AnonymBruker Skrevet 21. juli #41 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men dere reiser ikke sammen, og dere er ikke sammen. Du skal følge sønnen din. Noe faren også kan gjøre, det høres ikke ut som om det er nødvendig at du er med. Men hvis du må følge sønnen din, må du det. Du reiser jo ikke sammen med eksen på en ferie av den grunn. Og at du må ta fly med sønnen «alene», det er jo fordi det er sønn og du som drar. Selvom rammene her er mer på eksens premisser enn dine premisser, er det sønnens premisser du må tenke på. Han har ingen tannlegetime eller flyplasskrekk. Din eks kunne tatt med seg sønn alene, så flyr du rett ned, og rett hjem med ham når det passer deg? Anonymkode: 4f808...f6a Jo planen var at vi skulle reise sammen en vei og at vi skulle være der sammen. Ellers hadde jeg jo ikke skrevet det. Hvorfor jeg ikke lar barnet reise alene har jeg vel allerede forklart nå? Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #42 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Jo for noen som har angst for flyplasser som eneste voksen og organiseringen rundt det, så er det å strekke seg langt. Når det gjelder tannlegetimen så har jeg allerede ventet i 3 uker siden jeg bestilte, og det kan ta tid før jeg får ny ved evt avbestilling. Og det har ikke vært planlagt tidspunkt for når vi skulle dra på denne turen. Barnefar har visst om tannlegetinen og kunne fint ventet noen få dager til siden turen enda ikke er bestilt. Det handler som sagt heller ikke bare om tannlegetimen, men at hele reisa skal være på hans premisser. Han oppfører seg som han skulle dratt alene, og det er jo det han er vant til. Anonymkode: b0958...b5c Anonymkode: 7a729...d26 Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Det høres jo ut som datoer var avtalt, men så fikk DU tannlegetime? Jeg har aldri hørt noen endre ferieplaner pga en tannlegetime fram i tid. Håper dette er tull, stakkars barnefar som må forholde seg til slikt kaos! Anonymkode: 1dd8d...65c 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #43 Skrevet 21. juli Er jo veldig merkelig at barnet ikke kan være der mer enn 4 dager, språket kan umulig være et problem for barnet? Far snakker vel sitt eget språk til barnet, og barn lærer utrolig fort. Så det med språk er bare tull. De drikker ikke fra de står opp til de legger seg, de drikker vel mest til maten, så her tror jeg det overdrives,og i tillegg så drikker ikke besteforeldrene. Du gjør deg vanskelig, ts, virkelig. Anonymkode: b056a...ebe 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #44 Skrevet 21. juli Enkel løsning: Bestill og betal billett for far tur retur (og så tilbake igjen), så kan han ta seg av henting og levering. Det er kjipt med kjøring hit og dit, men når man har en foreldre langt unna, må det til. Den tannlegetimen er bare en avsporing. Og Hvis du ikke tror at far kan holde seg edru, må du ikke sende ham. Anonymkode: 0af05...509 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #45 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo planen var at vi skulle reise sammen en vei og at vi skulle være der sammen. Ellers hadde jeg jo ikke skrevet det. Hvorfor jeg ikke lar barnet reise alene har jeg vel allerede forklart nå? Anonymkode: b0958...b5c Reise sammen, som i passe på sønnen på flyplassen sammen. Eller sitte i samme bil. Men turens premiss er at sønn skal besøke besteforeldrene. Du følger sønnen til dem. Du er der sammen med sønnen (slekta/befolkningen drikker jo like mye om du er der eller ikke, men men). Så følger du sønn hjem igjen. Om dere tar fly eller bil er ikke så farlig. Dine premisser er jo å helst fly sammen med annen voksen, og av en eller annen grunn absolutt gå til den spesifikke tannlegetimen. Fars overkjøring av done preferanser er…bil istedenfor fly (sikkert en fordel når dere er der), og…. noe med hvilken dag han ønsker dra, slik at du må fremskynde eller utsette den timen. Han høres ikke noe mer urimelig og egoistisk ut enn deg. Anonymkode: 4f808...f6a 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #46 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde det bare vært dine premisser. Nå skriver da folk at du kan fly selv om far kjører. Du har fått mange forslag. Det vil si du ikke reiser på fars premisser. Anonymkode: eed0b...b47 Har skrevet flere ganger her at jeg har angst for stressende flyplasser, mye folk og organiseringen rundt det. Bagasje, komme på riktig fly osv... Planen var allikevel at barnet og jeg skulle gjøre det hjem, og har derfor trosset den angsten og strukket meg langt. For de som gjør dette uten problem, så høres det sikkert lite ut. Plutselig fikk jeg høre at han hadde bestemt at vi måtte kjøre mange timer i bil og båt i tillegg på vei til som hadde medført at vi mistet nesten 2 dager barnet hadde hatt med besteforeldrene. Veldig mye stress for en liten tur Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #47 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Anonymkode: 7a729...d26 Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Det høres jo ut som datoer var avtalt, men så fikk DU tannlegetime? Jeg har aldri hørt noen endre ferieplaner pga en tannlegetime fram i tid. Håper dette er tull, stakkars barnefar som må forholde seg til slikt kaos! Anonymkode: 1dd8d...65c Nei, datoer for reisa var ikke planlagt, og det er den fortsatt ikke. Hvor har du sett at jeg har skrevet det? Han sier bare nå at vi må dra før den timen som han har visst om i 3 uker. Hadde datoen for reisa vært planlagt, så hadde det selvfølgelig vært annerledes. Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #48 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er jo veldig merkelig at barnet ikke kan være der mer enn 4 dager, språket kan umulig være et problem for barnet? Far snakker vel sitt eget språk til barnet, og barn lærer utrolig fort. Så det med språk er bare tull. De drikker ikke fra de står opp til de legger seg, de drikker vel mest til maten, så her tror jeg det overdrives,og i tillegg så drikker ikke besteforeldrene. Du gjør deg vanskelig, ts, virkelig. Anonymkode: b056a...ebe Nei, han har alltid snakket norsk med barnet, og aldri vært interessert i å inkludere barnet når det gjelder eget land. Han har prøvd å holde sitt tidligere liv der på avstand selv også. Synes det er rart når fremmede mennesker på internett prøver å si at sånn og sånn er det i situasjoner de overhodet ikke kjenner til. Anonymkode: b0958...b5c 1
monican94 Skrevet 21. juli #49 Skrevet 21. juli En tannlegetime frem i tid er ikke slutt og ikke "helsehjelp" man ikke kan utsette.. fremover vil far antagelig ha 2 uker samvær på sommeren hvor du ikke kan nekte han å ta med barnet ned dit.. kan du ikke for barnets skyld gjøre det til en fin ferie nå ? 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #50 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De drikker ikke fra de står opp til de legger seg, de drikker vel mest til maten, så her tror jeg det overdrives,og i tillegg så drikker ikke besteforeldrene Jo de drikker bokstavelig talt fra morgen til kveld, og forstår at du heller ikke kjenner til kulturen der. Men det gjør jeg etter mange år og derfor jeg skriver det jeg skriver. Besteforeldrene drikker ikke, men det gjør mange andre i familien Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #51 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Jo for noen som har angst for flyplasser som eneste voksen og organiseringen rundt det, så er det å strekke seg langt. Når det gjelder tannlegetimen så har jeg allerede ventet i 3 uker siden jeg bestilte, og det kan ta tid før jeg får ny ved evt avbestilling. Og det har ikke vært planlagt tidspunkt for når vi skulle dra på denne turen. Barnefar har visst om tannlegetinen og kunne fint ventet noen få dager til siden turen enda ikke er bestilt. Det handler som sagt heller ikke bare om tannlegetimen, men at hele reisa skal være på hans premisser. Han oppfører seg som han skulle dratt alene, og det er jo det han er vant til. Anonymkode: b0958...b5c Vel, med det kontrollbehovet du gir uttrykk for å ha så er det ikke rart..Du lar jo ikke barnefar slippe til virker det som. Anonymkode: 4670c...639 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #52 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, med det kontrollbehovet du gir uttrykk for å ha så er det ikke rart..Du lar jo ikke barnefar slippe til virker det som. Anonymkode: 4670c...639 Kontrollbehov😅 Han gjør akkurat hva han vil og det gjorde han også den tiden vi var sammen. Men å dra barnet til et fremmed land, med et språk hn ikke skjønner og med fulle folk, det tillater jeg ikke. Det vet han godt og det er det ikke noe spørsmål rundt fra barnefar sin side engang Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #53 Skrevet 21. juli monican94 skrev (15 minutter siden): En tannlegetime frem i tid er ikke slutt og ikke "helsehjelp" man ikke kan utsette.. fremover vil far antagelig ha 2 uker samvær på sommeren hvor du ikke kan nekte han å ta med barnet ned dit.. kan du ikke for barnets skyld gjøre det til en fin ferie nå ? Nok en gang, det handler ikke bare om den tannlegetimen, men enkelte har visst hengt seg opp i kun den. Barnefar er ikke interessert i noe fast samvær, det har han ikke vært de siste årene. Og når det kommer til å utsette barn for fulle folk og alkoholmisbruk så plikter man som forelder å stoppe det. Det har heller aldri vært noe problem, han ønsker helst å leve som det passer seg uten ansvar og forpliktelser Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #54 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har skrevet flere ganger her at jeg har angst for stressende flyplasser, mye folk og organiseringen rundt det. Bagasje, komme på riktig fly osv... Planen var allikevel at barnet og jeg skulle gjøre det hjem, og har derfor trosset den angsten og strukket meg langt. For de som gjør dette uten problem, så høres det sikkert lite ut. Plutselig fikk jeg høre at han hadde bestemt at vi måtte kjøre mange timer i bil og båt i tillegg på vei til som hadde medført at vi mistet nesten 2 dager barnet hadde hatt med besteforeldrene. Veldig mye stress for en liten tur Anonymkode: b0958...b5c Problemet er jo ikke din angst, men mangel på kommunikasjon. Angsten må du dessverre håndtere, siden du er voksen, ikke et barn. Møt opp tidlig, så du har god tid. Bagasjen er heller ikke problem lenger. Om du bor slik at du kan reise fra Oslo, kan flytoget hente baggasje hjemme. Så får du den på destinasjonen. kjipt å gjøre det du ikke har lyst til. Sånn er det å ha barn. Det er veldig få ting man egentlig har lyst til (det meste er kjedelige voksenaktiviteter; som lekeplass, hente og følge etc), men det er en del av pakka. «Man up» og dra med sønnen din. Anonymkode: 0af05...509 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #55 Skrevet 21. juli Mangel på kommunikasjon med barnefar altså Anonymkode: 0af05...509
AnonymBruker Skrevet 21. juli #56 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men akkurat min angst i forhold til fly den har jeg ikke dessverre ikke prioritert å lære og håndtere enda så lite som jeg reiser. Anonymkode: b0958...b5c Men du gikk med på å ta fly så jeg tror det ordner seg med angsten. Men hvis far skal være der 2 uker, står ikke du og barnet veldig fritt til å dra innom akkurat når det passer for dere? Anonymkode: 24064...b4c 2 1
Lykkeliten* Skrevet 21. juli #57 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skulle egentlig på en liten ferietur til utlandet for at barnet på 10 år skulle få hilse på besteforeldrene sine. Barnefar ville være der i 2 uker, noe som blir for lenge for oss. Så planen var at vi skulle dra før og bli i 4 dager og at jeg skulle ta fly hjem alene med barnet, noe jeg i utgangspunktet er redd for. Valgte allikevel å gå med på det for at barnet skal få hilse på besteforeldrene sine. Så er det også sånn at jeg har tannlegetime om noen dager og vi må vente med å dra til etter det. Da fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne avvestille den fordi barnefar måtte dra før. Midt oppi det hele så fikk jeg beskjed for noen dager siden at han må kjøre bil dit, noe som betyr at vi må kjøre i 7 timer i en bil med 3 seter, båt hele natta og kjøre i 3 timer igjen når vi kommer fram til det landet dagen etter. Det vil da også i tillegg si at vi får enda en dag mindre å være der på. Når jeg protesterer på dette blir jeg beskyldt for å lage problemer. Er jeg helt urimelig som synes dette blir stress og at vi heller kunne planlagt en reise til det beste for alle? Skjønner at han vil være hos familien sin lenger og jeg har allerede strukket meg langt ved å ta flyturen tilbake med barnet alene. Begrunnelsen for at han skal ha med bil er fordi han ønsker å ha bil der. Anonymkode: b0958...b5c Hvordan var planen at du og barnet skulle reise ned i utgangspunktet da? Og hvordan vil du legge opp turen? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #58 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rettelse: Hvis jeg er med og vet hvem barnet er med Anonymkode: b0958...b5c Når barnet er på samvær hos far, så kan du faktisk ikke detaljstyre hva de gjør eller hvem de er sammen med. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jada, har sett mange svar til flere på KG opp gjennom årene og er det noe som stadig går igjen så er det mye frekke innlegg og manglende empati. Mange tråder ender opp som dette og tar det egentlig ikke så seriøst Anonymkode: b0958...b5c Så du laget denne tråden for å få sympati. Du virker ikke akkurat så sympatisk selv, spesielt sånn som du svarer her i tråden. Anonymkode: d975c...73a 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli #59 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): til og med barnefar nå sent i kveld har beklaget seg Anonymkode: b0958...b5c Han vil vel det beste for barnet og sørge for at det blir tur til besteforeldrene selv om mor ikke vil. Anonymkode: 24064...b4c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #60 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når barnet er på samvær hos far, så kan du faktisk ikke detaljstyre hva de gjør eller hvem de er sammen med Det er ikke detaljstyring å sørge for at barn ikke skal utsettes for alkoholmisbruk blant voksne AnonymBruker skrev (22 minutter siden): du laget denne tråden for å få sympati. Du virker ikke akkurat så sympatisk selv, spesielt sånn som du svarer her i tråden. Forventer ingenting fra noen. Hvem skulle jeg vist sympati med her i tråden? Det er jo jeg som har lagt ut det jeg anser som problemstilling i denne tråden, og ikke omvendt. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han vil vel det beste for barnet og sørge for at det blir tur til besteforeldrene selv om mor ikke vil. Anonymkode: 24064...b4c Jada, akkurat hva jeg mener med svar og innlegg her inne igjen. Det er nok jeg som har vært på når det gjelder at barnet skal møte sine besteforeldre Anonymkode: b0958...b5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå