AnonymBruker Skrevet 2. juli #61 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi møtte mye motstand med forslaget vårt, og ville høre her om vi er urimelige. Vi har en familiehytte i min familie, den eies riktignok av mine foreldre, men vi er mange som bruker den. For at ting skal gå rundt har vi en avtale om at når man bruker den så overfører man en symbolsk sum til en konto, og av denne kontoen kan mine foreldre bruke for kostnader. Litt for å dekke slitasje, strøm, gass, ved og lignende. Også skal man betale etter økonomi, så min niese som lånte hytta ei helg i vinter overførte en 200 lapp, mens hvis jeg har den ei helg kan jeg overføre 500-1000 kr. Ei hytte med 3-4 soverom (3 soverom og hems), elbil lader, fult kjøkken, stue, bad, ekstra toalett, uteområde og koselig. Det er alltid såpe, oppvasksåpe, krydder og noen basisvarer liggende. Bruker du siste kjøper du inn ny, men mamma og pappa er flinke til at det alltid er godt med toalettpapir, såper, og alt slikt man egentlig trenger I stor kvanta. Så man behøver bare å ta med seg maten man tenker å spise egentlig. Denne hytta har vi invitert med svigerfamilien min med på flere ganger, og har da alltid dekker denne kostnaden. De har alltid visst at kostnaden er der, men vi har sagt at vi kan dekke den. Vi har gjerne også ofte kommet opp en dag eller to før de, og muligens blitt igjen etter de for å ta utvask osv. Ofte har vi reist med min svigerbror og svigerinne og deres barn. De spør om vi kan handle også betaler de halvparten. I år har de ikke blitt direkte invitert men de spurte oss om vi skulle alle ta en tur på hytta, eller om jeg skulle sjekke om hytta var ledig så vi alle kunne ta en tur. Vi har nå blitt enig om en tur i slutten av juli. Dette er en tur på deres premisser, de ønsker turen og vi reiser egentlig for deres skyld. Dette er ferien deres og de gleder seg stort, vi er mer lunkne og kunne tenke oss å feriere alene bare oss to (vi er gift men barnløse, frivillig). Jeg mener at det er de som ønsker ferien og at de kunne ha betalt all mat vi skal ha disse dagene sammen. De er to voksne og to barn, og barna spiser jo de også. Jeg nevnte det til de i går når vi var sammen, men de ble sjokka over forslaget og mente at det ble fryktelig dyrt for de. Jeg sa at turen er jo for deres skyld og jeg må uansett betale inn noen kroner for hytteleia. De hadde aldri kunne feriert der uten oss. Dessuten så er det vi som må ta jobben med å handle inn å gjøre klart. De snakket det bort å argumenterte med at dessuten spiste jo ikke barna så veldig mye. Men barna spiser jo brød og pålegg, skal ha egen burger og brød, vil ha et stykke eller to pizza, og melk eller juice. Så nå er det litt klein stemning. Jeg foreslo for mannen når vi kom hjem i går at de kan dekke hele "hytteleia" også kan vi dele maten på antall personer, så de kan betale for 4 pers av maten og vi to. Men det kvier han seg for å foreslå. Ingen av oss har egentlig lyst til turen ei gang og angrer. Men usikker om vi er så urimelige? Svigerfamilien virker til å tenke at vi er to familier som reiser på tur og skal dele alt 50/50 Anonymkode: ac637...75a Dere kunne jo sagt nei, dere er ikke nødt til å si ja😅 syns du virket veldig spesiell. Dere deler da summen på hode AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi de mener at siden de har barn er det så stress for de å gå på butikken og dårlig plass i bilen osv. Forstår også at vi nok burde tatt opp kostnadene når samtalen om hytta først kom opp, de forventer jo at det er som det alltid har vært, og jeg kan se det. Jeg innser at jeg nok er blitt litt bitter og føler oss litt utnyttet rett og slett. Det koster oss mye denne relasjonen. Både med jul og bursdager så gis det kun til barna. Vi har ingen barn og kun utgifter, aldri noen gave. Passer vi barna kommer barna på døra tomhendt, uten godteri eller noe, ingen påskjønnelse eller noe, de bidrar ikke i familieselskap, og dette er nok et resultat av årevis av frustrasjon. Og nei, de hjelper ikke med andre ting heller, dvs når vi flyttet for 6 år siden så var han med en lørdag for å bære møbler altså. Men ikke noe annet. Så det er en relasjon som tapper meg, samtidig som vi ønsker en god relasjon med barna. Jeg følte meg virkelig ikke urimelig med dette,men skjønner nå at jeg må prøve å få det hele på avstand. Ts Anonymkode: ac637...75a Forventer dere å få noe når man passer/tilbringer tid med nevøer og nieser? Jeg blir helt sjokkert her. Jeg har aldri forventet noe når jeg passer tantebarna mine. Er jo koselig å tilbringe tid med de. De var jo med å hjelpe å bære møbler en lørdag så de hjelper jo litt de også. Har dere vært veldig mye med når de flytter? Altså jeg tenker jo at du må være forsiktig så du ikke ødelegger familieforholdet til svigerfamilien. Du må også være forsiktig så du ikke ødlegger partneren din sitt forhold med familien sin. Anonymkode: 6db55...18f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #62 Skrevet 2. juli Morten1 skrev (9 minutter siden): I det scenarioet tenker jeg at de som ikke er med på avtalen ikke forsyner seg av vin, øl og kreps, men holder seg til det som var avtalt Ja, for det blir jo virkelig en koselig rekemiddag når TS og mannen sitter der og spiser mat som er fem gange finere og dyrere enn de som bare får reker. Barna synes sikkert også det er digg å må glo på yndlingstante og -onkel spise ikke-avtalt-is til dessert. Beste løsning, helt klart. Anonymkode: 2a760...ae2 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #63 Skrevet 2. juli Skjønner godt at man kan (over)reagere litt når det har vært lang tid med kontakt der man tar dere for gitt. Tror ikke du skal foreslå det denne gangen (nå må dere bare få roet situasjonen litt), men kan det være en idé å gjøre følgende: Avtale på forhånd at familiene lager middag annenhver dag, og tar ansvar for alt som har med middagen å gjøre, fra handling til oppvask og rydding etterpå. Dette gjør vi på hytta, når vi er flere familier samlet, mest for å avlaste min mor som ellers ville stått på kjøkkenet 24/7, og mine søsken har ikke med noenting når de kommer til hytta. Det er sykt irriterende. Kanskje de har med en blomst til mamma - "værsågod! Kan du lage brødskiver til barna våre, de er sultne etter bilturen." Når jeg tar med mann og barn oppover har vi med brus, vin, øl, snacks, pålegg som barna mine liker, en spennende ost eller spekemat eller noe for å sette fram. Det blir jo slik at alle tar av vårt uten å bidra med noe selv, så vi må virkelig handle inn masse vin for å få det til å vare ut hele påska når vi er 10 stk.... Og mine foreldre er pensjonister og har ikke råd til å sponse mat-orgier en uke i strekk, og kresne barnebarn som MÅ ha en spesiell type yoghurt, som minen søsken selvsagt ikke har tenkt på å kjøpe inn selv og ta med. Sukkk hyttelivet og storfamilien, det er ikke så greit alltid Anonymkode: 8ea45...228 5 1
Seff Skrevet 2. juli #64 Skrevet 2. juli Jeg synes både du og denne svigerfamilien virker rare. Jeg synes det er i overkant frampå å invitere seg selv uten å tilby å kompensere for det, spesielt når de vet det medfører arbeid for dere, men det er like rart at du sier ja hvis du egentlig ikke har lyst. Kunne det være et alternativ at de låner/leier hytta med alt det innebærer av forberedelser og opprydding? Det blir i hvert fall feil at dere både skal stå for klargjøring, handling, mat og denne symbolske bruksavgiften. Jeg hadde ikke fått meg til å snylte sånn på andre sånn som det virker som om de gjør. Ser at du får mye motbør her, men skjønner ikke helt hvorfor. Har inntrykk av at svigerfamilien din har blitt bortskjemt med gratis hytte og ingen forpliktelser her. 6
