AnonymBruker Skrevet 21. juli #21 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La far kjøre selv. Så tar du fly som planlagt og utsetter tannlegetimen. Anonymkode: 24064...b4c Utsetter da ikke helsehjelp når han har mulighet til å utsette turen noen få dager. Har ikke bestilt turen enda heller Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #22 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke bestilt turen enda heller Anonymkode: b0958...b5c Hva er utfordringen da? Hvis du nå kan velge når dere returnerer med fly? Anonymkode: 24064...b4c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #23 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utsetter da ikke helsehjelp når han har mulighet til å utsette turen noen få dager. Har ikke bestilt turen enda heller Anonymkode: b0958...b5c Hjelpes. Hvis du har akutt tannverk eller noe , finn nærmeste tannlegevakt. Anonymkode: 0b1db...f42 19 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #24 Skrevet 21. juli Med mindre det er noe akutt så kan den tannlegetimen flyttes på, SÅ vanskelig er det ikke å få ny time. 7 timer i bil er ikke spesielt mye. En natt på båt er uproblematisk - dere skal vel sove? Tre nye timer i bil er iallfall ikke mye. Her kan jeg ikke se ett eneste element som tilsier at dette skal være problematisk, så ja - siden du spør - du er urimelig. Veldig urimelig. Anonymkode: 59bbc...b9d 12 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #25 Skrevet 21. juli La barnet reise med far og bli hjemme selv. Det høres ikke ut som om du får en fin ferie uansett. Dette er mannen du valgte å få barn med og barnet må få anledning til å bli kjent med hans familie og hans hjemland. Anonymkode: 414e7...ad7 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #26 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde ikke latt barnet reise i det hele tatt, med en alkoholisert far som du ikke lengre er sammen med. Kan du i stedet betale for flybilletter for farmor og farfar slik at de kan komme til Norge, hvis de er ålreite mennesker? Jeg hadde heller ikke ønsket å bruke de få feriedagene man har i året på en slik slitsom reise. Kan det være en løsning at du og barnet flyr ned sammen og flyr opp igjen sammen, i løpet av perioden der far er i landet? F.eks. fem overnattinger der nede? Barnet bør få mulighet til å kjenne besteforeldrene sine, gitt at de er oppegående og snille, såklart. Anonymkode: d2b99...efc Takk for at det er noen normale svar i tråden her. Det blir nok til at vi flyr opp og ned alene slik at barnet får hilse på besteforeldrene. Skulle helst gjort det uten barnefar, men problemet er at vi ikke snakker samme språk, og de kan heller ikke engelsk. Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #27 Skrevet 21. juli Å utsette en tannlegetime er ikke å strekke seg langt, å ikke gjøre det er urimelig. Å ta fly med eget barn er ikke å strekke seg langt, jeg skjønner ikke helt den «fly alene», du er voksen, kan du ikke fly uten følge kan du ikke ta med barnet på ferie i det hele tatt. Og alt det der med bil, jeg skjønner ikke, dere skulle dra «før», (fly sammen da?), nå ønsker far å dra før(?), men med bil. Du vil ikke fly, du vil ikke kjøre bil. Siden det er en eks, fly ned, bli en uke. Neste gang kan far ta med barnet selv, hvis dette går bra. Du skriver at du egentlig skulle dra på denne ferien, så da er det jo planlagt, tannlegetime og bilkjøring er urimelige grunner til å la være. Anonymkode: 4f808...f6a 12
AnonymBruker Skrevet 21. juli #28 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Utsetter da ikke helsehjelp når han har mulighet til å utsette turen noen få dager. Har ikke bestilt turen enda heller Anonymkode: b0958...b5c Tullet du… herlighet det er time hos tannlege. Du er vrang Anonymkode: 7a729...d26 16 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #29 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tullet du… herlighet det er time hos tannlege. Du er vrang Anonymkode: 7a729...d26 Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å utsette en tannlegetime er ikke å strekke seg langt, å ikke gjøre det er urimelig. Å ta fly med eget barn er ikke å strekke seg langt, jeg skjønner ikke helt den «fly alene», du er voksen, kan du ikke fly uten følge kan du ikke ta med barnet på ferie i det hele tatt. Og alt det der med bil, jeg skjønner ikke, dere skulle dra «før», (fly sammen da?), nå ønsker far å dra før(?), men med bil. Du vil ikke fly, du vil ikke kjøre bil. Siden det er en eks, fly ned, bli en uke. Neste gang kan far ta med barnet selv, hvis dette går bra. Du skriver at du egentlig skulle dra på denne ferien, så da er det jo planlagt, tannlegetime og bilkjøring er urimelige grunner til å la være. Anonymkode: 4f808...f6a Jo for noen som har angst for flyplasser som eneste voksen og organiseringen rundt det, så er det å strekke seg langt. Når det gjelder tannlegetimen så har jeg allerede ventet i 3 uker siden jeg bestilte, og det kan ta tid før jeg får ny ved evt avbestilling. Og det har ikke vært planlagt tidspunkt for når vi skulle dra på denne turen. Barnefar har visst om tannlegetinen og kunne fint ventet noen få dager til siden turen enda ikke er bestilt. Det handler som sagt heller ikke bare om tannlegetimen, men at hele reisa skal være på hans premisser. Han oppfører seg som han skulle dratt alene, og det er jo det han er vant til. Anonymkode: b0958...b5c
AprilLudgate Skrevet 21. juli #30 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): En reise hvor hovedprioriteten burde vært at barnet fikk hilse på sine besteforeldre, og ikke alt på fars premisser. Til de som stiller spørsmål rundt hvorfor barnet ikke kan være der 2 uker alene med far og at jeg ikke ønsker å være der med barnet lenge, så kan jeg fortelle at dette er et land med en forferdelig drikkekultur hvor det er normalt at barn er rundt alkohol. Folk sitter og drikker seg fulle på brennevin fra morgen til kveld og feirer slik når de treffes. De snakker heller ikke samme språk ei heller engelsk, og barnefar har aldri vært interessert i å inkludere barnet når det gjelder besteforeldrene. Besteforeldrene drikker ikke, og er jeg ihvertfall trygg på at hn ikke blir utsatt for fulle folk. Far er også tidligere alkoholiker og jeg stoler ikke på han når det kommer til det. Vi er ikke lenger sammen. Ts Anonymkode: b0958...b5c Ah ja ok må er jeg med. At dere ikke lengre er sammen er jo et vesentlig poeng. Jeg hadde flydd frem og tilbake. Slik som avtalt. Så kan han kjøre selv. Men om hverken du eller barnet sliter med reisesyke så tenker jeg hans reiseforslag er innafor? 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #31 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Jo for noen som har angst for flyplasser som eneste voksen og organiseringen rundt det, så er det å strekke seg langt. Når det gjelder tannlegetimen så har jeg allerede ventet i 3 uker siden jeg bestilte, og det kan ta tid før jeg får ny ved evt avbestilling. Og det har ikke vært planlagt tidspunkt for når vi skulle dra på denne turen. Barnefar har visst om tannlegetinen og kunne fint ventet noen få dager til siden turen enda ikke er bestilt. Det handler som sagt heller ikke bare om tannlegetimen, men at hele reisa skal være på hans premisser. Han oppfører seg som han skulle dratt alene, og det er jo det han er vant til. Anonymkode: b0958...b5c Det er jo ingen som tvinger deg til å gjennomføre reisen på hans premisser. Har du angst for flyplasser så får du ta tak i problemet. Eksponering er en vei ut av det. Alternativt får du ta med deg en venninne/søster/mor på turen som kan støtte deg. Eller du kan betale billetter for å få farmor/farfar på besøk til Norge. Masse muligheter om man velger å være litt åpen for forslag Anonymkode: 59bbc...b9d 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli #32 Skrevet 21. juli Har