Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 16.36):

Man setter jo en grense for seg selv når man sier nei, og samtidig sier at "jeg har ikke lyst å være med på dine planer".

Ts

Anonymkode: d2746...e1d

Du setter en grense hvis du sier nei, og holder fast å på det ved å ikke bli med.

Anonymkode: 4b1ed...0fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har for det meste sagt nei de siste 20 årene, for føler deres planer blir tredd nedover hodet på meg.

Ts

Ja, da kommer de aldri til å endre seg. Har også slitt med en dominerende søster. Hun var også veldig ond. Kom med kontstante stikk. Vi har ingen kontakt i dag. 

Anonymkode: 828d5...15b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 12.14):

Og ja, SÅ KLART planlegger jeg for mine besøkende, jeg er ikke noe hotell de kan komme og spise og sove hos, og så ellers gjøre som de vil. SÆRLIG IKKE når de hevder de har rett på å gjøre det fordi de er voksne.

Faktisk, er man voksen, så viser man litt hensyn. 

Anonymkode: 68e15...855

Jeg legger gjerne løse planer for å komme med forslag, men å bestemme hva gjestene skal gjøre er bare ufint.

Dersom vi har ulike ønsker kan jeg gjøre mine aktiviteter og gjestene sine, og så møtes vi til middag. 
Vi trenger ikke være sammen 24/7 bare fordi de er på besøk. 

Jeg er voksen og tar selvfølgelig hensyn til at mine gjester også er voksne og bestemmer selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg legger gjerne løse planer for å komme med forslag, men å bestemme hva gjestene skal gjøre er bare ufint.

Dersom vi har ulike ønsker kan jeg gjøre mine aktiviteter og gjestene sine, og så møtes vi til middag. 
Vi trenger ikke være sammen 24/7 bare fordi de er på besøk. 

Jeg er voksen og tar selvfølgelig hensyn til at mine gjester også er voksne og bestemmer selv. 

Spurte jeg deg? Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå på barneskolen, lær deg å lese, bruk ferdighetene. 

??

Anonymkode: 569b6...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ts, men jeg føler meg da ikke som en gjest hjemme hos foreldrene mine. Det er mitt andre hjem. De lar meg også få gjøre det jeg vil når jeg er der, de bestemmer ikke hva jeg skal gjøre og de har sagt det selv. Er dette så uvanlig? Eller har jeg bare utrolig flaks? 
Ts synd du blir behandlet sånn av søsteren din. Hun kan ikke bare bestemme sånn over deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men jeg føler meg da ikke som en gjest hjemme hos foreldrene mine. Det er mitt andre hjem. De lar meg også få gjøre det jeg vil når jeg er der, de bestemmer ikke hva jeg skal gjøre og de har sagt det selv. Er dette så uvanlig? Eller har jeg bare utrolig flaks? 
Ts synd du blir behandlet sånn av søsteren din. Hun kan ikke bare bestemme sånn over deg.

Hun er en type som skal bestemme over de rundt seg, og hun styrer og bestemmer over sine voksne barn også, og da blir det gnisninger og krangel og hun forstår ikke hvorfor hun har et dårlig forhold til de.

Ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke lese hele tråden, men slutt å bo ufrivillig hos andre i ferien, folkens. 

Anonymkode: 48f25...ee0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av det du beskriver, TS, men så er jeg også veldig god på å sette sunne grenser for meg selv, og overholde dem. Jeg ville f.eks. ikke blitt med til Hege og Lars hvis jeg ikke ønsket det, ville ikke kjørt fjellheis hvis j.eg ikke ønsket det, ikke dratt på fjelltur hvis jeg ikke ønsket det, ikke kjøpt ny sommerjakke hvis jeg ikke trenger det, og jeg ville sagt ifra på en hyggelig måte at sodd ikke er favoritten (men jeg ville spist middagen, siden jeg er gjest). Det høres ut som du har rare og dominerende familiemedlemmer, men du høres også ut som du tillater altfor mye. Bare vit at de er helt normalt å sette sunne grenser for seg selv, og at de fleste andre mennesker ikke lar seg behandle slik du lar dem behandle deg. Så ikke vær redd for å sette tydelige grenser, og overhode dem. Det er ikke farlig om de blir sure.

Anonymkode: baa89...99d

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...