Gå til innhold

Ferietur. Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle egentlig på en liten ferietur til utlandet for at barnet på 10 år skulle få hilse på besteforeldrene sine. Barnefar ville være der i 2 uker, noe som blir for lenge for oss. Så planen var at vi skulle dra før og bli i 4 dager og at jeg skulle ta fly hjem alene med barnet, noe jeg i utgangspunktet er redd for. Valgte allikevel å gå med på det for at barnet skal få hilse på besteforeldrene sine. Så er det også sånn at jeg har tannlegetime om noen dager og vi må vente med å dra til etter det. Da fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne avvestille den fordi barnefar måtte dra før. Midt oppi det hele så fikk jeg beskjed for noen dager siden at han  må kjøre bil dit, noe som betyr at vi må kjøre i 7 timer i en bil med 3 seter, båt hele natta og kjøre i 3 timer igjen når vi kommer fram til det landet dagen etter. Det vil da også i tillegg si at vi får enda en dag mindre å være der på.

Når jeg protesterer på dette blir jeg beskyldt for å lage problemer. Er jeg helt urimelig som synes dette blir stress og at vi heller kunne planlagt en reise til det beste for alle? Skjønner at han vil være hos familien sin lenger og jeg har allerede strukket meg langt ved å ta flyturen tilbake med barnet alene. Begrunnelsen for at han skal ha med bil er fordi han ønsker å ha bil der.

Anonymkode: b0958...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke far ha barnet de to ukene han besøker sine foreldre og så kan du fly alene ned og opp når det passer deg?

Anonymkode: e0123...04e

• Liker 35
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du er ekstremt urimelig på alle områder. Selvfølgelig bør barnet få være mer enn fire dager hos besteforeldrene, det er midt i ferien og null problem å tilbringe to uker vekke så lenge dere er tilbake senest dagen før skolestart. Det er også helt uproblematisk med kjøring og ferge, svært mange familier tilbringer ferien på denne måten, det er helt normalt. Forstår godt at han ønsker ferie tilgjengelig i ferien. Din flyskrekk er ditt problem, det kunne du meldt deg på kurs for å gjøre noe med for lenge siden. Tannlegetime kan flyttes frem. Du lager problemer av ingenting, den beste løsningen her er at far og barn stikker på tur i to uker, og du blir igjen hjemme.

Anonymkode: 792a0...df4

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns du er ekstremt urimelig på alle områder. Selvfølgelig bør barnet få være mer enn fire dager hos besteforeldrene, det er midt i ferien og null problem å tilbringe to uker vekke så lenge dere er tilbake senest dagen før skolestart. Det er også helt uproblematisk med kjøring og ferge, svært mange familier tilbringer ferien på denne måten, det er helt normalt. Forstår godt at han ønsker ferie tilgjengelig i ferien. Din flyskrekk er ditt problem, det kunne du meldt deg på kurs for å gjøre noe med for lenge siden. Tannlegetime kan flyttes frem. Du lager problemer av ingenting, den beste løsningen her er at far og barn stikker på tur i to uker, og du blir igjen hjemme.

Anonymkode: 792a0...df4

Enig 

Anonymkode: 7a729...d26

• Liker 2
Skrevet

Du vil ikke fly. Du vil ikke kjøre bil. Du vil ikke være lenge borte. Du vil ikke flytte en tannlegetime for ferien. Ut fra hva du forteller, framstår du som både vanskelig og urimelig. Særlig når det er snakk om å besøke barnets besteforeldre. 

Av ren nysgjerrighet, med dette utgangspunktet, hva ville vært "en reise til alles beste" i dine øyne?

• Liker 32
  • Nyttig 12
Skrevet

Ja. Enkelt og greit. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet være med far i hans hjemland i 2 uker mens du er der kortere? Er det fare for kidnapping? Jeg spør for det må være eneste gyldige grunn til at far og barn ikke kan være på ferie uten deg. 

Anonymkode: d975c...73a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du sitte på i bilen , skulle ikke du fly? Hva er det som haster hos tannlegen? 

Anonymkode: 0b1db...f42

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reisen høres slitsom ut, men likevel overkommelig. 

jeg synes du er urimelig. Du ser bare problemer, ikke løsninger. Hadde jeg hatt mine foreldre i utlandet hadde jeg forventer at min partner brukte 14 dager sammen med våre barn og mine foreldre. Det er en helt rimelig forventning.

du sier ingenting om hvilket land det er. Det er stor forskjell på å reise med fly/båt/bil i Finland og i Kamerun; liksom..: 

Anonymkode: 31f7a...a68

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Må inmrømme at jeg i klarte å henge med i forklaringen her.

Er dere skilt, siden du kaller ham barnefar? Er det barnefars foreldre det er snakk om her?

Hvorfor kan ikke barnefar ta med barnet og bli så lenge de vil? Må du være med?? Hvordan vil du helst reise, siden du hverken vil ta fly eller bil?

Anonymkode: a262c...05c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Betale for at besteforeldrene skal komme til dere så slipper du alt dunikke liker.

Anonymkode: 9524e...041

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er jeg helt urimelig som synes dette blir stress og at vi heller kunne planlagt en reise til det beste for alle? Skjønner at han vil være hos familien sin lenger og jeg har allerede strukket meg langt ved å ta flyturen tilbake med barnet alene. 

Må du være med?

Anonymkode: 24064...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått ny tannlegetime, og blitt med mann og barn på ferie.

Anonymkode: 549d3...934

• Liker 4
Skrevet

Ja du er ekstremt urimelig. Hvor ofte ser han sine foreldre, hvit ofte ser barnet disse besteforeldrene og hvor ofte ser barnet dine foreldre ? Du valgte få barn med en fra et annet land og da må endel ferier brukes det. 7+3 timer i bil er også lite.. her kjører vi 2 døgn for å komme til den andre familien... 2 ferier hvert år.. noen ganger 3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor kan ikke barnet være med far i hans hjemland i 2 uker mens du er der kortere? Er det fare for kidnapping? Jeg spør for det må være eneste gyldige grunn til at far og barn ikke kan være på ferie uten deg. 

Anonymkode: d975c...73a

Tror ikke kidnappingsrisikoen er overveldende når hjemlandet til far er en fergetur + 3 timers kjøring fra Norge. Det kan f.eks være Tyskland, Danmark eller Finland.

Anonymkode: be9b7...5ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Du vil ikke fly. Du vil ikke kjøre bil. Du vil ikke være lenge borte. Du vil ikke flytte en tannlegetime for ferien. Ut fra hva du forteller, framstår du som både vanskelig og urimelig. Særlig når det er snakk om å besøke barnets besteforeldre. 

Av ren nysgjerrighet, med dette utgangspunktet, hva ville vært "en reise til alles beste" i dine øyne?

En reise hvor hovedprioriteten burde vært at barnet fikk hilse på sine besteforeldre, og ikke alt på fars premisser.

Til de som stiller spørsmål rundt hvorfor barnet ikke kan være der 2 uker alene med far og at jeg ikke ønsker å være der med barnet lenge, så kan jeg fortelle at dette er et land med en forferdelig drikkekultur hvor det er normalt at barn er rundt alkohol. Folk sitter og drikker seg fulle på brennevin fra morgen til kveld og feirer slik når de treffes. De snakker heller ikke samme språk ei heller engelsk, og barnefar har aldri vært interessert i å inkludere barnet når det gjelder besteforeldrene. Besteforeldrene drikker ikke, og er jeg ihvertfall trygg på at hn ikke blir utsatt for fulle folk.

Far er også tidligere alkoholiker og jeg stoler ikke på han når det kommer til det. Vi er ikke lenger sammen. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En reise hvor hovedprioriteten burde vært at barnet fikk hilse på sine besteforeldre, og ikke alt på fars premisser.

Til de som stiller spørsmål rundt hvorfor barnet ikke kan være der 2 uker alene med far og at jeg ikke ønsker å være der med barnet lenge, så kan jeg fortelle at dette er et land med en forferdelig drikkekultur hvor det er normalt at barn er rundt alkohol. Folk sitter og drikker seg fulle på brennevin fra morgen til kveld og feirer slik når de treffes. De snakker heller ikke samme språk ei heller engelsk, og barnefar har aldri vært interessert i å inkludere barnet når det gjelder besteforeldrene. Besteforeldrene drikker ikke, og er jeg ihvertfall trygg på at hn ikke blir utsatt for fulle folk.

Far er også tidligere alkoholiker og jeg stoler ikke på han når det kommer til det. Vi er ikke lenger sammen. 

Ts

Rettelse: Hvis jeg er med og vet hvem barnet er med

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke kidnappingsrisikoen er overveldende når hjemlandet til far er en fergetur + 3 timers kjøring fra Norge. Det kan f.eks være Tyskland, Danmark eller Finland.

Anonymkode: be9b7...5ac

Øst-Europa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

La far kjøre selv.

Så tar du fly som planlagt og utsetter tannlegetimen.

Anonymkode: 24064...b4c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Besteforeldrene drikke IKKE og du er trygg på at hn ikke blir utsatt for fulle folk? Så drikkekulturen er ikke et problem ? Eller? 

Prioriterer du at barnet får hilse på besteforeldrene ? Ok, du vil ikke la barnet være alene med far, men hvorfor kan ikke du være der lenger og enten ta fly eller være fornøyd med bil og båt? 

Anonymkode: 0b1db...f42

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...