Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vent til minsten er litt eldre før du tar det opp igjen.  Meld deg frivillig til spiral i mellomtiden? Du kan si du uansett skal ha spiral pga jern og sånn. 

Så tar du ut spiralen om ett år ca - si fra til mannen, da - og så lager du en bedre middag og serverer en god vin og tar opp temaet. 

Anonymkode: 09d70...d48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vent til minsten er litt eldre før du tar det opp igjen.  Meld deg frivillig til spiral i mellomtiden? Du kan si du uansett skal ha spiral pga jern og sånn. 

Så tar du ut spiralen om ett år ca - si fra til mannen, da - og så lager du en bedre middag og serverer en god vin og tar opp temaet. 

Hva er planen i dette scenariet? Slutte på prevensjon og servere vin, skjenke ham full så han endrer mening?

Anonymkode: 539d9...42c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, jeg tror du beste du kan gjøre nå er å sitte litt stille i båten. Du ønsker flere barn, men mannen vil ikke, noe som er forståelig når dere har et spedbarn. Menn ser gjerne kun det negative med barn når diskusjonen kommer opp. Jo mer du maser nå, jo sikrere kan du være på at han gjør alvor av steriliseringen. 

Om du derimot venter og ikke sier noe mer om det til han så glemmer han det kanskje litt. Er det noe man kan stole på så er det at menn utsetter medisinske ting. Så når det har gått noen år og de to små er mer selvgående kan du bringe det opp igjen. Kanskje han ser det på en annen måte når dere ikke er midt oppi spedbarnkaoset? Jeg tror ihvertfall det vil være lettere å overtale ham senere enn akkurat nå. 

Og ikke hør på de som er negative til mer enn to barn,  det er helt topp. Men greit med litt aldersforskjell.  😉 

Anonymkode: f66ec...cdf

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet du hva, jeg tror du beste du kan gjøre nå er å sitte litt stille i båten. Du ønsker flere barn, men mannen vil ikke, noe som er forståelig når dere har et spedbarn. Menn ser gjerne kun det negative med barn når diskusjonen kommer opp. Jo mer du maser nå, jo sikrere kan du være på at han gjør alvor av steriliseringen. 

Om du derimot venter og ikke sier noe mer om det til han så glemmer han det kanskje litt. Er det noe man kan stole på så er det at menn utsetter medisinske ting. Så når det har gått noen år og de to små er mer selvgående kan du bringe det opp igjen. Kanskje han ser det på en annen måte når dere ikke er midt oppi spedbarnkaoset? Jeg tror ihvertfall det vil være lettere å overtale ham senere enn akkurat nå. 

Og ikke hør på de som er negative til mer enn to barn,  det er helt topp. Men greit med litt aldersforskjell.  😉 

Anonymkode: f66ec...cdf

De har tre. 

Det blir tre under tre, ikke tre totalt.

Mannen vil ikke ha fire barn. Dvs at han ha avgjort at han ikke kan ta ansvar for mer om noe skjer med kona, de skilles, eller han kjenner på nådd kapasitet. 

Ville hatt en god far til tre enn en utslitt og uvillig til fire. 

Anonymkode: 6eb5c...458

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Da finner du seg ny mann. Når noen ikke ønsker følre barn skal det respekteres.

Anonymkode: 58639...984

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

Anonymkode: 044aa...562

Om han ikke vil ha flere barn, så tenker jeg at dere stopper. Evt vurdere det igjen om en stund i stede for å mase. Kan jo skjønne han også.

Anonymkode: 60a5b...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei! 
Jeg og mannen har to barn sammen på 1mnd og 18mnd, han har også en gutt på 10 år fra før av som han fikk veldig tidlig. 
han har sagt han ikke ønsker flere barn, men jeg har så inderlig lyst på et barn til. Han sier han skal sterilisere seg og jeg spør om han er helt sikker og han sier han ikke ønsker fire barn fordi da må han ha «småbarn» i 15 år føles det som sier han. Noe jeg forstår, men om vi fikk en til tett hadde det jo ikke hatt noe å si. Vi har et veldig stabilt forhold, kommuniserer godt, men akkurat dette temaet er litt «spent». Bør jeg la det ligge eller «mase» meg til et barn til, det føles jo også veldig feil… 

Anonymkode: 044aa...562

Steriliser dere. 

Anonymkode: 8c523...482

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med kvinner som blir sammen med menn som har barn fra før og tror de barna ikke er med i regnestykket?

Svært få ønsker og ikke minst får mer enn tre barn. Når det er et barn der fra før, blir det ett mindre på  kone nummer to.

Og når det gjelder de mennene som faktisk ikke tar med tidligere barn i regnestykket så bør det bekymre nåværende kone mye. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at ekstremt mange damer har breeding-kink. At damer tenner sykt mye på å lage barn. Men det er først en kink når det gjelder menn. 

Anonymkode: 8c523...482

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 79fe2...98b

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Man bør vel aldri prakke noe på en som ikke ønsker. Spesielt ikke et barn!! Lytt til partneren din. Altfor mange damer mener at det er mannen som alltid skal føye seg. Du vil vel ikke sette et barn til verden som ikke er ønsket av faren sin…?

Endret av Lili-S
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller så respekterer du den andre. Skulle likt å sett reaksjonene om dette var svaret til en mann som ønsket ett barn til men kona ikke ville.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Uansett når man sier nei, til 1,2 eller 3, så er nei ett nei. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skjønner det. 

Hvis man maser seg til sex, så er det overgrep. Mas er det samme som press. Så hvorfor skal du presse mannen din til noe så stort i livet som barn?

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spebarnstiden er slitsom og medfører ofte søvnmangel først og fremst, men man har likevel en kontroll i den fasen som forsvinner senere. Det er barneskole og lekser og aktiviteter som skal følges opp i kombinasjon med full jobb som er de aller tøffeste årene vil jeg si.

Nå har du to små, i en fase der du har kontroll på hvor lista ligger,  og han og mor tar antagelig det meste av oppfølgingen av 10 åringen. En til virker kanskje fristende nå, men det vil bli en til som skal følges opp med lekser og aktiviteter senere, hvor du ikke har samme kontroll på alt som bare må følges opp, og da bør virkelig det barnet være høyt ønsket av begge, for det blir TRAVELT. 

Så den som ikke ønsker flere bør ha veto. 

Anonymkode: 8ce16...1ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare legge inn historien om venner som bare skulle ha en til og fikk flerlinger 😅

Totalt kaos.

Anonymkode: cc91d...d1c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Be han om å vente et par år, så blir det mer gjennomtenkt.

Anonymkode: 1edf6...bdc

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (18 minutter siden):

Eller så respekterer du den andre. Skulle likt å sett reaksjonene om dette var svaret til en mann som ønsket ett barn til men kona ikke ville.

Far bidrar svært lite til et barn i forhold til mor (med noen få unntak). Denne mannen har fått tre barn selv, men vil nekte kona å få oppleve det samme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Be han om å vente et par år, så blir det mer gjennomtenkt.

Dette er jo etter alt å dømme en voksen mann, siden han har en sønn på 10 år (som han riktignok fikk tidlig). Men det er da ingenting som tyder på at det ikke er gjennomtenkt. Og når en mann har en kone som vil ha flere barn enn han, så ender han jo fort opp som far enten han vil eller ei. Med mindre han tar ansvar selv.

AnonymBruker
Skrevet

Han har veto. "Ikke lyst på (flere) barn" trumfer "har så inderlig lyst på et til". Alltid. 

Anonymkode: d9fde...114

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Far bidrar svært lite til et barn i forhold til mor (med noen få unntak). Denne mannen har fått tre barn selv, men vil nekte kona å få oppleve det samme.

Det ville ikke bare vært hennes opplevelse, det hadde også blitt han som måtte takle fire barn når han bare vil ha tre. Det var en annen tråd her om en dame med mann som var villig til å "gå med på" et ekstra barn hvis han slapp å ta seg av det i småbarnsperioden. Ble ikke tatt helt nådig opp det heller, da må det vel være bedre å sette foten ned. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...