Sciurus Skrevet 16. juli #61 Skrevet 16. juli Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Sciurus, mod
AnonymBruker Skrevet 16. juli #62 Skrevet 16. juli Det beste rådet jeg kan gi for å få et lykkelig og godt forhold, er ganske enkelt å finne den rette personen. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Det hjelper ikke hvor mye man jobber med ting, prater om ting (inkluder i parterapi) eller prøver å endre den andre personen for at man skal passe sammen. Om man ikke er kompatible, så vil forholdet aldri bli bra. Et forhold skal ikke føles som en jobb, noe som må kjempes for, overleves, tilpasses. Det er jo ikke slik man ser på et vennskap? Hvor mange her opplever at man må kjempe for vennskapet til bestevenninna si, må svelge kameler og gå på eggeskall for å holde på henne, og må overleve en dårlig periode i vennskapet for å få hodet over vannet? Mannen og jeg har snart 20 år sammen. Vi har vært igjennom tøffe tak med alvorlig sykdom på ett av barna våre, og svært alvorlig sykdom på en av oss. I tillegg har vi selvsagt vært gjennom alle de vanlige utfordringene, som dødsfall i nær familie, tidsklemma, skifte av jobb og stress på jobb, husbygging, økonomisk press, kolikkbarn m.m. Likevel har aldri forholdet vårt føltes som en jobb, og noe vi må kjempe for. Forholdet vårt er det mest dyrebare vi har, det som holder oss oppe. Vi er begge den andres trygge havn. Fremdeles sender vi hverandre meldinger fra jobb om at vi savner hverandre, eller gler oss til å se hverandre etter jobb. Fremdeles legger vi oss samtidig hver kveld, og vi sier at vi elsker hverandre hver dag. På samme måte som at vi velger venner som beriker livene våre, som vi trivest med å prate med og omgås, som vi stoler på og lener oss på, så må vi velge en livspartner som har en slik funksjon i livet vårt. Et forhold skal aldri være en kamp. Det skal bare være noe godt. Anonymkode: d4bb8...83a 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #63 Skrevet 20. juli Ts her. Selvfølgelig opplever alle par som har vært sammen i flere tiår både diskusjoner og uenigheter. Som presten sa når han viet oss; i gode og onde dager, sykdom og helse. I løpet at et langt samliv vil vi oppleve både medgang og motgang, kriser og sorg. Alle opplever det, men da handler det om hvordan man kommuniserer og hvilke nivå man er på. Tror aldri vi har ropt til hverandre og skreket. Å diskutere og argumentere, bli irritert og sur er ikke samme som at forholdet ryker. Vi har opplevd både kriser og sorg, da støtter vi hverandre. Ser hva hverandre trenger, og gir rom. Jeg valgte min mann fordi han er en skikkelig mann, vi ønsker begge å ha det bra sammen og leve godt. Hadde jeg hatt en mann som ikke var bra hadde jeg gått. Anonymkode: afa62...8fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå