Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 14.42):

Stemmer. 

Jeg har ikke tenkt til å begi meg ut på noe ny kjæresteleting. Han jeg er sammen med i dag har de kvalitetene jeg ønsker meg i en partner. Dette handler ikke om det. Jeg kunne vært gift med verdens mest perfekte mann, å dette ville fortsatt vært en følelse jeg ville kjent på. Jeg får ta tiden til hjelp.. Men takk for svar. 

Anonymkode: 1b24a...8c4

Tid vil ikke hjelpe deg. Du må aktivt jobbe med dette. 

Det er veldig selvsentrert og unfair mot kjæresten din. 

Anonymkode: b0c4b...55a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tid vil ikke hjelpe deg. Du må aktivt jobbe med dette. 

Det er veldig selvsentrert og unfair mot kjæresten din. 

På hvilken måte jobber jeg med dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På hvilken måte jobber jeg med dette? 

Du må aktivt ta deg selv i det når tankene går dit, og du må da aktivt snakke til disse tankene dine og reprogrammere dem så raskt som mulig når de oppstår. 

Du må gjenta og gjenta og gjenta til deg selv alt som er fakta, for å overstyre det du føler og håper. For sannheten er at du har et oppheng i en fyr etter et ekstremt giftig forhold - det er helt normalt (Søk opp limerence, mest vanlig for dem med utrygg tilknytning å oppleve).

Og sannheten er også at han, mest sannsynlig, er lykkelig i sitt forhold uten å lengte etter deg, utifra det du beskriver. 

En annen sannhet er at du ikke er en god partner mot din nåværende partner, så lenge som du lar dette leve såpass som det gjør i hodet ditt. Da er det riktig å forlate han og la han finne en partner som ikke føler på slikt. Sannheten er at du må velge. Du ville nå kanskje ha valgt eksen dersom du fikk sjansen, men vil ikke gi opp partneren din fordi han er en så bra mann. Du nevner ingen steder noe dype positive følelser for han - du snakker om hva han tilbyr deg. Det fremstår nesten litt narsissistisk. 

Du må tvinge deg selv ut av eget hode, og du er den eneste som kan reprogrammere disse vrangforestillingene. Du må si "NEI, sånn er det jo ikke, vi er ikke bra for hverandre og jeg vil fokusere på å bli en bra partner for kjæresten min" hver bidige gang tanker om eksen popper opp. Eller lignende setninger, du skjønner greia. 

Dette må du gjøre tusen ganger, men du vil bli overrasket over hvor hurtig vi faktisk kan reprogrammere tankene våre! Det krever bare at vi aktivt gjør det - hver eneste gang, og så fort som mulig idet en tanke kommer. 

Det kan sammenlignes med hvordan vi gjør det med små barn, og ved å trene valper. Vi må stoppe dem rett før eller idet de gjør noe galt, og vi må veillede dem til et bedre alternativ i stedet!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...