Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men barnet ditt har samvær med far? Typ annenhver helg eller noe? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unge. Dere MÅ åpne for kommunikasjon: hva med skoleavslutninger, konfirmasjon, gebursdager, helligdager, ferier etc. stakkars unge som  går på et elektrisk gjerde mellom dere to. Dere to som er foreldre! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

+ mye vil ha mer, antar jeg. Evt har du tatt deg god og lang tid til å bare være helt alene? Man finner ut mange sider ved seg selv da. 

Jeg rakk å være singel i 7 mnd før jeg møtte samboer nummer to. Forholdet varte i 5 år, nå har jeg vært alene I 2 år og har begynt å finne ut av meg selv. Vil nok si at jeg trenger noen år til helt alene uten dating for å vite sikkert hva jeg søker. 

Anonymkode: e59f4...7c1

Ja jeg var alene i 2 år etter bruddet, likt som deg.  Når det gjelder eksen er det ikke rasjonelt. Jeg savner de gode egenskapene hans, humoren, faktene. Det er følelser av savn. Kanskje savn til en annen tid. Ønske om å  «denne gangen» gjøre ting annerledes. Jeg visste ikke da, det jeg vet nå. Samtidig er det jo et hav av menn der ute. Hverken eksen eller nåværende «tikker» av alle mine bokser for hva jeg hadde ønsket meg i en mann, om noen gjør det. 

Anonymkode: 1b24a...8c4

AnonymBruker
Skrevet
Erd skrev (9 timer siden):

Stakkars unge. Dere MÅ åpne for kommunikasjon: hva med skoleavslutninger, konfirmasjon, gebursdager, helligdager, ferier etc. stakkars unge som  går på et elektrisk gjerde mellom dere to. Dere to som er foreldre! 

Du har helt rett. Er enig med deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du har rett i at eksen - og du - er mer moden nå, vil dere nettopp ikke ha lidenskap for hverandre lenger. 

Anonymkode: 270f8...d5c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hverken eksen eller nåværende «tikker» av alle mine bokser for hva jeg hadde ønsket meg i en mann, om noen gjør det. 

Ingen av de er ditt livs kjærlighet, her har du svaret ditt. Du hadde ikke forblitt fornøyd i et nytt forhold med eksen, fordi du føler at han mangler noe, eller rettere sagt: sammen mangler dere noe.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du har rett i at eksen - og du - er mer moden nå, vil dere nettopp ikke ha lidenskap for hverandre lenger. 

Psykologien bak dette er interessant. Forholdet deres var turbulent pga umodenhet. Turbulensen var lidenskapen.

"Hva hvis" er en god begynnelse for å oppnå closure. Hjernen starter med "hva hvis" og gjør seg så ferdig med forholdet fordi vi mennesker har behov for closure.

Manglende closure gjør at man tenker på noen år etter år. Tror meg ikke? Tenk etter: husker du bedre menneskene og forholdene der alt var kun fryd og gammen eller de turbulente? På skolen; husker du bedre hun populære, litt frekke, eller de snille klassekameratene? Vi glemmer det fordi det er monotont.

Krangler man med noen ønsker man å reparere og får man ikke reparert, så får man ingen closure av personen - ergo man glemmer dem aldri. Da kan man gi seg selv closure som starter på "hva hvis" til "ferdig". Uten closure glemmer man ikke den personen nettopp fordi vi mennesker har et grunnleggende behov for å bli likt og akseptert.

Anonymkode: 041b3...77c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ingen av de er ditt livs kjærlighet, her har du svaret ditt. Du hadde ikke forblitt fornøyd i et nytt forhold med eksen, fordi du føler at han mangler noe, eller rettere sagt: sammen mangler dere noe.

Psykologien bak dette er interessant. Forholdet deres var turbulent pga umodenhet. Turbulensen var lidenskapen.

"Hva hvis" er en god begynnelse for å oppnå closure. Hjernen starter med "hva hvis" og gjør seg så ferdig med forholdet fordi vi mennesker har behov for closure.

Manglende closure gjør at man tenker på noen år etter år. Tror meg ikke? Tenk etter: husker du bedre menneskene og forholdene der alt var kun fryd og gammen eller de turbulente? På skolen; husker du bedre hun populære, litt frekke, eller de snille klassekameratene? Vi glemmer det fordi det er monotont.

Krangler man med noen ønsker man å reparere og får man ikke reparert, så får man ingen closure av personen - ergo man glemmer dem aldri. Da kan man gi seg selv closure som starter på "hva hvis" til "ferdig". Uten closure glemmer man ikke den personen nettopp fordi vi mennesker har et grunnleggende behov for å bli likt og akseptert.

Kanskje. Det var ikke kjedelig, det er hvertfall sikkert. 

Men hva om jeg ikke glemmer? Er det mulig at den følelsen blir hengende med meg resten av livet liksom? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje. Det var ikke kjedelig, det er hvertfall sikkert. 

Men hva om jeg ikke glemmer? Er det mulig at den følelsen blir hengende med meg resten av livet liksom? 

Den rette personen vil hverken skape uro i livet ditt eller kjede deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen av de er ditt livs kjærlighet, her har du svaret ditt.

Når det gjelder nåværende så har han stortsett det jeg ville ha og så etter, utenom at hab kunne vært mer løs og ledig, klar for å finne på artige aktiviteter. Det er ikke uforenelige forskjeller som jeg kommer til å forlate han for liksom. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når det gjelder nåværende så har han stortsett det jeg ville ha og så etter, utenom at hab kunne vært mer løs og ledig, klar for å finne på artige aktiviteter. Det er ikke uforenelige forskjeller som jeg kommer til å forlate han for liksom. 

Slik og forstå, at han har stort sett det du ønsker, absolutt enig med deg at det bagatellmessige der ikke er noe å forlate han for, det virker som at dere er på et godt sted i livet. Ønsker dere alt godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 15.02):

Du er usikker på om far til barna dine er gift?

Anonymkode: 6ca04...a0d

Står da ingenting om at hun har barn

AnonymBruker
Skrevet
Kjærringa- skrev (33 minutter siden):

Står da ingenting om at hun har barn

Joda, vi har barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 15.34):

Vi har ett barn sammen. Det ble slutt for 5-10 år siden. 

Tror han er gift eller på vei til å bli det. 

Du tror han er gift?? Har dere ikke barn sammen da, og så vet du ikke det engang 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Larissa 2 skrev (44 minutter siden):

Du tror han er gift?? Har dere ikke barn sammen da, og så vet du ikke det engang 🙈

Dette igjen..

Kan vi holde oss til saken? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men kanskje han burde forlate deg, for du synes han er kjedelig og sitter og drømmer om eksen.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men kanskje han burde forlate deg, for du synes han er kjedelig og sitter og drømmer om eksen.

Ja kanskje det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Den rette personen vil hverken skape uro i livet ditt eller kjede deg.

Ikke hvis TS har tilknytningsvansker. Det ligger garantert en vond oppvekst og brutte relasjoner bak henne. Det er ikke kjærester som fikser slikt, den jobben må hun gjøre selv.

Anonymkode: 0c2be...f96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis TS har tilknytningsvansker. Det ligger garantert en vond oppvekst og brutte relasjoner bak henne. Det er ikke kjærester som fikser slikt, den jobben må hun gjøre selv.

Anonymkode: 0c2be...f96

Mener du at dersom man savner eksen som man har barn sammen med og som man har levd et liv sammen med, så har man en diagnose? 

Lever fint jeg, men kjenner på følelser av savn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener du at dersom man savner eksen som man har barn sammen med og som man har levd et liv sammen med, så har man en diagnose? 

Lever fint jeg, men kjenner på følelser av savn. 

Du forteller at du ikke var særlig snill i forholdet, at du brøt. At det har vært mange konflikter i ettertid. Så du er en opphope av konflikter. Nå ser du i ettertid at mange av de tingene du laget bråk om kunne vært håndtert bedre!(?) At du var umoden. At det forholdet dere hadde kunne vært veldig bra, og hadde du blitt tryllet tilbake mer moden, med større forståelse - så hadde du håndtert forholdet mye bedre. 

Greit det! Men da må du først håndtere bruddet og konflliktene mellom dere angående barn bedre. Begynn der! Og kanskje er det sånn at du savner å bo med barnefar, at det var dere to som en enhet, og ikke en kjæreste som du ikke egentlig er så keen på. Jeg foreslår at du slår opp med kjæresten, får orden på tankene dine, at du er takknemlig for å ha vokst som menneske, og at du bruker det du har lært med å se etter en som faktisk tikker av den viktigste boksen, at du elsker han. At denne personen vil du virkelig være sammen med. Det er ikke eksen, for det skipet har seilt. Men det er annen, der du kan være den beste versjonen av deg selv i forholdet. 

Anonymkode: 29bcd...72e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du forteller at du ikke var særlig snill i forholdet, at du brøt. At det har vært mange konflikter i ettertid. Så du er en opphope av konflikter. Nå ser du i ettertid at mange av de tingene du laget bråk om kunne vært håndtert bedre!(?) At du var umoden. At det forholdet dere hadde kunne vært veldig bra, og hadde du blitt tryllet tilbake mer moden, med større forståelse - så hadde du håndtert forholdet mye bedre. 

Stemmer. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og kanskje er det sånn at du savner å bo med barnefar, at det var dere to som en enhet, og ikke en kjæreste som du ikke egentlig er så keen på. Jeg foreslår at du slår opp med kjæresten, får orden på tankene dine, at du er takknemlig for å ha vokst som menneske, og at du bruker det du har lært med å se etter en som faktisk tikker av den viktigste boksen, at du elsker han. At denne personen vil du virkelig være sammen med. Det er ikke eksen, for det skipet har seilt. Men det er annen, der du kan være den beste versjonen av deg selv i forholdet. 

Jeg har ikke tenkt til å begi meg ut på noe ny kjæresteleting. Han jeg er sammen med i dag har de kvalitetene jeg ønsker meg i en partner. Dette handler ikke om det. Jeg kunne vært gift med verdens mest perfekte mann, å dette ville fortsatt vært en følelse jeg ville kjent på. Jeg får ta tiden til hjelp.. Men takk for svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...