Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

Anonymkode: 044aa...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre tette små er mye, den eldste skal også følges opp, lurt å gi seg mens leken er god.

Anonymkode: 146bd...704

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet

La det ligge

Anonymkode: b7cec...e40

• Liker 15
Skrevet

Jeg ville gitt meg nå, spesielt når han ikke har lyst på flere. 

Jeg fikk fire barn, det ble en for mye, dessverre. 

Når de to små blir litt eldre, tror jeg du vil se at det er topp med bare de to også. 

Anonymkode: 895c2...850

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen din er allerede trebarnsfar. 10-åringen deres skal og følges opp og de to små blir større med alt som medfølger.

Jeg tenker du kanskje kan la dette bero i noen år.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Forstår ham veldig godt! 

Anonymkode: 1b80d...008

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at dersom en av partene ikke ønsker et barn til har hen veto, dessverre. Mannen min satt litt på gjerdet ang. barn nummer fire og jeg skjønner derfor sååå godt følelsen din, jeg rakk også å kjenne på at hva om man aldri får en til og om det rommet noen gang kommer til å fylles og den er kjempevond💔 Til mitt hell ble mannen med på det siste barnet, men for å være ærlig så synes jeg det hørtes ut som at mannen din er bastant på at han ikke vil ha flere så da må dere nesten bare jobbe med å akseptere det❤️ det er jo fordeler med å gi seg med de to dere har sammen nå også da, dere vil frigjøre mye mer tid og ressurser til dem og det er jo egentlig gull verdt (selv om jeg skjønner at det sikkert ikke er en trøst akkurat nå🫶🏼)

Anonymkode: 0bd8e...49b

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Altså, hadde du hatt 0 barn og ønsket deg 1, eller hatt 1 og ønsket deg 2, så hadde jeg skjønt deg, men de færreste har faktisk lyst på 3. I tillegg har mannen din allerede 3, og 4 er selvsagt veldig mange barn! Du valgte han og visste at han hadde dette ene barnet fra før, og må da skjønne at det betyr at du sannsynligvis kan få max to barn fra han. Du valgte han. Hvis han er en bra partner og far, så foreslår jeg at du setter pris på at du har en flott partner i livet ditt i stedet for å sutre over det siste barnet, som du ikke vet om hadde blitt friskt eller om det hadde veltet hele lasset. 

Anonymkode: 30bb3...881

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Vel, uansett hva dere ønsker, så må dere tilpasse dere hverandres ønsker. Du må kjenne om du virkelig ønsker et barn til. Og hvis mannen din ikke ønsker flere barn, så må du dessverre innrette deg etter det. Og hvis det er et betent tema, så ville det ha vært lurt å lagt det ligge. Men er det slik at han forstår ditt synspunkt?

Endret av Peace & Love 2026
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har tre tette og anbefaler ikke det til noen andre. Vi ble skilt…

Anonymkode: 91aef...cb2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Forstår han godt. 4 barn der de yngste er 3 tette høres ut som et mareritt

Anonymkode: dea3c...9f2

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

Du vil ha råd til om du skal tråkke på grensene hans og tvinge frem et barn til? Tenk deg gjerne om en gang til. Den som ikke vil ha flere barn har siste ord.

Anonymkode: fdb2b...7ba

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Han er tydelig OG han tar ansvar for sitt godt begrunnede valg. Enten respekterer du det, eller så går du og finner en ny partner 

Anonymkode: 5ffc7...9ad

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere har en nyfødt. Du er nok i babybobla og kjenner veldig på om «du ikke skal oppleve dette igjen».

Nyt tiden med barnet og la dette bero. Du har to barn og ikke la ønsket om en neste ødelegge denne fasen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lov å ønske, og det er lov å forfølge et så viktig tema såpass langt at man får hatt en åpen og ærlig og redelig prat om det hele. Men det har du fått her. Mannen din har tenkt, han har reflektert, han har forklart og forklaringen henger på greip. Det bør du nå respektere. Du bør la det ligge. 

Anonymkode: aee10...7ff

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde skjønt det om du  "bare" hadde ett barn, men skjønner han godt når dere har to og så tette.

• Liker 2
Skrevet

han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si

Du kan jo ikke bestemme på hans vegne at det ikke hadde hatt noe å si. 

Anonymkode: 539d9...42c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei! 

Så det blir 3 barn under 5 år? Ja jeg skjønner at han nekter.. 

Anonymkode: 3b7c8...d4e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til,

Nei.

• Liker 2
Skrevet

Tenker du å høre på kvinneguiden framfor din mann?

Anonymkode: 66e67...809

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...