Morten1 Skrevet 3. juli #65 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, for det blir jo virkelig en koselig rekemiddag når TS og mannen sitter der og spiser mat som er fem gange finere og dyrere enn de som bare får reker. Barna synes sikkert også det er digg å må glo på yndlingstante og -onkel spise ikke-avtalt-is til dessert. Beste løsning, helt klart. Anonymkode: 2a760...ae2 Da spør man før man forsyner seg. "Unnskyld, men er alt dette på felles en ettersom vi ble enige om reker og loff, ikke vin, øl og kreps i tillegg?" 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #66 Skrevet 3. juli Så lenge du/dere har sagt ja til turen, så er dere like mye med på den - helt uavhengig av hvem som ønsker turen mest.... At dere skal dele på matutgifter, er en selvfølge. At dere også skal dele kostnader for å bo der, er også en selvfølge. Anonymkode: 552c3...be7 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #67 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 9.37): Fordi de mener at siden de har barn er det så stress for de å gå på butikken og dårlig plass i bilen osv. Forstår også at vi nok burde tatt opp kostnadene når samtalen om hytta først kom opp, de forventer jo at det er som det alltid har vært, og jeg kan se det. Jeg innser at jeg nok er blitt litt bitter og føler oss litt utnyttet rett og slett. Det koster oss mye denne relasjonen. Både med jul og bursdager så gis det kun til barna. Vi har ingen barn og kun utgifter, aldri noen gave. Passer vi barna kommer barna på døra tomhendt, uten godteri eller noe, ingen påskjønnelse eller noe, de bidrar ikke i familieselskap, og dette er nok et resultat av årevis av frustrasjon. Og nei, de hjelper ikke med andre ting heller, dvs når vi flyttet for 6 år siden så var han med en lørdag for å bære møbler altså. Men ikke noe annet. Så det er en relasjon som tapper meg, samtidig som vi ønsker en god relasjon med barna. Jeg følte meg virkelig ikke urimelig med dette,men skjønner nå at jeg må prøve å få det hele på avstand. Ts Anonymkode: ac637...75a Dette innlegget viser for meg at du er minst like merkelig som de du klager over. Problemstillingen her er todelt; det ene er at dere må ta opp med den andre familien hva som er rimelig at de bidrar med, men dere bør også ta et kritisk blikk på egen forståelse av hva andre skal bidra med til dere. Jeg har aldri, aldri, forventet at mine tantebarn skal stille med eget godteri eller en påskjønnelse til meg for å være barnevakt når de er her. Ikke hørt om andre som forventer det heller, det er virkelig utrolig gnient. Jeg har god inntekt og ingen barn, og syns det er en glede å kunne bruke penger på mine tantebarn både når de er på besøk og når det gjelder gaver. Jeg har råd til å kjøpe det jeg trenger til meg selv, og syns ikke min bror og svigerinne skal bruke penger på gave til meg, jeg vil heller at de bruker det på barna. Jeg får julegave, men bursdag har vi kuttet for lengst. Du er voksen, slutt å sutre om presanger. Og vet du, en lørdag med møbelbæring er mer enn nok innsats i andres flytteprosess. Som voksen må man kunn leie et flyttebyrå, tiden med flytting for pils og pizza er over nå man passerer 25. Ut fra det du skriver her er denne familiens økonomi betydelig strammere enn du og din mann sin. Da er det sånn at enten må dere forvente å spandere litt for å få måltidene opp dit dere vil ha nivået (kreps og hvitvin fremfor bare reker), eller så må dere akseptere en enklere standard. Og så må du ta det opp med dem på forhånd, fremfor å irritere deg etter at noe er avtalt over at de ikke oppfyller dine forventninger, som de ikke en gang vet om. Når de spurte om hyttetur hadde det vært en fin mulighet for å ta det opp, «vet du, vi har ikke så lyst å dra på hyttetur med dere, for det blir veldig dyrt for oss når vi ender opp med å betale nesten alt av mat og andre utgifter. Sånn er det hver gang vi møtes, og det er vi veldig lei av. Hvis der er klar for å faktisk handle mat og betale halve leien, så kan vi vurdere det». Men hadde det vært mitt søsken med familie som hadde dårlig og råd og en hyttetur som eneste ferieplan, så hadde jeg med glede hatt dem på besøk og betalt mat og drikke når jeg har råd til det. Tipper litt av irritasjonen hos deg er at dette er svigerfamilien og ikke din familie. Anonymkode: b1b76...d0d 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #68 Skrevet 3. juli Synes også du er rar. Du kan ikke få rabatt for å være martyr. Hvis disse har dårligere råd enn dere så planlegg middager på forhånd. Ikke kjøp inn champagne og kaviar hvis deres budsjett er brus og fiskegrateng. Når du klager over at barna, dine tantebarn faktisk, spiser mye loff. Ja, da er du urimelig Anonymkode: 43db8...77d 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #69 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 9.37): Fordi de mener at siden de har barn er det så stress for de å gå på butikken og dårlig plass i bilen osv. Forstår også at vi nok burde tatt opp kostnadene når samtalen om hytta først kom opp, de forventer jo at det er som det alltid har vært, og jeg kan se det. Jeg innser at jeg nok er blitt litt bitter og føler oss litt utnyttet rett og slett. Det koster oss mye denne relasjonen. Både med jul og bursdager så gis det kun til barna. Vi har ingen barn og kun utgifter, aldri noen gave. Passer vi barna kommer barna på døra tomhendt, uten godteri eller noe, ingen påskjønnelse eller noe, de bidrar ikke i familieselskap, og dette er nok et resultat av årevis av frustrasjon. Og nei, de hjelper ikke med andre ting heller, dvs når vi flyttet for 6 år siden så var han med en lørdag for å bære møbler altså. Men ikke noe annet. Så det er en relasjon som tapper meg, samtidig som vi ønsker en god relasjon med barna. Jeg følte meg virkelig ikke urimelig med dette,men skjønner nå at jeg må prøve å få det hele på avstand. Ts Anonymkode: ac637...75a Høres ut som min svoger dette. Han har 3 barn og bidrar aldri med noe som helst hvis ikke det gavner ham selv. Hver julaften kommer han nærmest tomhendt og har kun med obligatoriske gaver til barna og de er gjerne kjøpt på Temu eller regiftet. Når han og kona skal Ha julaften får de alle andre til å kjøpe og lage mat og drikke fordi de to holder tross alt huset. Jeg tror han griner når gjestene bruker first price dopapiret hans. Og dette er ikke folk som har dårlig råd, de er bare jævla kjipe og gjerrige. Hele svigerfamilien snakker om dem bak ryggen deres, men ingen sier noe. Svoger og svigerinne skal alltid spleise på gave og glemmer å vippse deres del. Så det har jeg heldigvis fått mannen til å slutte med. Sånne folk kommer aldri til å forandre seg, er som om det går en kalkulator i hodet dems konstant. Jeg synes IKKE du er kjip, synes du skal stå for ditt og gjerne si at dere betaler alltid for alt og nå er det de andres tur, så får de bare bli sure. Anonymkode: 080e9...6f7 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #70 Skrevet 3. juli Skal DE betale for at DERE ikke klarer å sette grenser? Anonymkode: 7c1e0...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #71 Skrevet 3. juli 51 minutter siden, AnonymBruker said: Skal DE betale for at DERE ikke klarer å sette grenser? Anonymkode: 7c1e0...bc3 Hva med at de selv ikke setter grenser for sin utnyttelse av andre? Anonymkode: c42f6...8f8 4
enhjørningfis Skrevet 3. juli #72 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 8.29): Vi møtte mye motstand med forslaget vårt, og ville høre her om vi er urimelige. Vi har en familiehytte i min familie, den eies riktignok av mine foreldre, men vi er mange som bruker den. For at ting skal gå rundt har vi en avtale om at når man bruker den så overfører man en symbolsk sum til en konto, og av denne kontoen kan mine foreldre bruke for kostnader. Litt for å dekke slitasje, strøm, gass, ved og lignende. Også skal man betale etter økonomi, så min niese som lånte hytta ei helg i vinter overførte en 200 lapp, mens hvis jeg har den ei helg kan jeg overføre 500-1000 kr. Ei hytte med 3-4 soverom (3 soverom og hems), elbil lader, fult kjøkken, stue, bad, ekstra toalett, uteområde og koselig. Det er alltid såpe, oppvasksåpe, krydder og noen basisvarer liggende. Bruker du siste kjøper du inn ny, men mamma og pappa er flinke til at det alltid er godt med toalettpapir, såper, og alt slikt man egentlig trenger I stor kvanta. Så man behøver bare å ta med seg maten man tenker å spise egentlig. Denne hytta har vi invitert med svigerfamilien min med på flere ganger, og har da alltid dekker denne kostnaden. De har alltid visst at kostnaden er der, men vi har sagt at vi kan dekke den. Vi har gjerne også ofte kommet opp en dag eller to før de, og muligens blitt igjen etter de for å ta utvask osv. Ofte har vi reist med min svigerbror og svigerinne og deres barn. De spør om vi kan handle også betaler de halvparten. I år har de ikke blitt direkte invitert men de spurte oss om vi skulle alle ta en tur på hytta, eller om jeg skulle sjekke om hytta var ledig så vi alle kunne ta en tur. Vi har nå blitt enig om en tur i slutten av juli. Dette er en tur på deres premisser, de ønsker turen og vi reiser egentlig for deres skyld. Dette er ferien deres og de gleder seg stort, vi er mer lunkne og kunne tenke oss å feriere alene bare oss to (vi er gift men barnløse, frivillig). Jeg mener at det er de som ønsker ferien og at de kunne ha betalt all mat vi skal ha disse dagene sammen. De er to voksne og to barn, og barna spiser jo de også. Jeg nevnte det til de i går når vi var sammen, men de ble sjokka over forslaget og mente at det ble fryktelig dyrt for de. Jeg sa at turen er jo for deres skyld og jeg må uansett betale inn noen kroner for hytteleia. De hadde aldri kunne feriert der uten oss. Dessuten så er det vi som må ta jobben med å handle inn å gjøre klart. De snakket det bort å argumenterte med at dessuten spiste jo ikke barna så veldig mye. Men barna spiser jo brød og pålegg, skal ha egen burger og brød, vil ha et stykke eller to pizza, og melk eller juice. Så nå er det litt klein stemning. Jeg foreslo for mannen når vi kom hjem i går at de kan dekke hele "hytteleia" også kan vi dele maten på antall personer, så de kan betale for 4 pers av maten og vi to. Men det kvier han seg for å foreslå. Ingen av oss har egentlig lyst til turen ei gang og angrer. Men usikker om vi er så urimelige? Svigerfamilien virker til å tenke at vi er to familier som reiser på tur og skal dele alt 50/50 Anonymkode: ac637...75a Jeg tenker du er den "rare" her. Du leier hytta, dere deler maten 50/50.. det er en avtale du har med din familie, de ønsker ferie MED dere, mest sannsynlig fordi de liker dere, å dere deler maten 50/50 med mindre ungene deres er 15-16 år og eter som voksne menn! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #73 Skrevet 4. juli enhjørningfis skrev (9 timer siden): Jeg tenker du er den "rare" her. Du leier hytta, dere deler maten 50/50.. det er en avtale du har med din familie, de ønsker ferie MED dere, mest sannsynlig fordi de liker dere, å dere deler maten 50/50 med mindre ungene deres er 15-16 år og eter som voksne menn! Mest sannsynlig fordi de kun har råd til hytteferie hvis noen andre betaler. Anonymkode: 2a760...ae2 3 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #74 Skrevet 4. juli Morten1 skrev (På 3.7.2026 den 10.00): Da spør man før man forsyner seg. "Unnskyld, men er alt dette på felles en ettersom vi ble enige om reker og loff, ikke vin, øl og kreps i tillegg?" Nå var det ingen "fellesen" i situasjonen så det gir ikke mening å spørre på den måte. Jeg mener også det henger på TS å forklare hva de forventer, ettersom det var hun (og mannen) som tok med mer og dyrere mat enn avtalt. Men uansett, hvis svogers hadde spurt og TS svarte det hun har forklart her i tråden hun forventet: "Ja det er bare å forsyne seg og så betale nettopris for alt dere spiser og drikker!" Hva nå? Hvis Svogers holder seg til reker fordi de ikke vil blakke seg, skal TS og mannen så sitte der og spise den dyre mat de ikke fikk "solgt"? Eller skal alle bare spise reker mens de glor på den fine mat? Skal svogers be barna holde igjen med loffen så de har råd til is til dessert? Det blir en klein situasjon på alle måter. Med mindre svogers stilltiende aksepterer at måltidet ble fem ganger dyrere enn avtalt. Anonymkode: 2a760...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #75 Skrevet 4. juli Er det virkelig mulig å leve livet på en så kjip og gjerrig måte som TS? Anonymkode: d08cb...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #76 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig mulig å leve livet på en så kjip og gjerrig måte som TS? Anonymkode: d08cb...8d3 TS er hverken kjip eller gjerrig. Hun og mannen har vært rause med svogers og barna i et tiår og har omtrent aldri fått en 'takk' retur. Nå rent det over, og hun kom med et ikke-gjennomtenkt forslag for å rette litt opp på skjevheten. Det var et dårlig forslag, men det betyr ikke at TS ikke har rett til å reagere i det hele tatt. Anonymkode: 2a760...ae2 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #77 Skrevet 4. juli Å forvente at de skal betale for matvarer dere vil ha og kjøper i tillegg (ref. kreps på rekekveld) synes jeg ikke er innafor. Det er mest sannsynlig ikke noe de ville kostet på seg ellers. Jeg ser mangen skriver at barn ikke spiser like mye som voksne, men min erfaring er at det blir mye matsvinn med småbarn. "Er du sikker på at du skal ha en hel skive til, Jens?" "JA!" - tar ett tygg og så går resten i søppelet. Våre barn spiser gjerne litt annen mat enn voksne også, så man må kjøpe inn yoghurt og gryn eller lignende i tillegg til brødmat. Maten bør deles på antall hoder. Anonymkode: 50ae7...b14 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #78 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig mulig å leve livet på en så kjip og gjerrig måte som TS? Anonymkode: d08cb...8d3 Du spanderer ferie på andre familier jevnlig? Anonymkode: 0652f...25e 7 1
Seff Skrevet 4. juli #79 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 9.30): Jeg forstår hva flere av dere mener. Når jeg sier at vi drar kun for deres skyld er det fordi det var de som spurte om vi kunne dra, fordi hele turen blir lagt opp etter barna (selvsagt), og vi er de som må handle inn, lage mat, ordne osv. De hjelper somregel til å rydde etter maten for å sette i maskinen da. Så jeg er nok bare litt bitter og det har bygget seg opp en stund, også rant det litt over etter rekene i helgen og jeg overreagerer kanskje på denne hendelsen. Jeg forstår det. Er bare så pokkers lei at de generelt alltid kommer tomhendt, forventer full servering og bidrar lite. Om det er julaften hos svigermor hvor vi hjelper til, men de bare kommer seilende inn, eller hvor de stadig vil ha pass og barnevakt til barna.. Sist hadde vi handlet inn bacon til frokost og det ble en stor diskusjon hvorvidt det virkelig var nødvendig med to pakker bacon til 4 voksne, at en hadde holdt. Jeg forstår men når noen allerede har handlet inn og ordner frokost så hadde jeg ikke stått å kverulert mens vedkommende stekte bacon... hadde vært glad for at noen bidro, handlet inn og ordnet frokosten. Samtidig ønsker vi å bidra for at barna skal ha gode opplevelser. Anonymkode: ac637...75a Men herregud, da hadde jeg smelt tilbake at hvis de ikke var fornøyd, kunne de påta seg handlingen selv.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #80 Skrevet 4. juli Dere høres utrolig kjipe ut. Bare for at det var de som tok initiativ denne gangen? Anonymkode: 68843...5c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå