måtte vente på dato for denne turen først som tok sin tid. Først nå er den endelig bestilt, slik at resten av det som er igjen av ferien også kan planlegges. Barnefar er mer fleksibel i forhold til ferie og velger mer når han drar.

Nå i kveld var plutselig alt greit og ikke noe problem igjen, måtte bare lage problemer først. Ikke første gang dessverre og jeg kjenner mønsteret. Mye derfor jeg blir ekstra frustrert og denne vinglingen og stadige endringer til fordel for egne behov er jeg fullstendig ferdig med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan far kjøre nedover alene et par dager tidligere, og plukke opp deg og barnet på flyplassen der nede?

Da mister ikke du og barnet dager.

Anonymkode: 24064...b4c

Vi løste det på en bra måte nå i kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi vet mye om det nå: datoer for reisen var ikke bestemt, du har en avtale hos tannlegen, men dere  reiser FØR du hadde tenkt og før denne timen, dermed kommer du jo før hjem igjen også. Årsaken til at du syns fire dager er lenge nok, er at alle i det landet drikker fra morgen til kveld. 
Jeg føler ikke jeg trenger å vite mer før jeg anbefaler å utvide denne turen med en dag eller to, siden du mener to dager går bort til bilkjøring. 
Eller du kan fly ned med gutten som du først hadde tenkt, bare utsett den tannlegetimen. Så reiser dere hjem etter 4/5 dager eller hva som var opprinnelig plan. 

Må rette opp i dette også. Tannlegetimen er nå om noen dager og barnefar ville brått reise før det. Hadde derfor ikke rukket å dra før timen og kommet tilbake før det. Det er ikke på grunn av drikkingen vi kun kunne være i 4 dager, men som tidligere nevnt at vi skal rekke mer i løpet av ferien og mye må planlegges på grunn av dyr. Det kommer ikke til å bli drikking der sammen med barnet så lenge jeg er der og vi holder oss til besteforeldrene. Men hvordan det hadde vært i 2 uker med far og alle de han kjenner der utenom foreldrene vet jeg ikke. Han er aldri hos sine foreldre så lenge og reiser rundt til flere han kjenner mens han er der. Den sjansen hadde jeg aldri utsatt barnet mitt for, i tillegg til et fremmed land og ikke samme språk. Da hadde jeg ikke vært menneske igjen der jeg var hjemme og langt unna.

Er glad det ordnet seg til slutt. Og de av dere i denne tråden som mener jeg er kontrollerende kan neppe være foreldre selv. Det handler heller ikke om meg, meg og meg, det handler om barnet.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forventer empatiske svar her, men svarene du gir viser ikke akkurat at du fortjener empati. Direkte usjarmerende er du. 

Anonymkode: d975c...73a

Fordi jeg sier hvordan ting er og ber folk stille spørsmål istedenfor å komme med påstander om hvordan ferien vår skal tilrettelegges i forhold til tid uten å kjenne til når ferien er eller hvordan ting henger sammen? Eller siktet du til et annet innlegg enn det du siterte?

Forventer utover det ingenting, verken empati, sympati eller dilling eller dulling. Jeg er var her opprinnelig for å diskutere situasjonen, ikke for å bli vurdert som person. Hvis noen er uenige, er det helt greit, men personangrep derimot - da snakker man usjarmerende. Og det har det vært mer enn nok nok av nå

AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (6 timer siden):

Her syns jeg du er urimelig.  Virker som alt ska gå på dine premisser.

Hadde du ment det samme hvis du skulle til dine foreldre og mannen sa nei, barnet får ikle lov mer en et par dager forfi han skulle forskjellige ting.

Du tar jo og i fra barnet rett til å bli kjent med sitt opphav på andre siden

Nok et innlegg med noen som uttaler seg bastant om en situasjon man overhodet ikke kjenner bakgrunnen til. Turen ble avtalt på felles premisser. At barnefar endret planen i siste liten, krevde at jeg droppet tannlegen og forsøkte å sette oss gjennom en lang reisevei og båt som kutter ned ferien og møte med besteforeldrene til 2 dager, istedenfor å forholde seg til den opprinnelige planen, var problemet her. Kontakten med opphavet er det for øvrig jeg som har kjempet for i alle år, selv den tiden vi var sammen, så den merkelappen tar jeg ikke på meg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg ikke forstår her nå, men turen har en Max-dato hvor dere må reise hjem igjen, på grunn av andre ferieplaner? 
Du ville helst reist etter tannlegetimen, og så hjem på denne datoen? 
Nå reiser dere før timen (som er flytta), men bruker altså nesten to dager i bil, i stedet for å bruke disse med besteforeldrene.? 
Har Max-datoen for hjemreise også endret seg siden dere drar nedover tidligere? Ellers forstår jeg ikke hvordan tiden med besteforeldrene blir kortere av at dere reiser tidligere

Håpe dere får en fin tur tross alt. Og jeg håper du samarbeider godt med barnefar siden dere har en lang biltur i vente 🤞🏼

Anonymkode: 1168d...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis det var viktig så hadde du skrevet det i hi

Anonymkode: 7a729...d26

Det var ikke viktig eller relevant i den opprinnelige problemstillingen i HI. Det var et svar på alle spørsmålene som kom etterpå om hvorfor barnet ikke kunne dra uten meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er mulig jeg ikke forstår her nå, men turen har en Max-dato hvor dere må reise hjem igjen, på grunn av andre ferieplaner? 
Du ville helst reist etter tannlegetimen, og så hjem på denne datoen? 
Nå reiser dere før timen (som er flytta), men bruker altså nesten to dager i bil, i stedet for å bruke disse med besteforeldrene.? 
Har Max-datoen for hjemreise også endret seg siden dere drar nedover tidligere? Ellers forstår jeg ikke hvordan tiden med besteforeldrene blir kortere av at dere reiser tidligere

Håpe dere får en fin tur tross alt. Og jeg håper du samarbeider godt med barnefar siden dere har en lang biltur i vente 🤞🏼

Anonymkode: 1168d...e8a

Reiser ikke tidligere. Vi reiser slik som opprinnelig var planen, og som far forsøkte å endre på i siste liten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Seriøst? Hvorfor lager du denne tråden når du ikke takler tilbakemeldinger… 

Anonymkode: 7a729...d26

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke du som laget problemer ang fars samvær i både Norge og fars hjemland?

Om det er det, du er urimelig ja, men fremstår likevel hakket mer rimelig enn sist. Uansett er barnet den store solide taperen, og det virker ikke som om du har noe problem med det. Du tenker på deg selv du. Flytter du tannlegetimen så finner du en ny grunn for at samværet må utgå.

Anonymkode: 61834...c42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...