Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke vær utro. 

Vi hadde et langt (over 20 år) og godt forhold, hvor vi løste de tingene som dukket opp, og fremdeles hadde kjærlighet og lidenskap, godt samarbeid, godt liv sammen, vennskap og hygge, men han valgte å være utro (spenningen fristet), så det var det. Alt det nevnte røk på det. 

Anonymkode: d8020...023

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tanken er god, men vanskelig i det virkelige liv. Å være gift med en som er så totalt ulik deg selv både tankegang og verdier og lurer på hvordan i helvete du havnet her, sammen med det vesenet du liksom skal dele livet med. For vi alle endrer oss i livet, vi får andre verdier, andre synspunkt og andre «smaker». Og endrer man i utakt så går det adundas. Om man ikke tar grep selvsagt. Jeg endret meg hele veien, men rausheten, takknemligheten og kjærligheten hadde jeg for han hele veien. Og han endret seg også, men på en annen måte. Han trengte ikke å vise takknemlighet for maten jeg serverte eller at klærne hans var nyvasket. Han tok alt for gitt og sluttet å si takk eller vise glede over det jeg gjorde for han. For jeg sluttet aldri med det. Jeg ga gaver, inviterte på dates, laget favoritt maten hans, stelte og dullet med han. Fikk jeg noe igjen ? Nei. Han bare tok i mot. Kunne strekke seg til å kjøre barna på trening, men det var det. Snakke sammen var håpløst. Enten hadde jeg ikke peiling eller så var det uinteressant det som kom ut av munnen min. Å spørre om råd var dumt av meg. Burde vite selv, er du så blåst ? Og surhet, gud bedre, tror ikke det finnes noen mer sur enn han var/er. Skulle pittelitt til før han ble fornærmet og grinete, dagesvis. Det lengste han var sur var over 1 år !!! Da hadde jeg spurt om vi kunne reise til syden i stedet for camping, for det var det jeg og barna ville. Camping hadde vi gjort hver ferie i over 15 år, som han elsket men vi andre begynte å bli lei av. Vi reiste til syden og han var sur før, under, etter. Da flyttet han i kjelleren og ble der som en eremitt og jeg gadd ikke å reparere. Så ingen grunn til det. Ba om skilsmisse når det året var gått, men da kom det som en overraskelse på fyren. Djeesus

Anonymkode: f8f69...505

Så er det jo det med valg av partner også. Om man går når det ikke er noe mer, formå være ulykkelig sammen er jo ikke vits. 

Anonymkode: afa62...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men da gjør han sikkert andre ting? Som oppussing, hage,bil+++ eller at han tjener så godt at du kan jobbe 50%? 

Anonymkode: 03205...13f

Jobbe 50% min mann tjener godt, men ikke så godt at jeg hadde orket å jobbe 50% og få lav opptjening av pensjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så er det jo det med valg av partner også. Om man går når det ikke er noe mer, formå være ulykkelig sammen er jo ikke vits. 

Ja, men jeg skriver også at vi endret oss. Det var jo fint og bra i begynnelsen. Men så skjer det ting og da er det ikke like lett å gå med mange forpliktelser som binder oss sammen. Jeg ble veldig familiekjær og fått det jeg ville ha. Han ble mer og mer mutt, hissig og sur. Følte seg bunden og likte ikke ansvaret som fulgte med samlivet. 

Anonymkode: f8f69...505

Skrevet

Mine råd er; ikke tvinge din partner med på ting som er langt utenfor hans interesse,gå heller alene.

Vær raus og overse feil og mangler,du er ikke perfekt selv heller

Vær barnslig og gjør ting du har lyst til sammen. 

Fordel oppgavene hjemme og ute etter interesse,alt trenger ikke være jevnt og rettferdig. Husfred er verdt strevet! 

Ikke se på samlivet som et økonomisk prosjekt,men et romantisk. 

Det har fått oss gjennom 20 år. ♥️

Anonymkode: b45f6...ae2

• Liker 1
Skrevet

En ting er i hvertfall sikkert, det finnes ingen oppskrift. Er mye som blir ramset opp her som er uønsket, urelevant og potensielt problemutløsende for vår del😅

Anonymkode: c13dd...3c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 23.49):

Ikke start krangler over småting. 🙂

Anonymkode: 7f89d...183

Det er stort sett folk med adhd som gjør.

Personer med litt balanse mellom ørene krangler aldri.

Anonymkode: ab328...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅

De aller fleste har nok hatt en krange eller to etter flere tiår sammen. 

Anonymkode: 135db...1b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om absolutt ingenting har engasjert deg nok til til å diskutere/krangle i løpet av 20 år(!) så kan det ikke være spesielt mye aktivitet mellom øra dine ihvertfall😅 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om absolutt ingenting har engasjert deg nok til til å diskutere/krangle i løpet av 20 år(!) så kan det ikke være spesielt mye aktivitet mellom øra dine ihvertfall😅 

Ehh nei.

Nevn et eksempel på hva stabile personer diskuterer/krangler om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tuss. 

Hva i all verden skal man diskutere/krangle med sin kjære med?

Er inneforstått med at noen gjør det,både med familie,venner og naboer. Hvorfor?  Jo,det er som regel en nevroutviklingsforstyrrelse inne i bildet på de som enten provoserer eller blir provosert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehh nei.

Nevn et eksempel på hva stabile personer diskuterer/krangler om.

I løpet av 20 år har du og kona aldri opplevd uhelse, økonomisk utfordring, utvendig press, krevende jobb e.l. alt har vært helt likt, null ubalanse eller utfordring som har påvirket dere? I 20 år har dere drevet rundt som to plankton i et dødt tjern uten å ha blitt påvirket av noe annet enn tid og aldring?

Du vil kanskje kalle det å være stabil. Jeg kaller slikt likegyldighet og enkelhet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I løpet av 20 år har du og kona aldri opplevd uhelse, økonomisk utfordring, utvendig press, krevende jobb e.l. alt har vært helt likt, null ubalanse eller utfordring som har påvirket dere? I 20 år har dere drevet rundt som to plankton i et dødt tjern uten å ha blitt påvirket av noe annet enn tid og aldring?

Du vil kanskje kalle det å være stabil. Jeg kaller slikt likegyldighet og enkelhet.

Ikke meg du svarer men hvorfor må man krangle pga slik? Går det ikke an å snakke og diskutere og løse det uten krangel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke meg du svarer men hvorfor må man krangle pga slik? Går det ikke an å snakke og diskutere og løse det uten krangel? 

Verken jeg eller mannen er kranglefanter selv, men stiller meg undrende til at man ikke har hatt en krangel i løpet av 20 år.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Verken jeg eller mannen er kranglefanter selv, men stiller meg undrende til at man ikke har hatt en krangel i løpet av 20 år.

Og likevel er det mange som greier det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og likevel er det mange som greier det. 

Det er ikke mange som greier det.

Vi krangler sjeldent, kanskje 3 ganger i løpet av 20 år. Men jeg har vært ustabil ( sliten) og kjeftet på mannen og fått svar tilbake. 

Mennesker som i løpet av ett liv ikke klarer å bli irritert på en partner, må være ekstremt flate følelsesmessig. Og når man er irrtert, sier man ting, som får gjensvar så klart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke mange som greier det.

Vi krangler sjeldent, kanskje 3 ganger i løpet av 20 år. Men jeg har vært ustabil ( sliten) og kjeftet på mannen og fått svar tilbake. 

Mennesker som i løpet av ett liv ikke klarer å bli irritert på en partner, må være ekstremt flate følelsesmessig. Og når man er irrtert, sier man ting, som får gjensvar så klart.

Man trenger ikke la irritasjon komme ut som krangel. Man kan gå fra hverandre til man er klar til snakke om det på vanlig vis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man trenger ikke la irritasjon komme ut som krangel. Man kan gå fra hverandre til man er klar til snakke om det på vanlig vis. 

Ikke enig. Er faktisk mye sunnere å få ett " forbanna kæll, hvorfor i huleste kunne du ikke" ut enn å gå det fra seg. 

Skrevet

Jeg har skjønt at folk definerer krangel veldig ulikt. Noen mener at for at noe skal kunne kalles krangel må man rope og bli hissig. 

Anonymkode: af821...2f8

Skrevet

Gode råd dette ts. Respekt og kommunikasjon er nøkkelen.  Jeg har selv vært I forhold hvor jeg ikke klarer å kommunisere.  Grunnen er fordi de ikke lyttet til meg og at de aldri ble ferdige med å klage når de først hadde begynt å nevne noe de ikke likte. Sjeldent så de seg selv oppi dette.  Opplevd dette med to menn. Men det skal sies at de sliter med seg selv og legger sin egen lykke i andres hender. Den siste jeg var sammen med nektet meg å reise med venninne og mente å pynte seg og gå ut på byen med venner er noe man ikke gjør når man er i et forhold.  Også var det misnøye når jeg trengte litt alenetid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...