AnonymBruker Skrevet 1. juli #81 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, trodde det var de hun besøkte som bestemte. Det har de jo lov til, så kan trådstarter velge om hun vil komme eller ikke. Anonymkode: 68e15...855 Ingen har lov til å bestemme over andre. Det er ikke hus-regler det er snakk om. Ts går ikke med sko i sofaen. Anonymkode: 828d5...15b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #82 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg klikker ikke på dem og blir aggressiv, men jeg blir så lei av at folk skriver at jeg må si nei, når jeg har skrevet i 10 svar her inne at jeg sier nei. Folk leser overskriften og går inn og skriver sitt svar og får ikke med seg hva jeg har svart Ts Anonymkode: d2746...e1d Svar på dette: AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi du ikke vil høre. Jeg har skrevet tre ganger allerede: la dem bli sure! Gå derfra hvis det er ubehagelig. Men det vil du jo ikke svare på. Anonymkode: 4b3d0...474 Anonymkode: 4b3d0...474
AnonymBruker Skrevet 1. juli #83 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Og ja, SÅ KLART planlegger jeg for mine besøkende, jeg er ikke noe hotell de kan komme og spise og sove hos, og så ellers gjøre som de vil. SÆRLIG IKKE når de hevder de har rett på å gjøre det fordi de er voksne. Faktisk, er man voksen, så viser man litt hensyn. Anonymkode: 68e15...855 Så du bestemmer hva folk skal gjøre på og om de skal kjøpe nye klær? Er du klar over hvor sykt det er. Du høres ut som Hitler. En maktsyke psykopat. Anonymkode: 828d5...15b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #84 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja og da svarer hun meg ikke. Hun mangler selvinnsikt Ts Anonymkode: d2746...e1d Hun driter i det. Det er en maktkamp og søster har tenkt å vinne på ts sin bekostning. Anonymkode: 828d5...15b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #85 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja og da svarer hun meg ikke. Hun mangler selvinnsikt Ts Anonymkode: d2746...e1d Hun vet hva hun gjør. Hun bare driter i hva du sier. Anonymkode: 828d5...15b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #86 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, jeg mener det. At du velger å ta hensyn, fint, men det det er deg. Det er ikke meg, og der er ikke mange andre. Anonymkode: 68e15...855 Du høres grusomt ut å besøke. Anonymkode: 828d5...15b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #87 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har kanskje ikke fått med deg at hun som legger planer og bestemmer over meg, ikke er den jeg bor hos? Jeg spiser ikke av hennes mat, jeg bruker ikke hennes strøm og sover ikke i hennes seng. Ts Anonymkode: d2746...e1d Jo. Men du hopper jo konsekvent over mine svar, så da har du heller ingen rett til å plukke kirsebær og svare surt og muggent på dette. Anonymkode: 68e15...855
AnonymBruker Skrevet 1. juli #88 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Planlegger du også når søsknene dine skal skaffe seg hvilke klær og hvilke måltider de skal spise når nevnte søsken er på besøk i barndomshjemmet, evt deres foreldres hjem, altså ikke ditt eget hjem? Det er en tynn strek mellom omsorgsfull dulling og kontrollerende overkjøring ... Samboer og svigermor driver også på sånn, overfor både hverandre og meg. Alltid "i beste mening", selvsagt, så jeg fremstilles som den vanskelige og utakknemlige hvis jeg reagerer negativt eller insisterer på å bestemme selv. Samtidig skal ingen av dem bli fortalt hva de skal gjøre. Og hvis jeg slutter å komme med egne ønsker og meninger er det også galt, da er jeg tafatt og kjedelig. Jeg er blitt prinsippielt veldig ambivalent til den typen "omsorg" med årene. Joda, å være voksen og medmenneske innebærer å ta hensyn. Jeg er enig i det. Som gjest er der hensyn å ta, enig igjen. Som vertskap planlegger man gjerne måltider og noen aktiviteter for besøket, enig igjen. Samtidig har man som voksen en autonomi i større grad enn barn. Opphører all respekt for denne autonomien når man er på besøk til sine foreldre? Anonymkode: 34985...42a Svarer ikke på verken hersketeknikker eller vegger av tekst. Anonymkode: 68e15...855
AnonymBruker Skrevet 1. juli #89 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg klikker ikke på dem og blir aggressiv, men jeg blir så lei av at folk skriver at jeg må si nei, når jeg har skrevet i 10 svar her inne at jeg sier nei. Folk leser overskriften og går inn og skriver sitt svar og får ikke med seg hva jeg har svart Ts Anonymkode: d2746...e1d De sier du må sette grenser, det er noe helt annet enn å si nei. Uansett, jeg har, som flere andre, fått helt nok av deg og de som støtter din sak her. Dere har inntatt offerrollen og det er ingenting andre kan gjøre med det. Anonymkode: 68e15...855 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #90 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Svar på dette: AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi du ikke vil høre. Jeg har skrevet tre ganger allerede: la dem bli sure! Gå derfra hvis det er ubehagelig. Men det vil du jo ikke svare på. Anonymkode: 4b3d0...474 Anonymkode: 4b3d0...474 «Jeg har skrevet tre ganger allerede og nå skriver jeg for fjerde gang og deretter siterer jeg og sier svar på dette!» Du er jo verre enn trådstarter… Anonymkode: 68e15...855
AnonymBruker Skrevet 1. juli #91 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du høres grusomt ut å besøke. Anonymkode: 828d5...15b Takk! Anonymkode: 68e15...855
AnonymBruker Skrevet 1. juli #92 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): «Jeg har skrevet tre ganger allerede og nå skriver jeg for fjerde gang og deretter siterer jeg og sier svar på dette!» Du er jo verre enn trådstarter… Anonymkode: 68e15...855 Ja vel, men da kan ikke ts klage her når hun ignorerer hva folk anbefaler henne. Anonymkode: 4b3d0...474
AnonymBruker Skrevet 1. juli #93 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja og da svarer hun meg ikke. Hun mangler selvinnsikt Ts Anonymkode: d2746...e1d Da er det vel ikke så mye håp om endring på den kanten. Hun har kanskje et bilde deg i hodet sitt som ikke stemmer med virkeligheten og er ikke mottakelig for korreksjoner. Anonymkode: 64955...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #94 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noe som jeg synes er stressende når jeg er på sommerferie hos familie eller venner, så er det at de bestemmer/planlegger hva jeg skal gjøre, når jeg skal gjøre det og hva jeg skal spise. Feks. Besøker foreldrene mine og min søster som bor i nabohuset, er hos de hele tiden og styrer på. Jeg har knapt kommet innenfor døren, før hun begynner å fortelle hva jeg skal/ kan gjøre på de dagene jeg er der. Ingen spørsmål om jeg har lagt planer eller hva jeg har lyst til. -Du kan bli med til Hege&Lars i morgen kveld for å se på det nye huset de har bygd. (Visste ikke engang at de har bygd hus) -På tirsdag har jeg tatt meg fri fra jobb for at vi skal kjøre opp og se på fjellheisen.(Hvilken fjellheis?) -Har avtalt med Kari at vi tar henne med på fjelltur på torsdag. (Kari? Hun fra jobben? Orker ikke fjelltur) -På onsdag drar vi til byen for jeg skal til fotpleie, og tenkte du kunne kjøpe deg ny sommerjakke på salg. Den du har nå har du hatt altfor lenge.(Trenger ikke ny sommerjakke) -Vi skal ha sodd til middag, det liker du. Jeg: Liker ikke sodd. Kan vi ha noe annet lettvint? Hun: Joda, alle liker sodd! Min svoger er likedan. Lager planer for alle som er på besøk, uten å spørre om det passer eller om vi har lyst. Ofte er han ikke med på aktivitetene selv, men bestiller billetter til aktiviteter som han liker, og blir skuffet hvis ikke alle har lyst til å gjøre aktivitetene. Jeg er voksen, har mine egne planer og trenger ikke støttekontakt. Anonymkode: d2746...e1d Jeg vil heller kappe av meg alle lemmer med kappsag selv, enn å tilbringe 5 minutter med sånne. Hater det. Anonymkode: 1ca4d...381 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #95 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja vel, men da kan ikke ts klage her når hun ignorerer hva folk anbefaler henne. Anonymkode: 4b3d0...474 Kan hun vel. Hun kan klage det hun vil, men hun kan ikke forvente å få det bedre. Anonymkode: 68e15...855 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #96 Skrevet 1. juli Kanskje du må få et skikkelig raseriutbrudd. "Nå er jeg luta lei av å komme til våre foreldre på besøk, og så har du laget meg en timeplan som om jeg var et barn! Når har du spurt meg hva jeg ønsker å gjøre? Du må gjerne dra til Fjellheisen eller på besøk å se huset til (hva enn de nå het), men jeg ønsker ikke at du planlegger min deltakelse som en selvfølge! Og jeg kan helt fint handle mine egne klær når JEG ønsker det uten din inngripen. Dette er siste gang jeg hører dette tullet fra deg, jeg forstår du mener det godt, men nå er grensen NÅDD. Er det forstått?!" Jeg regner med søsteren din har vært sånn hele livet, sikkert detaljstyrer hjemme, og siden din egen far også blir sur når du ikke ønsker å automatisk være med på det din søster finner på, så regner jeg med hun detaljstyrer foreldrene deres også og at de synes det er helt greit. Anonymkode: ace62...617 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #97 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo. Men du hopper jo konsekvent over mine svar, så da har du heller ingen rett til å plukke kirsebær og svare surt og muggent på dette. Anonymkode: 68e15...855 Det er cirka 200 som har svart meg, så jeg kan ikke huske hva du har skrevet Ts Anonymkode: d2746...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. juli #98 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje du må få et skikkelig raseriutbrudd. "Nå er jeg luta lei av å komme til våre foreldre på besøk, og så har du laget meg en timeplan som om jeg var et barn! Når har du spurt meg hva jeg ønsker å gjøre? Du må gjerne dra til Fjellheisen eller på besøk å se huset til (hva enn de nå het), men jeg ønsker ikke at du planlegger min deltakelse som en selvfølge! Og jeg kan helt fint handle mine egne klær når JEG ønsker det uten din inngripen. Dette er siste gang jeg hører dette tullet fra deg, jeg forstår du mener det godt, men nå er grensen NÅDD. Er det forstått?!" Jeg regner med søsteren din har vært sånn hele livet, sikkert detaljstyrer hjemme, og siden din egen far også blir sur når du ikke ønsker å automatisk være med på det din søster finner på, så regner jeg med hun detaljstyrer foreldrene deres også og at de synes det er helt greit. Anonymkode: ace62...617 Jepp, Hun styrer og bestemmer veldig mye over våre foreldre og er veldig kritisk til alt og alle. Ts Anonymkode: d2746...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. juli #99 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det vel ikke så mye håp om endring på den kanten. Hun har kanskje et bilde deg i hodet sitt som ikke stemmer med virkeligheten og er ikke mottakelig for korreksjoner. Anonymkode: 64955...b8c Nemlig. Tror hun tenker på meg som en unge, håpløs og som ikke vet sitt eget beste. Ts Anonymkode: d2746...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. juli #100 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja vel, men da kan ikke ts klage her når hun ignorerer hva folk anbefaler henne. Anonymkode: 4b3d0...474 Hva mener du med at jeg ignorerer? Jeg har jo skrevet ca 18 ganger i denne tråden om at jeg sier nei til min søster , når de skal prakke på meg sine planer. Ts Anonymkode: d2746...e1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå