Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hvert når de blir større og alle skal på aktiviteter på forskjellige grupper, gjerne på forskjellige dager og tidspunkter, så kan det bli veldig mye logistikk å rekke over med tre stk. Det blir jo også en konfirmasjon i året, og tre år på rad med unger som skal ha førerkort og kanskje hjelp på boligmarkedet osv. Når de er små,er jo ingenting i forhold ♥️

Anonymkode: 4238c...e64

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke så svart-hvitt som mange skal ha det til. Jeg maste meg til et fjerde barn, fordi jeg følte meg rimelig trygg på at hans "Nei" ikke satt så veldig dypt men var mer en reaksjon på veldig forbigående småbarnsproblemer. Det gjorde jeg rett i, og han har takket meg flere ganger i ettertid.

Det er imidlertid ikke noe jeg ville anbefalt til andre på tynt grunnlag, vår situasjon var vår egen spesielle, og ikke nødvendigvis noe som kan overføres til andre parforhold. Men det er ikke slik at det alltid, uten unntak, er den som ikke vil som bør ha siste ord. Men ofte er det nok det, hvis det er nøye gjennomtenkt. I vårt tilfelle var det derimot jeg som hadde tenkt grundigst.

Anonymkode: 83794...423

Man angrer selvsagt ikke på et barn man alt har fått. Men å mase seg tim et fjerde barn er uansett ekstrent egoistisk og manipulerende. Og ikke minst respektløst ovenfor den som sier nei gang på gang. 

Anonymkode: d9fde...114

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter hvert når de blir større og alle skal på aktiviteter på forskjellige grupper, gjerne på forskjellige dager og tidspunkter, så kan det bli veldig mye logistikk å rekke over med tre stk. Det blir jo også en konfirmasjon i året, og tre år på rad med unger som skal ha førerkort og kanskje hjelp på boligmarkedet osv. Når de er små,er jo ingenting i forhold ♥️

Anonymkode: 4238c...e64

Vi sparte all barnetrygd, så det har gått fint med utgifter til konfirmasjon, sertifikat, bil og litt egenkapital. Hadde sånn sett ikke spilt noen stor rolle om vi hadde hatt tre eller fire.. 

Anonymkode: 49c85...ace

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 20.08):

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

Anonymkode: 044aa...562

Det er så rart at ikke folk snakker sammen om dette før man får barn, før man blir ordentlig seriøse - hvor mange barn ønsker du er et så enkelt spørsmål å stille for å vite at man tenker likt! 

I min krets har alle hatt denne samtalen tidlig, blitt enige og vet forutsetningene for antall barn. 

Anonymkode: c095f...804

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så rart at ikke folk snakker sammen om dette før man får barn, før man blir ordentlig seriøse - hvor mange barn ønsker du er et så enkelt spørsmål å stille for å vite at man tenker likt! 

I min krets har alle hatt denne samtalen tidlig, blitt enige og vet forutsetningene for antall barn. 

Siterer meg selv for å si at vi har 4 barn, jeg har en fra før som er 10 år eldre enn neste, og vi har 3 tette sammen fordi det var det vi ønsket :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja? Det blir det samme. Barn er et stort ansvar og bør ikke tvinges på noen. Jeg er kvinne og nektet nr 3 som ex mannen min ville ha. 

Anonymkode: 4824b...6b4

Det var en kommentar til et innlegg dom du kanskje så, og spørsmål om vedkommende syntes det var greit om en dame måtte unne mannen et ekstra barn om han ønsket det   

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt ham et ultimatum, for han gir jo deg et ultimatum? Hvis du vil ha flere barn så finner du deg en ny mann. Du kan risikere å angre hele livet på å ikke få siste ønskede barnet 

Anonymkode: 0a3a6...316

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvem vet helt sikkert hvor mange barn de ønsker? Jeg var ikke sikker, og ikke engang sikker på om jeg ville ha barn. Det eneste jeg visste var at skulle jeg ha barn, så måtte det være minst 2. Da jeg selv er enebarn, og hadde ikke ønsket det for mine barn. 

Nå er mine 2 barn unge voksne, og jeg ble helt alene med de, fra minste var 1 år. Men jeg ønsket meg flere barn, skulle gjerne hatt 3-4. Men det hadde jeg aldri trodd før jeg fikk barn.

Anonymkode: 3de37...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

La det ligge. En manns grenser skal også respekteres.

Anonymkode: 57c8a...a22

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde gitt ham et ultimatum, for han gir jo deg et ultimatum? Hvis du vil ha flere barn så finner du deg en ny mann. Du kan risikere å angre hele livet på å ikke få siste ønskede barnet 

Så 2 av barna skal leve med skilte foreldre, og bonusbarnet skal miste bonusmor for et ekstra barn som faren ikke ville ha?

Dette er en situasjon man absolutt ikke bør ta på seg med vilje. Om noen virkelig vurderer slikt så tenker de utelukkende på egne behov og ikke barnas. Da burde man ikke ha barn i det hele tatt.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så 2 av barna skal leve med skilte foreldre, og bonusbarnet skal miste bonusmor for et ekstra barn som faren ikke ville ha?

Dette er en situasjon man absolutt ikke bør ta på seg med vilje. Om noen virkelig vurderer slikt så tenker de utelukkende på egne behov og ikke barnas. Da burde man ikke ha barn i det hele tatt.

Fungerte helt fint her. Har flere venninner som også har gjort det samme. Ikke uvanlig å ha flere kull.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Han har jo 3 barn..skjønner han godt! La det ligge.

Anonymkode: 7821d...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fungerte helt fint her. Har flere venninner som også har gjort det samme. Ikke uvanlig å ha flere kull.

Selv om det ikke er uvanlig, kan man jo reflektere over om det er ønskelig.

Anonymkode: d9fde...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Du lar det ligge og respekterer mannen din sitt ønske. 3 barn under 5 år skjønner jeg meget godt han ikke ønsker, at han ikke ønsker 4 barn, forstår jeg også.. 

Anonymkode: a4e92...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...