du tannverk så prioriterer du tannlegen, er det en kontroll så er det noe annet. Du vet at mange land i øst Europa har rimelige tannleger? Jeg tror ikke noe på at folk i dette landet drikker hele tiden, selvsagt kan det være kulturelle forskjeller noe du skulle tenkt på når du fikk barn med en mann fra landet. det må jo være positive ting ved dette landet siden det tross alt fungerer, her er muligheten for ditt barn til å bli bedre kjent med det. Anonymkode: 414e7...ad7 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #33 Skrevet 21. juli Hvilket land er det? Jeg vil dit Anonymkode: ab0e8...201 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #34 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Typisk at normale svar = de som er 100% enig med ts. Du ts spurte om du var urimelig. Det har du fått mange svar på, og i mine øyne ser du kun problemer og det er åpenbart at du prøver å stikke kjepper i hjulene. Klart far blir frustrert over deg, det er forståelig, klart han blir skuffet over manglende vilje hos deg. Men nå skjønner jeg at du egentlig ikke lurte på om du var urimelig, du ville bare sjekke at folk var enig og støttende til deg. Anonymkode: 37641...e03 Det var ikke det at jeg var urimelig jeg siktet til når det gjelder unormale svar. Men svar på det med alkohol, fulle folk og barn Anonymkode: b0958...b5c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #35 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilket land er det? Jeg vil dit Anonymkode: ab0e8...201 Bare å dra til Øst-Europa Anonymkode: b0958...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #36 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette handler da ikke bare om tannlegetimen, men at barnefar skal ha hele reisa på sine premisser Jo for noen som har angst for flyplasser som eneste voksen og organiseringen rundt det, så er det å strekke seg langt. Når det gjelder tannlegetimen så har jeg allerede ventet i 3 uker siden jeg bestilte, og det kan ta tid før jeg får ny ved evt avbestilling. Og det har ikke vært planlagt tidspunkt for når vi skulle dra på denne turen. Barnefar har visst om tannlegetinen og kunne fint ventet noen få dager til siden turen enda ikke er bestilt. Det handler som sagt heller ikke bare om tannlegetimen, men at hele reisa skal være på hans premisser. Han oppfører seg som han skulle dratt alene, og det er jo det han er vant til. Anonymkode: b0958...b5c Eh nei , det fremstår som reisen skal være på dine premisser og bare dine Anonymkode: 7a729...d26 14 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #37 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Måtte jo svare som det er når det kommer spørsmål om hvorfor barnet ikke kunne dra alene med far i 2 uker. Du forstår vel også at det stort sett ligger mer bak enn et hovedinnlegg på KG. Skulle med glede latt barnet dra alene hvis ting var annerledes, og det er et ganske viktig poeng å få fram Anonymkode: b0958...b5c Hvis det var viktig så hadde du skrevet det i hi Anonymkode: 7a729...d26 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #38 Skrevet 21. juli Ja, de drikker mye i det landet, men du sa at besteforeldrene ikke drakk? Du kan fly opp og ned alene så reiser han med bil når han vil. Da kan du være så få eller så mange dager du vil og reise den dagen det passer for deg. Anonymkode: c9e80...5e4 4 1
moomino Skrevet 21. juli #39 Skrevet 21. juli Her syns jeg du er urimelig. Virker som alt ska gå på dine premisser. Hadde du ment det samme hvis du skulle til dine foreldre og mannen sa nei, barnet får ikle lov mer en et par dager forfi han skulle forskjellige ting. Du tar jo og i fra barnet rett til å bli kjent med sitt opphav på andre siden 4 2
LilleMy_09 Skrevet 21. juli #40 Skrevet 21. juli (endret) Ryddet for avsporing/brukerdebatt samt innlegg knyttet til dette Lillemy_09;mod Endret 21. juli av LilleMy_09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå