Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gir en hund valget mellom å rømme og flytte inn til en snill familie eller å forbli hos den som slår ham, vil han alltid velge mishandleren. 
Eller hvis du tar en burhøne og setter henne på grønt gress under sola vil hun alltid løpe inn i buret igjen, dersom hun har muligheten. Tygg litt på dette, ts. 

Anonymkode: 98e83...7bd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan relatere, brudd for 5 år siden, men savner ikke eksen, men livet som kjernefamilie. For vi kunne hatt det bra om vi begge gikk inn for det, men vi var steile begge to og ingen ville fire på sine «krav». Jeg innså at vi var for ulike, men som familie fungere vi godt, til tider vel og merke. Motgang tålte han dårlig og det var det som gjorde bruddet ét faktum. For jeg kunne ikke stole på eller ha tillit til at han ville stille opp for meg eller barna viss behovet var der. Det hadde han vist i handling i flere år. Men nå ble vi eldre og hvem vet hva framtiden bringer. Jeg trengte trygghet og det kunne ikke han gi eller jeg kunne ikke stole på han. Trist for barna selvsagt og vi savner alle hvordan vi hadde det sammen, men det var mest bra når han ikke var tilstede. Så hvorfor skulle vi være gift da ? Da var det best å være alene og vite hva man har. 

Anonymkode: c4943...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du gir en hund valget mellom å rømme og flytte inn til en snill familie eller å forbli hos den som slår ham, vil han alltid velge mishandleren. 
Eller hvis du tar en burhøne og setter henne på grønt gress under sola vil hun alltid løpe inn i buret igjen, dersom hun har muligheten. Tygg litt på dette, ts. 

Vil det si at vi begge ville valgt hverandre?😅 Det hadde jo vært beleilig.. 

Anonymkode: 1b24a...8c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan relatere, brudd for 5 år siden, men savner ikke eksen, men livet som kjernefamilie. For vi kunne hatt det bra om vi begge gikk inn for det, men vi var steile begge to og ingen ville fire på sine «krav». Jeg innså at vi var for ulike, men som familie fungere vi godt, til tider vel og merke. Motgang tålte han dårlig og det var det som gjorde bruddet ét faktum. For jeg kunne ikke stole på eller ha tillit til at han ville stille opp for meg eller barna viss behovet var der. Det hadde han vist i handling i flere år. Men nå ble vi eldre og hvem vet hva framtiden bringer. Jeg trengte trygghet og det kunne ikke han gi eller jeg kunne ikke stole på han. Trist for barna selvsagt og vi savner alle hvordan vi hadde det sammen, men det var mest bra når han ikke var tilstede. Så hvorfor skulle vi være gift da ? Da var det best å være alene og vite hva man har. 

Anonymkode: c4943...a72

Skjønner. Ja det var sikkert til det beste, på det tidspunktet. Jeg er glad for at det tok slutt da det gjorde, det kunne ikke ha fortsatt i samme spor for noen av oss. Men det er det som er, er det fortsatt slik liksom? Kunne det blitt utrolig bra nå? 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars kjæresten din, han fortjener en dame som er forelsket i han. 

Anonymkode: da7d6...b9d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stakkars kjæresten din, han fortjener en dame som er forelsket i han. 

Ja er enig. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hatet er det minste problemet i dette tror jeg. 

«Hate and love are two sides of the same coin. Both are highly charged, active emotions that require deep emotional investment. When you passionately love someone, you are hyper-sensitive to slights, betrayals, or hurt, which can trigger intense anger» 

Vel, hadde du vært eksen til min mann, som har opplevd 99% samme som din, tydeligvis, med både ett barn og masse konflikter og kaos.. Da hadde det iallefall ikke vært noe å tenke på. Men det er ikke deg altså, for der ble det slutt i 2015. Og hun fikk tre barn etterpå. 

Endret av Perfume
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er på et bedre sted i livet, på alle arenaer. Har det veldig godt egentlig. 

Det er han jeg savner. Det fine med han. Alle de artige studene våre. Personligheten hans, relasjonen vår. Minus det vonde selvsagt. 

At du har det godt, betyr ikke at de giftige tendensene er borte - du beskriver tankegang som vitner om at det fremdeles er emosjonell umodenhet i deg. Slik du holder på nå, er svært respektløst ovenfor din nåværende partner. 

Og er du helt sikker på at det ikke bare er fordi han straks er nygift og forelsket at du føler på savn/sjalusi/usikkerhet/frykt for å bli byttet ut? 

Anonymkode: b0c4b...55a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Var det dét du tok fra det avaret du siterte...? Hjelpes. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja er enig. 

Jeg håper du gjør det rette og lar han gå så han kan finne en dame som er glad i han.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (3 minutter siden):

Vel, hadde du vært eksen til min mann, som har opplevd 99% samme som din, tydeligvis, med både ett barn og masse konflikter og kaos.. Da hadde det iallefall ikke vært noe å tenke på. Men det er ikke deg altså, for der ble det slutt i 2015. Og hun fikk tre barn etterpå. 

Nei, det er ikke meg. 

Dette er ikke noe jeg kommer til å forfølge uansett. Finnes ingen måte å gå frem på i dette. Det er vel helst tanker jeg vil legge fra meg, men det er lettere sagt enn gjort. 

• Hjerte 2
Skrevet

Hva er greia med at alle orøver å bortforklare ts sine følelser. 

Ts, det er helt legitimt å savne eksen og ønske om å gå tilbake. 

Om det er så lurt å prøve å gjenoppta den relasjonen er et annet spørsmål. 

Og til dere andre, slutt å devaluer ts sine følelser. Hennes følelser er hennes følelser, la hun ha de følelsene i stedet for å prakke på henne hundre ting hun ikke har nevnt med et ord. 

Anonymkode: a3058...ffe

Kan ikke se at de devaluerer følelser i det hele tatt, følelser er akkurat slik de er og ofte ekstremt subjektive. Det vi snakker om er at om man forlater noen, og så angerer etter 10 år ? Kan det rettes opp ? Neppe man har hugget av de bådene som den familien var og den andre har fått nye bånd mot en annen. Og ja det er vondt, men det er dette som skjer ved samlivsbrudd. Så derfor må man tenke seg om 100 ganger, og gå mange mil i et forhold som kanskje kan reddes. For når bruddet er et faktum og årene er gått kan det ekstremt sjeldent gjenopprettes. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du har det godt, betyr ikke at de giftige tendensene er borte - du beskriver tankegang som vitner om at det fremdeles er emosjonell umodenhet i deg. Slik du holder på nå, er svært respektløst ovenfor din nåværende partner. 

Og er du helt sikker på at det ikke bare er fordi han straks er nygift og forelsket at du føler på savn/sjalusi/usikkerhet/frykt for å bli byttet ut? 

Hvordan holder jeg på? Dette er tanker, ikke handlinger. 

Savn jo, selvsagt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det kan være kjærlighet der fordi om, selv ovenfor noen i et forhold så kan den ene eller begge ha kjærlighet til hverandre. Det er følelser som ingen kan styre. Og derfor sier jeg en ting, Bibelen sier jo dette rett ut, du skal holde deg til din ektefelle inntil døde skiller dere ad, med noen unntak.... Det er fordi disse båndene er så sterke og bryte de kommer ikke uten en konsekvens. Så kan man være sint på hverandre, det er ekstrem forskjell på sinne og hat !

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (16 minutter siden):

Kan ikke se at de devaluerer følelser i det hele tatt, følelser er akkurat slik de er og ofte ekstremt subjektive. Det vi snakker om er at om man forlater noen, og så angerer etter 10 år ? Kan det rettes opp ? Neppe man har hugget av de bådene som den familien var og den andre har fått nye bånd mot en annen. Og ja det er vondt, men det er dette som skjer ved samlivsbrudd. Så derfor må man tenke seg om 100 ganger, og gå mange mil i et forhold som kanskje kan reddes. For når bruddet er et faktum og årene er gått kan det ekstremt sjeldent gjenopprettes. 

Jo takk. Det var rett, på det tidspunktet. Jeg angrer ikke på at jeg dro, kanskje måten jeg dro på om noe. Det jeg derimot skulle ønske, er at vi ble sammen på et senere tidspunkt. 

Jeg var ikke klar. Jeg var på en dårlig plass mentalt og ikke «voksen» nok til å være i et voksent forhold. Hadde nok med meg å mitt egentlig. 

Men ja du har nok rett. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det vil si at vi velger det som er kjent for oss selv om det er skadelig. Selv om vi garantert får det bedre av å velge noe annet så blir vi i det vante fordi det føles tryggere. Det er det vi kjenner. Jeg skal være tydeligere. Glem ham! Glem hverandre. Han har gått videre, det må du også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er greia med at alle orøver å bortforklare ts sine følelser. 

Ts, det er helt legitimt å savne eksen og ønske om å gå tilbake. 

Om det er så lurt å prøve å gjenoppta den relasjonen er et annet spørsmål. 

Og til dere andre, slutt å devaluer ts sine følelser. Hennes følelser er hennes følelser, la hun ha de følelsene i stedet for å prakke på henne hundre ting hun ikke har nevnt med et ord. 

Anonymkode: a3058...ffe

Det er ikke sikkert eksen har de samme følelsene lengre.

Anonymkode: 4d90e...0f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Det vil si at vi velger det som er kjent for oss selv om det er skadelig. Selv om vi garantert får det bedre av å velge noe annet så blir vi i det vante fordi det føles tryggere. Det er det vi kjenner. Jeg skal være tydeligere. Glem ham! Glem hverandre. Han har gått videre, det må du også. 

Ja skjønner. Det var en teit spøk.

Jeg er tydeligvis ikke gått helt videre. Så mange år senere, selv om det tilsynelatende ser slik ut for andre rundt. Han tror nok også at jeg har gått videre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sikkert eksen har de samme følelsene lengre.

Anonymkode: 4d90e...0f4

Nei det er ikke sikkert. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Det er jo lenge siden det ble slutt mellom dere, har det vært episoder der dere har hatt sex eller hooka opp etter det ble slutt? Er det fortsatt noe passion mellom dere? Om ikke nå, men tidligere? 

Anonymkode: 247d0...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...