Gå til innhold

bare jeg som er snål?

Anbefalte innlegg

Gjest fast gjest
Skrevet

I dåpen til sønnen min fikk han 3 dåpsskjeer, jeg synes dette var KJEMPE kjedelig!!Han fikk en fra farmor og farfar og en fra søstren til kjæresten min, og en fra min søster.altså 2 fra hans familie og en fra min.

En liten stund før gutten min skulle døpes snakket jeg å svigermor og mange andre om dåpsskjeer.Å jeg sa klart i fra at jeg synes dette er en "enkel" gave å VELDIG kjedelig, for barn..

Så har det seg slik at jeg tenkte jeg skulle bytte de inn i noe på gullsmeden, men det ble (heldigvis?) aldri gjort..

sønnen min har bursdag om noen måneder å da hørte jeg fra min svigermor at de på hans side skulle kjøpe dette til han....Så hun lurte på hvilken merke han hadde..

jeg er 22 år å har ALDRI sett en dåpsskje fra da jeg var lita, har ikke noe interesse av det eller egentlig...å gutten min er jo EN GUTT, hva slags interesse har han av noen skjeer?Kanskje vært noe anet vist han har vært ei jente??Men egentlig trur jeg ikke det..

Stakkar gutten min som får en så kjedelig gave fra farmoren og farfaren ( og kanskje resten av familien ?)Jeg husker jo godt jeg også da jeg fikk gaver fra mine besteforeldre...de var jo like artig de som den som kom fra mamma og pappa...

Han blir jo tross alt 2 år..

Jeg hadde mer tenkt på gravemaskin, biler , traktorer, utebassen , hoppeslott , etc...

Er det virkelig bare jeg som synes dette er en TRAGISK gave ?? :klø:

Og som sagt har jeg nevnt dette for henne og det hadde jo null virkning...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

En toaringer vel for liten for traktorer og hoppeslott uansett.

Gjest Embla s
Skrevet

Hva vet vel du om hva sønnen din kommer til å sette pris på senere?

uansett så er ikke gaver bestillingsverk. Folk gir det de har lyst til å gi. Du får bare prise deg lykkelig over at det ikke er DU SELV som får disse "tragiske gavene". Sønnen din klarer seg nok, på tross av...

Gjest baby-E
Skrevet

når man blir to år spiller det ingen rolle om de får skjeer av bestemor. De får som regel andre gaver også. Ikke husker de hva de har fått av hvem heller.

Og som nevnt over her, kan folk gi hva de har lyst til.

Er sikker på at gutten din setter pris på dette når han blir eldre..

Du får kjøpe gravmaskin eller hoppeslott til du da.

Skrevet

jeg er heelt enig med trådstarter..hva i hulete skal han med skjeer..det synes jeg faktisk blir å sløse vekk pengene.traktor er mye kjekkere for en toåring.

Gjest Gjest1
Skrevet

Traktor er kjekkere for en toåring, men de som har gitt disse skjeene ville sikkert gi gutten et mer varig minne fra dåpsdagen. Min datter fikk smykker. Det satte jeg pris på.

Dåpsgaver synes jeg er annerledes enn bursdags og julegaver. Man blir bare døpt en gang, og da er det mer vanlig å gi varige gaver.

Gjest baby-E
Skrevet
jeg er heelt enig med trådstarter..hva i hulete skal han med skjeer..det synes jeg faktisk blir å sløse vekk pengene.traktor er mye kjekkere for en toåring.

skjeer er noe han får bruk for når han blir eldre. Er dyrt å kjøpe sølvtøy, så da burde hun jo være glad for at han får det nå, så du kan jo ikke si at det er å sløse. Da vil jeg heller si at å kjøpe en trektor som er interessant for gutten i tre mnd er å sløse... Barn i dag har så alt for mye leker, så om farmor vil gi han noe han mest sannsynlig vil ha resten av livet, ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet
En toaringer vel for liten for traktorer og hoppeslott uansett.

Jeg vet ikke jeg om din eller andre sine 2 åringer.Men sønnen min elsker alt som har med uteleker og hoppeslotte til kusinen er noe han kan være å leke seg i lenge.

Han har også en gammel trø traktor som han har arvet fra en nabounge å han liker den kjempe godt :)

Skrevet

Han har vel nok skjeer nå.

Men tragisk gave er jeg IKKE enig i at det er. Har selv dåpsskje, mannen min også, og begge mine foreldre. Faren min er så glad i sin skje, han bruker den daglig og gir selv til alle nye barn i familien, helt lik som sin egen.

Skrevet

Unger får så mye gravemaskiner og traktorer fra alle andre, som kanskje ikke står han så nærme som en farmor. Hun vil antagelig kjøpe noe som ikke forsvinner i mengden, og som kan "minne" han om dem senere i livet.

Er enig i at det ikke oppleves som en direkte spennende gave akkurat nå, men den vil kanskje ha en spesiell verdi senere, særlig hvis han får flere deler i samme serien og får samlet til et sett.

Selv ville jeg ikke gitt dette år etter år, men kanskje akkurat nå når han er så liten. Og hvis jeg skulle fortsatt i flere år, så ville jeg kjøpt en liten leke som "tilleggspresang". Denne trenger ikke nødvendigvis være så dyr, bare sånn at han får en leke også liksom..

Uansett ville jeg bare svelgt min "misnøye" og ikke vist hva jeg følte. Hun har nok helt sikkert en god mening med det, og det er dumt å skuffe eller fornærme henne.

Skrevet
Hva vet vel du om hva sønnen din kommer til å sette pris på senere?

senere, ja det er greit , kan hende han kommer til å ELSKE sine skjeer, men han har ingen utbytte av det nå.det er jo artig for en 2 åring å få leker.Vi har akkurat kjøpt oss hus å så vi har plass nok utenfor.

Gjest Gjest1
Skrevet
senere, ja det er greit , kan hende han kommer til å ELSKE sine skjeer, men han har ingen utbytte av det nå.det er jo artig for en 2 åring å få leker.Vi har akkurat kjøpt oss hus å så vi har plass nok utenfor.

Så kjøp noen leker da vel. Du kan ikke kreve at andre kjøper gaver du ønsker at barnet ditt skal få.

Skrevet

Jeg kunne ønske jeg hadde fått det da jeg var liten så jeg slapp nå!

Gjest baby-E
Skrevet

men da kan vel du kjøpe en traktor til han da...

Han får sikkert leker fra andre alikevel, så om farmor kjøper skjeer til han vil han nok ikke legge merke til det...

Gjest baby-E
Skrevet
Jeg kunne ønske jeg hadde fått det da jeg var liten så jeg slapp nå!

Jeg også. Det hadde jeg satt kjempe stor pris på.

Skrevet

Er ikke vitsen med å gi gaver, at den som får gavene liker det de får? Kan ikke se noen grunn til å gi skjeer til en liten gutt på 2 år. Når jeg gir gaver, enten det er til barn eller voksne, så gir jeg noe jeg vet vedkommende har lyst på. Da vet jeg at gaven blir satt pris på, og ikke stuet vekk i en skuff, og glemt.

Skjeer og slike ting kan være en ide å gi til barna når de blir større, og kanskje selv ønsker å samle på slikt. Tror nok at mange som får disse gavene når de er små, aldri tar det i bruk, eller bryr seg så mye med de. De blir som regel gjemt og glemt i en skuff..

Gjest fast gjest
Skrevet
Traktor er kjekkere for en toåring, men de som har gitt disse skjeene ville sikkert gi gutten et mer varig minne fra dåpsdagen. Min datter fikk smykker. Det satte jeg pris på.

Dåpsgaver synes jeg er annerledes enn bursdags og julegaver. Man blir bare døpt en gang, og da er det mer vanlig å gi varige gaver.

ja jeg kan være med på den..dåpsdagen å varig minne..men hva når gutt ungen blir 2 år ? eller 3 og 4?

skjønner virkelig ikke tankegangen på svigermor :sprettoy:

Gjest gjest1
Skrevet

Åh, hvor glad jeg er for at jeg kan åpne skuffen der jeg har fullt sølvtøy til tolv , har fått en her og en der opp gjennom hele oppveksten i jule- og bursdagsgaver fra ei tante som ville gi noe som varer......

Joda, jeg synes det var kjedelige gaver når jeg var liten, pakket opp og takket pent, men forbannet egentlig hele kjerringa nord og ned. Men nå, godt voksen, er det antagelig den gaven jeg er mest glad for at jeg noensinne har fått....

Gjest Gjest1
Skrevet
Er ikke vitsen med å gi gaver, at den som får gavene liker det de får? Kan ikke se noen grunn til å gi skjeer til en liten gutt på 2 år. Når jeg gir gaver, enten det er til barn eller voksne, så gir jeg noe jeg vet vedkommende har lyst på. Da vet jeg at gaven blir satt pris på, og ikke stuet vekk i en skuff, og glemt.

Skjeer og slike ting kan være en ide å gi til barna når de blir større, og kanskje selv ønsker å samle på slikt. Tror nok at mange som får disse gavene når de er små, aldri tar det i bruk, eller bryr seg så mye med de. De blir som regel gjemt og glemt i en skuff..

ja jeg kan være med på den..dåpsdagen å varig minne..men hva når gutt ungen blir 2 år ? eller 3 og 4?

skjønner virkelig ikke tankegangen på svigermor :sprettoy:

Hvor mange ganger har dere tenkt å døpe ungen?

Gjest gjest1
Skrevet

Men altså...skal de kjøpe dåpsskjeer til 2 års dagen hans? :klø:

Hadde de ikke allerede kjøpt det til han til dåpen da? Skjønner ikke helt jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...