Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker menn dette gammeldagse ordet for partneren? Det er reaksjonært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater "dama" og "fruen"/"gubben".

Anonymkode: b7aa0...f5e

  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det reaksjonært?

Anonymkode: 2e9f9...b75

  • Liker 6
Skrevet

Fordi «dama» og «kjerringa» høres mer lavstatus/ whitetrash ut.

Og «kjæresten/samboeren/kona mi» høres for formelt ut 🤗

Anonymkode: fba04...395

  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor sier damer gubben 🤷‍♀️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I Bergen sier folk "Madammen".

Anonymkode: 61799...423

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym11223344 skrev (4 timer siden):

Hvorfor bruker menn dette gammeldagse ordet for partneren? Det er reaksjonært.

Syns det er feil å bruke fruen dersom man ikke er gift. Kona og mannen og. Kjempeteit å kalle partneren for det om man ikke er gift

  • Nyttig 9
Skrevet

«Fruen» og «gubben» er like ille. 

Anonymkode: e0e3b...6be

  • Liker 2
Skrevet
Snuppiluppi84 skrev (1 time siden):

Hvorfor sier damer gubben 🤷‍♀️

Fordi samboer er gubbete og har vært det siden vi ble sammen for over 22 år siden

Anonymkode: 7464d...20b

Skrevet

Det brukes jo stort sett med glimt i øyet. "Her indoors" er et britisk utrykk for kone jeg alltid har syntes er morsomt. 

Anonymkode: 9af2f...9c7

  • Liker 3
Skrevet

Hvilke ord for mannens partner er kg-godkjent, egentlig?

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns det er helt greit.

Her sier jeg "mannen min" eller navnet hans. Han kaller meg alltid "kjære" når han prater til meg. Bruker bare navnet mitt om han er litt småsur for noe 🙂. Snakker han om meg til noen, bruker han navnet mitt.

Gubbe og kjerring kommer vi aldri til å bruke 

Nærmer oss pensjonsalder.

Anonymkode: 4d722...292

Skrevet

Det er jævleg rart om ein ikkje er gift. Om ein vil leike ektepar, kan ein like gjerne få ut fingeren og kjøpe ein ring og gjera det skikkeleg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det brukes jo stort sett med glimt i øyet. "Her indoors" er et britisk utrykk for kone jeg alltid har syntes er morsomt. 

Anonymkode: 9af2f...9c7

Er enig der. De med gode forhold vet hva den andre tåler å kalles. 

Anonymkode: 9d60e...227

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Bergen sier folk "Madammen".

Anonymkode: 61799...423

Eller Kjiket, som jeg blir omtalt som.

Anonymkode: 0b79f...cd9

Skrevet

Mye gøyere å si dragen 😆

Anonymkode: 015af...3ea

Skrevet

Kanskje de syns det er hyggelig. Hva mener du er godkjent da? Sjefen, kommandanten, hushjelpen?

Anonymkode: 610d8...dcf

Skrevet

Hva slags kallenavn par har for hverandre legger jeg meg lite opp i. Iallfall så lenge det ikke er snakk om nedsettende kallenavn som egentlig like gjerne kunne vært mobbing.

Det er jo smått kleint og klisjéfylt uavhengig kallenavn/kjælenavn. Jeg og samboeren har også det, men det er jo egentlig fryktelig kleint, men så er det også veldig koselig og en nydelig tegn på kjærlighet samtidig❤️

Anonymkode: 27aff...885

Skrevet

Verste jeg hører er "konemor". Altså, det er bare så teit🙄

Anonymkode: 98a82...b26

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanskelig å si, men kone/kona er enda styggere. Jeg satt det som et krav da vi giftet oss at jeg fremdeles skulle omtales som kjæreste eller samboer.

Anonymkode: 80459...baa

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...