Anonym11223344 Skrevet fredag kl. 00:35 #1 Skrevet fredag kl. 00:35 Hvorfor bruker menn dette gammeldagse ordet for partneren? Det er reaksjonært.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 00:48 #2 Skrevet fredag kl. 00:48 Hater "dama" og "fruen"/"gubben". Anonymkode: b7aa0...f5e 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 01:15 #3 Skrevet fredag kl. 01:15 Hvorfor er det reaksjonært? Anonymkode: 2e9f9...b75 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 01:51 #4 Skrevet fredag kl. 01:51 Fordi «dama» og «kjerringa» høres mer lavstatus/ whitetrash ut. Og «kjæresten/samboeren/kona mi» høres for formelt ut 🤗 Anonymkode: fba04...395 5
Snuppiluppi84 Skrevet fredag kl. 03:30 #5 Skrevet fredag kl. 03:30 Hvorfor sier damer gubben 🤷♀️ 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:16 #6 Skrevet fredag kl. 04:16 I Bergen sier folk "Madammen". Anonymkode: 61799...423 7 1
Maleficenta Skrevet fredag kl. 04:43 #7 Skrevet fredag kl. 04:43 Anonym11223344 skrev (4 timer siden): Hvorfor bruker menn dette gammeldagse ordet for partneren? Det er reaksjonært. Syns det er feil å bruke fruen dersom man ikke er gift. Kona og mannen og. Kjempeteit å kalle partneren for det om man ikke er gift 9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:55 #8 Skrevet fredag kl. 04:55 «Fruen» og «gubben» er like ille. Anonymkode: e0e3b...6be 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:03 #9 Skrevet fredag kl. 05:03 Snuppiluppi84 skrev (1 time siden): Hvorfor sier damer gubben 🤷♀️ Fordi samboer er gubbete og har vært det siden vi ble sammen for over 22 år siden Anonymkode: 7464d...20b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:05 #10 Skrevet fredag kl. 05:05 Det brukes jo stort sett med glimt i øyet. "Her indoors" er et britisk utrykk for kone jeg alltid har syntes er morsomt. Anonymkode: 9af2f...9c7 3
Grønnsaksvaffel Skrevet fredag kl. 05:12 #11 Skrevet fredag kl. 05:12 Hvilke ord for mannens partner er kg-godkjent, egentlig? 7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:12 #12 Skrevet fredag kl. 05:12 Syns det er helt greit. Her sier jeg "mannen min" eller navnet hans. Han kaller meg alltid "kjære" når han prater til meg. Bruker bare navnet mitt om han er litt småsur for noe 🙂. Snakker han om meg til noen, bruker han navnet mitt. Gubbe og kjerring kommer vi aldri til å bruke Nærmer oss pensjonsalder. Anonymkode: 4d722...292
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 05:14 #13 Skrevet fredag kl. 05:14 Det er jævleg rart om ein ikkje er gift. Om ein vil leike ektepar, kan ein like gjerne få ut fingeren og kjøpe ein ring og gjera det skikkeleg. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:21 #14 Skrevet fredag kl. 06:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det brukes jo stort sett med glimt i øyet. "Her indoors" er et britisk utrykk for kone jeg alltid har syntes er morsomt. Anonymkode: 9af2f...9c7 Er enig der. De med gode forhold vet hva den andre tåler å kalles. Anonymkode: 9d60e...227
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:25 #15 Skrevet fredag kl. 06:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I Bergen sier folk "Madammen". Anonymkode: 61799...423 Eller Kjiket, som jeg blir omtalt som. Anonymkode: 0b79f...cd9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:27 #16 Skrevet fredag kl. 06:27 Mye gøyere å si dragen 😆 Anonymkode: 015af...3ea
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:28 #17 Skrevet fredag kl. 06:28 Kanskje de syns det er hyggelig. Hva mener du er godkjent da? Sjefen, kommandanten, hushjelpen? Anonymkode: 610d8...dcf
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:28 #18 Skrevet fredag kl. 06:28 Hva slags kallenavn par har for hverandre legger jeg meg lite opp i. Iallfall så lenge det ikke er snakk om nedsettende kallenavn som egentlig like gjerne kunne vært mobbing. Det er jo smått kleint og klisjéfylt uavhengig kallenavn/kjælenavn. Jeg og samboeren har også det, men det er jo egentlig fryktelig kleint, men så er det også veldig koselig og en nydelig tegn på kjærlighet samtidig❤️ Anonymkode: 27aff...885
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:31 #19 Skrevet fredag kl. 06:31 Verste jeg hører er "konemor". Altså, det er bare så teit🙄 Anonymkode: 98a82...b26 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:34 #20 Skrevet fredag kl. 06:34 Vanskelig å si, men kone/kona er enda styggere. Jeg satt det som et krav da vi giftet oss at jeg fremdeles skulle omtales som kjæreste eller samboer. Anonymkode: 80459...baa
Fremhevede innlegg