Gjest Capricorn Skrevet 24. april 2006 #41 Skrevet 24. april 2006 Hallo??!! Det er en GAVE! Værste jeg vet når folk ikke kan bli fornøyd... tenk på de som ikke får noe som helst!
Gjest Gjest1 Skrevet 24. april 2006 #42 Skrevet 24. april 2006 ja, skjønner det...høres veldig koselig ut også.. saken er vell også den at jeg å denne svigermoren min ikke alltid har kommet så godt overens...med tanke på hvordan hun forskjellsbehandler sønnen min og det andre barnebarnet hennes(barne til datteren hennes) så jeg føler liksom siden at jeg var så gale i mot dette med sølvskje, så gjør hun det for å irritere meg... høres kanskje litt snålt ut men hun er ikke helt i vater......pga mye styr som har vært med meg og henne.. ← Da synes jeg du skal være den "største" av dere og takke fint for gaven. De andre tingene kan din sønn få av andre.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #43 Skrevet 24. april 2006 jeg og søskenene har fått en del sølvtøy opp gjennom årene, og jeg må si at de eneste som har hatt noen særlig glede av det er foreldrene mine. Jeg har aldri selv valgt å dekke med sølvtøy, og var overlykkelig over at vi ikke fikk noe i bryllupsgave. Alt jeg har fått opp gjennom åra ligger i en skuff hjemme hos foreldra mine. Gubben snakker om at han fikk en kakespade til konfirmasjonen. Den er det ingen som vet hvor er. Vi har ikke savnet den ihvertfall. Hvis man har lyst til å gi en varig gave, noe ungen kan ha nytte av senere i livet, så kan man vel sette inn penger i banken, kjøpe aksjer e.l. Evt kjøpe et medlemsskap i OBOS. Jeg kjenner ingen unge folk som dekker med sølvtøy, og det er ikke verdt en skit hvis du skulle havne i økonomisk trøbbel og må selge noe for å dekke regningene. Det var jo derfor man kjøpte sølvtøy i gamle dager - som en økonomisk sikkerhet... Jeg er jo også enig i at det er tullete å kjøpe masse leker som blir brukt i 3 mnd, men det er jo forskjell på det og kjøpe noe som han kanskje aldri blir glad for!
Gjest baby-E Skrevet 24. april 2006 #44 Skrevet 24. april 2006 jeg og søskenene har fått en del sølvtøy opp gjennom årene, og jeg må si at de eneste som har hatt noen særlig glede av det er foreldrene mine. Jeg har aldri selv valgt å dekke med sølvtøy, og var overlykkelig over at vi ikke fikk noe i bryllupsgave. Alt jeg har fått opp gjennom åra ligger i en skuff hjemme hos foreldra mine. Gubben snakker om at han fikk en kakespade til konfirmasjonen. Den er det ingen som vet hvor er. Vi har ikke savnet den ihvertfall. Hvis man har lyst til å gi en varig gave, noe ungen kan ha nytte av senere i livet, så kan man vel sette inn penger i banken, kjøpe aksjer e.l. Evt kjøpe et medlemsskap i OBOS. Jeg kjenner ingen unge folk som dekker med sølvtøy, og det er ikke verdt en skit hvis du skulle havne i økonomisk trøbbel og må selge noe for å dekke regningene. Det var jo derfor man kjøpte sølvtøy i gamle dager - som en økonomisk sikkerhet... Jeg er jo også enig i at det er tullete å kjøpe masse leker som blir brukt i 3 mnd, men det er jo forskjell på det og kjøpe noe som han kanskje aldri blir glad for! ← Nå er folk forkjellige da. Om jeg hadde hatt sølvtøy hadde jeg brukt det når hadde jeg hadde dekket til finere middager (enda jeg bare er 21 år )
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #45 Skrevet 24. april 2006 Nå er folk forkjellige da. Om jeg hadde hatt sølvtøy hadde jeg brukt det når hadde jeg hadde dekket til finere middager (enda jeg bare er 21 år ) ← joda, klart NOEN setter pris på sølv, men hvorfor ikke bruke pengene på noe som ALLE setter pris på, som hjelp til å ta utdannelse, startkapital til bolig, kapital til førerkortet osv?
Gjest Gjest1 Skrevet 24. april 2006 #46 Skrevet 24. april 2006 joda, klart NOEN setter pris på sølv, men hvorfor ikke bruke pengene på noe som ALLE setter pris på, som hjelp til å ta utdannelse, startkapital til bolig, kapital til førerkortet osv? ← Her går vi fra hoppeslott og traktorer til hjelp til utdannelse og førerkort.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #47 Skrevet 24. april 2006 jeg og søskenene har fått en del sølvtøy opp gjennom årene, og jeg må si at de eneste som har hatt noen særlig glede av det er foreldrene mine. Jeg har aldri selv valgt å dekke med sølvtøy, og var overlykkelig over at vi ikke fikk noe i bryllupsgave. Alt jeg har fått opp gjennom åra ligger i en skuff hjemme hos foreldra mine. Gubben snakker om at han fikk en kakespade til konfirmasjonen. Den er det ingen som vet hvor er. Vi har ikke savnet den ihvertfall. Hvis man har lyst til å gi en varig gave, noe ungen kan ha nytte av senere i livet, så kan man vel sette inn penger i banken, kjøpe aksjer e.l. Evt kjøpe et medlemsskap i OBOS. Jeg kjenner ingen unge folk som dekker med sølvtøy, og det er ikke verdt en skit hvis du skulle havne i økonomisk trøbbel og må selge noe for å dekke regningene. Det var jo derfor man kjøpte sølvtøy i gamle dager - som en økonomisk sikkerhet... Jeg er jo også enig i at det er tullete å kjøpe masse leker som blir brukt i 3 mnd, men det er jo forskjell på det og kjøpe noe som han kanskje aldri blir glad for! ← Jeg er så enig,... Jeg synes folk kan respektere det når foreldrene til barnet sier de ikke ønsker sølvtøy til barna sine. gjest - som er kjempeglad for at jeg kun har en liten sølvkopp...
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2006 #48 Skrevet 24. april 2006 Jeg fikk bare en skje her og der da jg ble døpt, og synes det er veldig leit. Skulle gjerne hatt sølvbestikk til tolv nå, men må begynne å samle helt fra scratch. Man kan ikke kreve gaver og da takker man for det man får. End of story
Gjest Miloine Skrevet 25. april 2006 #49 Skrevet 25. april 2006 Du er utakknemmlig, det er det du er. Herlighet Det du får kan du mottat med takk, det du ikke får kan du kjøpe sjøl
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #50 Skrevet 25. april 2006 Jeg er enig med deg. Har man sagt at man ikke ønsker skjeer til bursdag, så er det litt rart at det er det som er blitt samleobjektet fra farssiden. Jeg ser på det som helt naturlig å legge føringer for hva min datter "ønsker" seg til bursdag og jul. Føler meg ikke utakknemlig av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #51 Skrevet 25. april 2006 Føler meg ikke utakknemlig av den grunn. ← Viss du får noe du ikke har sagt at du ønsker til din datter da? Blir du sur da! Viss du blir sur, er du utakknemmlig.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #52 Skrevet 25. april 2006 Kjære vene.. Jeg legger da ikke ut smørbrødliste...
Usikker Skrevet 25. april 2006 #53 Skrevet 25. april 2006 Jeg ga skje og gaffel til alle mine fadderbarn - og de er blitt godt mottatt og brukt så og si daglig mens de var små. Nå er noen av fadderbarna store, skjeene er gjemt til barna flytter for seg sjøl. Synes det er fint å gi bort "varige gaver" jeg. Leker får ungene mer enn nok av alikevel. Bøker og musikk med norske barnesanger er ting jeg ofte gir bort i gave. Og ja, jeg synes faktisk at du skal være takknemlig for de gavene som avkommet ditt får. Som det er sagt her - gaver er ikke "bestillingsverk".
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #54 Skrevet 25. april 2006 Kjære vene.. Jeg legger da ikke ut smørbrødliste... ← Det var ikke det jeg sa! Blir du sur viss du får noe du ikke ønsker deg?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #55 Skrevet 25. april 2006 Jeg er litt enig med trådtstarter, jeg syns barneskjeer er tull. Voksen sølvskjeer, hvis man fex samler på en bestikkserie som man kan bruke i voksen alder syns jeg derimot er glimrende gaver.
Gjest Piper Skrevet 25. april 2006 #56 Skrevet 25. april 2006 Alle mine tre barn har fått 12 teskjeer av oldemoren sin, og det har aldri vært i tankene mine å si at hun ikke får lov til å gi sølv til de. Om det var noen som spurte hva barna ønsket seg svarte jeg, men ellers kjøpte folk det de selv ville. Barn i dag er bortkjemte, for de får, får og får litt mer. Før de har begynt på skolen, er de ikke lengre takknemlig for ting de får, om dette ikke er så dyrt at de fleste ikke har økonomi til det. Men det finnes ikke rart i det hele tatt at barn er som de er, når det finnes foreldre som ikke klarer å være takknemlig for det barnet får til dåpen og til bursdagen. Det er tross alt foreldrene som lærer barna, og man får som regel det man lærer. En kan aldri vite om barnet vil like sølvtøyet sitt, men det bør da ikke være foreldrenes avgjørelse å ta. Om barnet ikke liker det, kan de vel selge det når de blir voksne da. Men å være grinete fordi noen velger å samle på ting til barnet, blir for dumt.
Gjest Miloine Skrevet 25. april 2006 #57 Skrevet 25. april 2006 (endret) Til mitt 9 tantebarn som ble døpt for en måned siden ga jeg et sølvsmykkeskrin! Hun fikk tilsammen 4 smykkeskrin Det er mer nyttig å samle på sølvskjeer enn sølvsmykkeskrin. ja, ja Endret 25. april 2006 av Miloine
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #58 Skrevet 25. april 2006 Det var ikke det jeg sa! Blir du sur viss du får noe du ikke ønsker deg? ← Nei jeg blir ikke sur. Dette var et svar til trådstarter som hadde gitt beskjed til svigerforeldre om at hun ikke ønsket at sønnen skulle få skjeer. Jeg hadde respektert det. Jeg har aldri blitt sur for en gave... Mine føringer går heller mot å infomere venne famillie om at datteren min ikke nødvendigvis trenger flere barbie dukker Hun har sikkert 100.
Gjest Miloine Skrevet 25. april 2006 #59 Skrevet 25. april 2006 En kan aldri vite om barnet vil like sølvtøyet sitt, men det bør da ikke være foreldrenes avgjørelse å ta. Om barnet ikke liker det, kan de vel selge det når de blir voksne da. Men å være grinete fordi noen velger å samle på ting til barnet, blir for dumt. ← Enig. Jeg er ikke døpt, men jeg hadde navndag! Jeg fikk bla. 2 sølvlysestaker av farmoren min, hvilket jeg setter stor pris på i dag som voksen!
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #60 Skrevet 25. april 2006 men mener dere egntlig slike barneskjeer eller voksen bestikk? Stor forskjell syns jeg.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå