AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Etter å ha lest tråder her inne så ønsker jeg å komme med noe. Jeg og mannen har vært sammen i 25 år og gift i 20 år. oppskriften på et godt forhold med god stemning er som følger; 1. unne hverandre ting. ikke sette begrensninger på hverandre. Det være seg å gå ut å møte venner, dra på en venninnetur, eller han på kompistur. 2. man deler på husarbeid, og lar ikke hvem tok søpla i går bli et tema som kan lage sur stemning. 3. respekter hverandre. Ha det gøy sammen, le sammen og SE hverandre. Kjøp en turgave når du er på en tur uten partner, for å vise at du faktisk tenker på han. 4. ikke før regnskap på hvem har gjort mest og minst. Vi har nå voksne barn og vi trives i hverandres selskap. 5. ha sex og pynt deg for partneren din. Ikke gå rundt som et dass i joggebukse og fett hår. 6. vær selvstendig i forholdet. Fiks ting selv. Ikke vent på at partneren din skal ta den lista i gangen. Anonymkode: afa62...8fb 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Etter å ha lest tråder her inne så ønsker jeg å komme med noe. Jeg og mannen har vært sammen i 25 år og gift i 20 år. oppskriften på et godt forhold med god stemning er som følger; 1. unne hverandre ting. ikke sette begrensninger på hverandre. Det være seg å gå ut å møte venner, dra på en venninnetur, eller han på kompistur. 2. man deler på husarbeid, og lar ikke hvem tok søpla i går bli et tema som kan lage sur stemning. 3. respekter hverandre. Ha det gøy sammen, le sammen og SE hverandre. Kjøp en turgave når du er på en tur uten partner, for å vise at du faktisk tenker på han. 4. ikke før regnskap på hvem har gjort mest og minst. Vi har nå voksne barn og vi trives i hverandres selskap. 5. ha sex og pynt deg for partneren din. Ikke gå rundt som et dass i joggebukse og fett hår. 6. vær selvstendig i forholdet. Fiks ting selv. Ikke vent på at partneren din skal ta den lista i gangen. Anonymkode: afa62...8fb Det er veldig gode råd hvis man er så heldig å ha en partner som etterlever disse Anonymkode: 82b47...0af 3
Serafin Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etter å ha lest tråder her inne så ønsker jeg å komme med noe. Jeg og mannen har vært sammen i 25 år og gift i 20 år. oppskriften på et godt forhold med god stemning er som følger; 1. unne hverandre ting. ikke sette begrensninger på hverandre. Det være seg å gå ut å møte venner, dra på en venninnetur, eller han på kompistur. 2. man deler på husarbeid, og lar ikke hvem tok søpla i går bli et tema som kan lage sur stemning. 3. respekter hverandre. Ha det gøy sammen, le sammen og SE hverandre. Kjøp en turgave når du er på en tur uten partner, for å vise at du faktisk tenker på han. 4. ikke før regnskap på hvem har gjort mest og minst. Vi har nå voksne barn og vi trives i hverandres selskap. 5. ha sex og pynt deg for partneren din. Ikke gå rundt som et dass i joggebukse og fett hår. 6. vær selvstendig i forholdet. Fiks ting selv. Ikke vent på at partneren din skal ta den lista i gangen. Anonymkode: afa62...8fb Da har jeg lyst til å komme med gode råd for et godt aleneliv. Jeg har tross alt 17 års erfaring: Lær deg å spise middag alene. Dra på ferie alene. Gå på kino alene. Venn deg til at folk sier «du må bare være mer sosial», uten å ane hvordan voksenlivet faktisk fungerer. Se alle rundt deg stifte familie mens du fortsatt blir møtt med «det skjer når du minst venter det». Bli ekspert på å være ditt eget støtteapparat. Innse at kjærlighet ikke nødvendigvis kommer bare fordi du er en grei person. Hør de samme velmente rådene om og om igjen fra folk som aldri har vært i situasjonen selv. 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Ikke start krangler over småting. 🙂 Anonymkode: 7f89d...183 4 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Serafin skrev (10 minutter siden): Da har jeg lyst til å komme med gode råd for et godt aleneliv. Jeg har tross alt 17 års erfaring: Lær deg å spise middag alene. Dra på ferie alene. Gå på kino alene. Venn deg til at folk sier «du må bare være mer sosial», uten å ane hvordan voksenlivet faktisk fungerer. Se alle rundt deg stifte familie mens du fortsatt blir møtt med «det skjer når du minst venter det». Bli ekspert på å være ditt eget støtteapparat. Innse at kjærlighet ikke nødvendigvis kommer bare fordi du er en grei person. Hør de samme velmente rådene om og om igjen fra folk som aldri har vært i situasjonen selv. Kvifor ikkje starte din eigen tråd? Anonymkode: 7c60f...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Kommuniser behov og forventningar. Vær raus og tenk ikkje det verste i ein kvar situasjon. Anonymkode: 7c60f...9a6 1
Serafin Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvifor ikkje starte din eigen tråd? Anonymkode: 7c60f...9a6 Fordi det er nettopp denne typen tråder disse rådene dukker opp i. Da er det også relevant å vise hvordan de oppleves fra den andre siden
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommuniser behov og forventningar. Vær raus og tenk ikkje det verste i ein kvar situasjon. Anonymkode: 7c60f...9a6 Helt enig. Som oftes er det måten en sier ting på. Før man klager på partner tenk: er dette nødvendig? er dette noe å klage over? Kan det være at jeg selv har gjort det samme som jeg nå vil kritisere partner for? Jeg valgte min mann fordi jeg likte hans egenskaper, holdinger og verdier. Jeg skal ikke forme han til å være enig med alt jeg vil. Det samme motsatt. å tenke; hva kan jeg gjøre i dag for å glede mannen min, for å få han til å føle seg sett, respektert og verdsatt. Små ting som å lage en kopp te og ta med en kopp til han også. Mannen min kommer ofte med kaffe på senga. Det koster han 2 min, men jeg føler meg sett. Slik holdes kjærligheten Anonymkode: afa62...8fb
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Serafin skrev (23 minutter siden): Da har jeg lyst til å komme med gode råd for et godt aleneliv. Jeg har tross alt 17 års erfaring: Lær deg å spise middag alene. Dra på ferie alene. Gå på kino alene. Venn deg til at folk sier «du må bare være mer sosial», uten å ane hvordan voksenlivet faktisk fungerer. Se alle rundt deg stifte familie mens du fortsatt blir møtt med «det skjer når du minst venter det». Bli ekspert på å være ditt eget støtteapparat. Innse at kjærlighet ikke nødvendigvis kommer bare fordi du er en grei person. Hør de samme velmente rådene om og om igjen fra folk som aldri har vært i situasjonen selv. Dette kan du starte en egen tråd om til de som ønsker å være singel, og vil ha tips til hvordan ha det godt alene. utifra det du skriver tolker jeg det som at du er ufrivillig singel og ønsker en partner. Det har ingenting med tråden min å gjøre. Det er mange parforhold som kjører seg fast og sliter og derfor opprettet jeg en tråd med gode råd som har hjulpet oss. Ikke for å bevise at vi er bedre enn andre Anonymkode: afa62...8fb
Serafin Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette kan du starte en egen tråd om til de som ønsker å være singel, og vil ha tips til hvordan ha det godt alene. utifra det du skriver tolker jeg det som at du er ufrivillig singel og ønsker en partner. Det har ingenting med tråden min å gjøre. Det er mange parforhold som kjører seg fast og sliter og derfor opprettet jeg en tråd med gode råd som har hjulpet oss. Ikke for å bevise at vi er bedre enn andre Anonymkode: afa62...8fb Nettopp. Du skriver fra perspektivet til en som allerede har en partner. Mange av oss har aldri hatt den muligheten. For oss handler det ikke om å vedlikeholde et forhold, men om å håndtere et liv i langvarig, ufrivillig singeltilværelse. Det er et perspektiv som ofte blir oversett.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Serafin skrev (3 minutter siden): Nettopp. Du skriver fra perspektivet til en som allerede har en partner. Mange av oss har aldri hatt den muligheten. For oss handler det ikke om å vedlikeholde et forhold, men om å håndtere et liv i langvarig, ufrivillig singeltilværelse. Det er et perspektiv som ofte blir oversett. Det vedlikeholdet hun snakker om, skal uendelig mye til. Ofte er det som å dele dette med en vegg. Partner ser ikke nødvendigvis problemstillingen. Oftest ender det opp i" senk forventninger, og alt trenger ikke å være perfekt, det fins flere måter å gjøre ting på, godta at det er jævelig rundt deg, samholdet er viktigere, blablabla" Ts tror nok at det er så enkelt fordi hun eller han har vært heldig med en partner som er lik. Alle andre vet at det ikke er så enkelt! Anonymkode: b235d...59c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Etter å ha lest tråder her inne så ønsker jeg å komme med noe. Jeg og mannen har vært sammen i 25 år og gift i 20 år. oppskriften på et godt forhold med god stemning er som følger; 1. unne hverandre ting. ikke sette begrensninger på hverandre. Det være seg å gå ut å møte venner, dra på en venninnetur, eller han på kompistur. 2. man deler på husarbeid, og lar ikke hvem tok søpla i går bli et tema som kan lage sur stemning. 3. respekter hverandre. Ha det gøy sammen, le sammen og SE hverandre. Kjøp en turgave når du er på en tur uten partner, for å vise at du faktisk tenker på han. 4. ikke før regnskap på hvem har gjort mest og minst. Vi har nå voksne barn og vi trives i hverandres selskap. 5. ha sex og pynt deg for partneren din. Ikke gå rundt som et dass i joggebukse og fett hår. 6. vær selvstendig i forholdet. Fiks ting selv. Ikke vent på at partneren din skal ta den lista i gangen. Anonymkode: afa62...8fb Absolutt gode råd. Det forutsetter to oppegående mennesker som vil hverandre det beste. Det virker som det ikke er tilfelle i trådene der folk klager på partner. Anonymkode: 95d8b...3eb
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Serafin skrev (1 time siden): Nettopp. Du skriver fra perspektivet til en som allerede har en partner. Mange av oss har aldri hatt den muligheten. For oss handler det ikke om å vedlikeholde et forhold, men om å håndtere et liv i langvarig, ufrivillig singeltilværelse. Det er et perspektiv som ofte blir oversett. Nei, men denne tråden var rettet til de som er i forhold og har en partner. Innlegget var ikke rettet til deg og din situasjon. Da må du lage deg en egen tråd som handler om alle som er ufrivillig singel. Anonymkode: afa62...8fb
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Absolutt gode råd. Det forutsetter to oppegående mennesker som vil hverandre det beste. Det virker som det ikke er tilfelle i trådene der folk klager på partner. Anonymkode: 95d8b...3eb Ja. Det er mange grader av gode og dårlige forhold, om man velger å bli i et destruktivt forhold å være ulykkelig er det et valg en må ta. Når folk tar partner forgitt, og kontrollerer partner og ikke ønsker hverandre vel må en komme seg ut av slike forhold. Anonymkode: afa62...8fb
Serafin Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, men denne tråden var rettet til de som er i forhold og har en partner. Innlegget var ikke rettet til deg og din situasjon. Da må du lage deg en egen tråd som handler om alle som er ufrivillig singel. Anonymkode: afa62...8fb Jeg er klar over hvem tråden er rettet mot. Poenget mitt var at mange av rådene som gis om forhold forutsetter at man allerede har en partner. For oss som aldri har hatt den muligheten, er utfordringen en helt annen. Det perspektivet er også relevant å belyse.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Serafin skrev (Akkurat nå): Jeg er klar over hvem tråden er rettet mot. Poenget mitt var at mange av rådene som gis om forhold forutsetter at man allerede har en partner. For oss som aldri har hatt den muligheten, er utfordringen en helt annen. Det perspektivet er også relevant å belyse. Men dette er jo samlivs forumet? Anonymkode: 86f14...72c
Serafin Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dette er jo samlivs forumet? Anonymkode: 86f14...72c Ja. Og samliv begynner før man blir et par. Hvordan mennesker faktisk kommer dit, er vel like relevant som hvordan man vedlikeholder et forhold. Endret 3 timer siden av Serafin
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Serafin skrev (2 minutter siden): Ja. Og samliv begynner før man blir et par. Hvordan mennesker faktisk kommer dit, er vel like relevant som hvordan man vedlikeholder et forhold. Det du skriver om og det tar skriver om er 2 helt forskjellige ting, opprett en egen tråd istedenfor å kuppe tråden til ts. Anonymkode: 86f14...72c 1 1
Serafin Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det du skriver om og det tar skriver om er 2 helt forskjellige ting, opprett en egen tråd istedenfor å kuppe tråden til ts. Anonymkode: 86f14...72c Jeg mener ikke at jeg kupper tråden. TS spør om samliv og relasjoner, og hvordan mennesker faktisk møtes og blir et par er en naturlig del av den diskusjonen. Man kan vanskelig snakke om å vedlikeholde et forhold uten at noen først har blitt et par.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Serafin skrev (26 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg kupper tråden. TS spør om samliv og relasjoner, og hvordan mennesker faktisk møtes og blir et par er en naturlig del av den diskusjonen. Man kan vanskelig snakke om å vedlikeholde et forhold uten at noen først har blitt et par. Men nå er denne tråden om folk som allerede er i forhold. Anonymkode: 86f14...72c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå