Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De sier du må sette grenser, det er noe helt annet enn å si nei.

Uansett, jeg har, som flere andre, fått helt nok av deg og de som støtter din sak her. Dere har inntatt offerrollen og det er ingenting andre kan gjøre med det.

Anonymkode: 68e15...855

Man setter jo en grense for seg selv når man sier nei, og samtidig sier at "jeg har ikke lyst å være med på dine planer".

Ts

Anonymkode: d2746...e1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man setter jo en grense for seg selv når man sier nei, og samtidig sier at "jeg har ikke lyst å være med på dine planer".

Ts

På dette tidspunktet tror jeg nok jeg hadde begynt å bli ufin... "Begynner du å bli dement siden du ikke husker at jeg ikke ønsker å være med på alt det du har forhåndsbestemt at jeg skal finne på?" 

Hun tar jo helt klart ikke dine nei på alvor siden dette fortsetter å skje. Jeg lurer virkelig på hvorfor. 

Anonymkode: ace62...617

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Nei.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På dette tidspunktet tror jeg nok jeg hadde begynt å bli ufin... "Begynner du å bli dement siden du ikke husker at jeg ikke ønsker å være med på alt det du har forhåndsbestemt at jeg skal finne på?" 

Hun tar jo helt klart ikke dine nei på alvor siden dette fortsetter å skje. Jeg lurer virkelig på hvorfor. 

Anonymkode: ace62...617

Det er jo fordi trådstarter fortsetter å dra på besøk og dermed GODTAR behandlingen hun får. 

Vil hun sette grenser så må hun unngå å reise så lenge de gir beng i henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden din far også blir sur for at du ikke føyer søsteren din og vil delta på det hun «bestemmer» (med glede), virker det som det ligger noen uutalte betingelser i bunn her (skal du campere her, må du …xxx etc) 
Forventningsavklaring fra alle sider før du drar på besøk, tenker jeg vil være lurt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har opplevd det samme, og det er veldig frustrerende. Det føles så umyndiggjørende, som om jeg er et barn på besøk som de må aktivisere 🙈 Jeg har begynt å bo et annet sted når jeg besøker sånn familie

Endret av BeeKind
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At jeg ikke har lyst, ikke er i form eller at jeg ønsker å gjøre aktivitetene på dager som passer meg.

Ofte blir det da sure miner 

Ts

Litt sure miner må du tåle når du ikke vil finne på det familien din foreslår.

Kom med forslag først neste gang.

Anonymkode: 8ab46...e4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts

Men blir du hjemme og ikke med på planene da?

For DA er det en grense.

Anonymkode: 828d5...15b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt sure miner må du tåle når du ikke vil finne på det familien din foreslår.

Kom med forslag først neste gang.

Anonymkode: 8ab46...e4f

Selvfølgelig skal hun ikke tåle det. Hun burde slutte å reise der. Hun blir jo behandlet dårlig.

Og man MÅ ikke ha et helt planlagt opplegg. Man planlegger IHVERTFALL IKKE for andre mennesker. Det er så syk atferd at noen mennesker legger planer for andre. Det er maktsyk og kontrollerende atferd.

Og de foreslår ikke. Planene er klare før ts kommer. Til og med om hun trenger ny jakke. 🤯

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men blir du hjemme og ikke med på planene da?

For DA er det en grense.

Ja blir ikke med 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja blir ikke med 

Ts

Da setter du jo en tydelig grense. Altså da må jo nesten grense være å slutte å komme på besøk. Høres jo ikke trivelig ut å være en plass der folk blir sur om du ikke lar deg kontrollere.

Har du alltid sagt nei og ikke blitt med? Eller er det noe nytt du har startet med? Har du gitt etter tidligere?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner at jeg er så lei disse innleggene her - bli voksen og sett grenser for deg selv! Hvor ille kan noen "sure miner" egentlig bli???

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Hvor ille kan noen "sure miner" egentlig bli???

Hvis de er dramatiske og passiv-aggressive nok av seg, kan det bli rimelig dårlig stemning, faktisk. Snakker av erfaring ... Såpeopera-seriene kan bare gå og legge seg til sammenligning.

Er forsåvidt enig med resten her i at den neste grensen man bør sette for seg selv da, er å fjerne seg fra situasjonen, altså reise hjem og/eller la være å komme på besøk flere ganger.

Anonymkode: 34985...42a

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke være så voksen om de holder på sånn år etter år. Da har du ikke gjort det klart at du har egne planer. En gang er greit, det er jo å vise omtanke for andre/ gammel vane av foreldre el, men de fleste vokser jo av seg dette behovet og greier å si ifra om at de har egne planer og forventninger. Det må du greie å si ifra om å det er en annen samtale enn å bare si nei takk til det som foreslås, du må si fra om at de ikke skal planlegge for deg, du har egne planer. Unntaket her er vell enkelttilfeller og mat dere er på besøk, så en dag at noen har tatt seg fri fra jobb å vil gjøre noe, det burde dere kunne gjøre for dem også. Og mat vil jo da noen gang bli bestemt av noen andre enn deg. Frem og tilbake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 12.14):

Og ja, SÅ KLART planlegger jeg for mine besøkende, jeg er ikke noe hotell de kan komme og spise og sove hos, og så ellers gjøre som de vil. SÆRLIG IKKE når de hevder de har rett på å gjøre det fordi de er voksne.

Faktisk, er man voksen, så viser man litt hensyn. 

At de må kjøpe seg nye klær også?

Anonymkode: 569b6...cf4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da setter du jo en tydelig grense. Altså da må jo nesten grense være å slutte å komme på besøk. Høres jo ikke trivelig ut å være en plass der folk blir sur om du ikke lar deg kontrollere.

Har du alltid sagt nei og ikke blitt med? Eller er det noe nytt du har startet med? Har du gitt etter tidligere?

Har for det meste sagt nei de siste 20 årene, for føler deres planer blir tredd nedover hodet på meg.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Crazydoglady skrev (37 minutter siden):

Du kan ikke være så voksen om de holder på sånn år etter år. Da har du ikke gjort det klart at du har egne planer. En gang er greit, det er jo å vise omtanke for andre/ gammel vane av foreldre el, men de fleste vokser jo av seg dette behovet og greier å si ifra om at de har egne planer og forventninger. Det må du greie å si ifra om å det er en annen samtale enn å bare si nei takk til det som foreslås, du må si fra om at de ikke skal planlegge for deg, du har egne planer. Unntaket her er vell enkelttilfeller og mat dere er på besøk, så en dag at noen har tatt seg fri fra jobb å vil gjøre noe, det burde dere kunne gjøre for dem også. Og mat vil jo da noen gang bli bestemt av noen andre enn deg. Frem og tilbake. 

45 år. Alltid blitt overkjørt av min søster 

Ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

45 år. Alltid blitt overkjørt av min søster 

Ts

Men er det sotesøster? Er hun vant til å styre over deg? 😅

hvis du er 45 år gammel, og hun fortsatt styrer over deg, uff ja, det er vikrelig på tida å sette fotten ned. 

Hun vet jo ikke noe bedre. Men du må si at du har vokst fra den slags styring. 

Anonymkode: d1531...e63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis de er dramatiske og passiv-aggressive nok av seg, kan det bli rimelig dårlig stemning, faktisk. Snakker av erfaring ...

Anonymkode: 34985...42a

Jada, men er ikke det en grense man bør klare å sette for seg selv også, å ikke ha slike folk i livet sitt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

At de må kjøpe seg nye klær også?

Anonymkode: 569b6...cf4

Gå på barneskolen, lær deg å lese, bruk ferdighetene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...