Gå til innhold

Savner eksen/barnefar og det vi var

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg forstår ikke dette.. Flere år etter bruddet (jeg var den som gikk), kjenner jeg på et savn etter eksen. Forholdet vårt var giftig, fra begges side. I senere tid ser jeg jo at jeg var en ekte heks mot han og kjenner ofte på dårlig samvittighet og anger. Han var ikke så hyggelig han heller. 
Vi var dårlige for hverandre på mange måter, men hadde også mye kjærlighet for hverandre. På den tiden hadde jeg ingen kunnskap om hva et sunt forhold var, å trolig ikke han heller. 

Vi har ikke vært snille med hverandre etter bruddet. Det har vært konfliktfylt, mye kaos og sinne/sorg med familien innblandet på begge sider. Men hva om? 
Jeg tar meg i å tenke «Hva om vi møttes nå isteden? Ga blanke faen i alt annet, fikk flere barn sammen og levde videre som om ingenting hadde hendt».

Mange av de tingene jeg gjorde i forholdet med han, kunne ikke falt meg inn i dag. Kanskje er han også forandret? 

Vi er i forhold på hver vår kant. Tror kanskje han er gift også.. Mitt forhold er godt og trygt, men følelsene er ikke de samme og kan ikke bli det. Den lidenskapen vi hadde finner jeg ikke igjen. 

Hvordan skal jeg få disse tankene ut av hodet? 

Anonymkode: 1b24a...8c4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er usikker på om far til barna dine er gift?

Anonymkode: 6ca04...a0d

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg har det på samme vis. Bare at jeg ikke er i et forhold. 

Vi ble også ganske stygge med hverandre. Men nå har vi blitt modnere begge to, og kunne nok fått det mye bedre om vi hadde prøvd igjen. Men han er i forhold, og har flyttet bort, så det vil vi aldri få se. Men jeg savner han voldsomt, for vi hadde det veldig mye fint også og mye følelser for hverandre..

Anonymkode: 6d1fa...a85

• Hjerte 2
Skrevet

Du skriver lidenskap.

Men det var ikke det dere hadde.

Du tror det var lidenskap, det var bare idiotoppførsel.

Nå kjeder du deg og tror eksen er mer spennende.

Få deg en hobby. 

Anonymkode: d4e10...93e

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er usikker på om far til barna dine er gift?

Anonymkode: 6ca04...a0d

Ja, akkurat det legger jeg meg ikke borti.  
Han er det eller på vei til å bli det

Skrevet

Dere har barn sammen? Hvor mange? Lenge siden det ble slutt? Det har jo litt å si.. Og... Han er gift..? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver lidenskap.

Men det var ikke det dere hadde.

Du tror det var lidenskap, det var bare idiotoppførsel.

Nå kjeder du deg og tror eksen er mer spennende.

Få deg en hobby. 

Anonymkode: d4e10...93e

Det var lidenskap OG idiotoppførsel.. 

Skrevet

Kanskje du da bare savner "det du tror det var", at man glemmer litt det vonde og glorifiserer det dersom man ikke har det så godt nå? 

Det skjer ofte har jeg hørt.. Man savner ikke nødvendigvis akkurat den personen, men det man ønsket at den relasjonen var.. Noe sånt.. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Perfume skrev (6 minutter siden):

Kanskje du da bare savner "det du tror det var", at man glemmer litt det vonde og glorifiserer det dersom man ikke har det så godt nå? 

Det skjer ofte har jeg hørt.. Man savner ikke nødvendigvis akkurat den personen, men det man ønsket at den relasjonen var.. Noe sånt.. 

Jeg er på et bedre sted i livet, på alle arenaer. Har det veldig godt egentlig. 

Det er han jeg savner. Det fine med han. Alle de artige studene våre. Personligheten hans, relasjonen vår. Minus det vonde selvsagt. 

Skrevet
Perfume skrev (15 minutter siden):

Dere har barn sammen? Hvor mange? Lenge siden det ble slutt? Det har jo litt å si.. Og... Han er gift..? 

Vi har ett barn sammen. Det ble slutt for 5-10 år siden. 

Tror han er gift eller på vei til å bli det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har det på samme vis. Bare at jeg ikke er i et forhold. 

Vi ble også ganske stygge med hverandre. Men nå har vi blitt modnere begge to, og kunne nok fått det mye bedre om vi hadde prøvd igjen. Men han er i forhold, og har flyttet bort, så det vil vi aldri få se. Men jeg savner han voldsomt, for vi hadde det veldig mye fint også og mye følelser for hverandre..

Hvor lenge er det siden dere gikk fra hverandre ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

5 år siden. 

Skrevet

Høres ut som om du kjeder deg i ditt nåværende forhold og savner det gode med eksen. Men du må huske at det dårlige med ham fortsatt er der, det er bare du som ser fortida gjennom et slør og "glemmer" det vonde. Du husker det du ønsket dere var/håpet dere skulle bli, men det ble dere ikke. Glem eksen og konsentrer deg om ditt nåværende forhold. Er du ikke fornøyd, gjør du det slutt med din nåværende, men ikke for å bli sammen med eksen. Han er etablert på nytt og ferdig med deg.

Beklager, dette ble litt brutalt, men ganske lett å lese utfra det du har skrevet at du lever på en drøm om noe som ikke kommer til å skje. For din egen del bør du slutte å drømme om dette.

Anonymkode: 2b873...9a9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har ett barn sammen. Det ble slutt for 5-10 år siden. 

Tror han er gift eller på vei til å bli det. 

Har dere mye kontakt da? Regner jo med dere samarbeider noe, iallefall, på tross av kaos og slikt? For uten kontakt vil det jo gå dårlig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skrev det ovenfor. Mellom 5-10 år. Nærmere 5 enn 10.

Skrevet
Perfume skrev (Akkurat nå):

Har dere mye kontakt da? Regner jo med dere samarbeider noe, iallefall, på tross av kaos og slikt? For uten kontakt vil det jo gå dårlig...

Lite til ingen kontakt utover det strengt nødvendige. Vi har nærmest hatet hverandre.. hvertfall på overflaten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres ut som om du kjeder deg i ditt nåværende forhold og savner det gode med eksen. Men du må huske at det dårlige med ham fortsatt er der, det er bare du som ser fortida gjennom et slør og "glemmer" det vonde. Du husker det du ønsket dere var/håpet dere skulle bli, men det ble dere ikke. Glem eksen og konsentrer deg om ditt nåværende forhold. Er du ikke fornøyd, gjør du det slutt med din nåværende, men ikke for å bli sammen med eksen. Han er etablert på nytt og ferdig med deg.

Beklager, dette ble litt brutalt, men ganske lett å lese utfra det du har skrevet at du lever på en drøm om noe som ikke kommer til å skje. For din egen del bør du slutte å drømme om dette.

Anonymkode: 2b873...9a9

Ja en kan jo anta det, samtidig er ikke det vonde fortsatt her. Hvorfor skulle det nødvendigvis være annerledes for han? En kan jo anta at han også har vokst med årene. 

Skrevet

Har du fått flere barn med en ny, vil jeg tro det er 0% sjanse, når dere har så lite eller ingen kontakt og det er gått 5-10 år siden brudd.. Samt det hatet...tror du bare må se til andre steder altså.. 

Skrevet
Perfume skrev (6 minutter siden):

Har du fått flere barn med en ny, vil jeg tro det er 0% sjanse, når dere har så lite eller ingen kontakt og det er gått 5-10 år siden brudd.. Samt det hatet...tror du bare må se til andre steder altså.. 

Hatet er det minste problemet i dette tror jeg. 

«Hate and love are two sides of the same coin. Both are highly charged, active emotions that require deep emotional investment. When you passionately love someone, you are hyper-sensitive to slights, betrayals, or hurt, which can trigger intense anger» 

Skrevet

Hva er greia med at alle orøver å bortforklare ts sine følelser. 

Ts, det er helt legitimt å savne eksen og ønske om å gå tilbake. 

Om det er så lurt å prøve å gjenoppta den relasjonen er et annet spørsmål. 

Og til dere andre, slutt å devaluer ts sine følelser. Hennes følelser er hennes følelser, la hun ha de følelsene i stedet for å prakke på henne hundre ting hun ikke har nevnt med et ord. 

Anonymkode: a3058...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...