AnonymBruker Skrevet 2. juli #81 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): De har ikke pastor men en «profet». Det kan minne om en sekt. "Profeten" snakker nok mye om demoner og djevelen for å skremme de til å bli i sekten å høre på han/henne. Hun burde ikke snakke om tro i terapien i det hele tatt. Kan du spørre om legen kan finne en privat psykolog spesialist på traumer som har avtale (driftstilskudd) så du kun betaler en egenandel til frikort. Ellers er jeg sikker på at du ikke vil se henne igjen på venterommet. I så fall se bort. Du kan faktisk reise deg og gå uten å si noe. Du skylder ikke mennesker alltid å være høflig. Du skal kun tenke på deg selv i denne situasjonen. Sa du til legen at hun sa alt det med djevelen og ungene dine? Noen burde melde henne inn en plass. Gjorde legen din det? Det virker jo veldig uetisk. Anonymkode: 2b1ce...e57 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #82 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.27): Jeg går til samtaler hos en psykolog på DPS, har nettop begynt. Føler meg jo heldig, fordi det er vanskelig å få plass. I vår første samtale sa personen noe religiøst som jeg reagerte på, og jeg delte dette med fastlegen som ubehagelig, usikker på hva jeg skulle gjøre. Fastlegen tilbad seg å ringe og høre om kapasitet og mulighet for å skifte behandler. Han gjorde det, og da blir jeg oppringt direkte av terapeuten som sier «hei hørte at du snakket med legen om å skifte behandler, unnskyld for det jeg sa, jeg vil gjerne beholde deg som pasient». Jeg opplevde det ubehagelig at hun konfronterte meg direkte på telefon hjemme. Er det jeg som er dramatisk eller er dette litt unormalt? Anonymkode: 1d1c3...899 Jeg vil si det er innenfor det normale. Etter taushetsplikts reglene 1. Juli 2026, så antar jeg det er en skjult bør ikke opp mot sensitiv informasjon over på telefon. Saken er jo at de som er kontakt med helsepersonell, nå, er folk som potensielt er under etterforskning av politiet; ettersom det er vanlig med avlytning av telefonsamtaler, gjennom operatør ved etterforskning, så vil jeg ikke si en bør ta ting gjennom telefon om det kommer frem at vedkommende er under politi etterforskning. Anonymkode: d033e...969
AnonymBruker Skrevet 3. juli #83 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 6.10): Det kan minne om en sekt. "Profeten" snakker nok mye om demoner og djevelen for å skremme de til å bli i sekten å høre på han/henne. Hun burde ikke snakke om tro i terapien i det hele tatt. Kan du spørre om legen kan finne en privat psykolog spesialist på traumer som har avtale (driftstilskudd) så du kun betaler en egenandel til frikort. Ellers er jeg sikker på at du ikke vil se henne igjen på venterommet. I så fall se bort. Du kan faktisk reise deg og gå uten å si noe. Du skylder ikke mennesker alltid å være høflig. Du skal kun tenke på deg selv i denne situasjonen. Sa du til legen at hun sa alt det med djevelen og ungene dine? Noen burde melde henne inn en plass. Gjorde legen din det? Det virker jo veldig uetisk. Anonymkode: 2b1ce...e57 Legen sa i fra at det var derfor jeg ikke ville tilbake til henne. Det var derfor behandleren ringte meg, hun ville forklare hvorfor hun sa det. Hun mente jeg hadde lagt opp til det siden jeg sa at jeg er kristen (hun spurte, jeg tok det ikke opp selv), og at hun bare ville validere meg. Men hun sa også at hun ikke burde ha sagt det og at det var hennes ansvar. jeg har ikke lyst til å lage problemer for noen, og sa til henne at jeg ikke ville melde henne inn eller noe sånn, men at jeg bare ble ukomfortabel. Så jeg føler ikke jeg kan klage nå i ettertid. Men kanskje jeg kan sende en mail til henne direkte og forklare, så hun skjønner at det var alvorlig. Jeg synes det hele bare var ekkelt og hun ga meg veldig dårlig følelse. det var ikke dumt å spørre om en privat psykologspesialist, jeg tror jeg skal ta opp det. Anonymkode: 1d1c3...899
AnonymBruker Skrevet 3. juli #84 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.36): Jeg svarte og snakket med terapeuten. Jeg bare syns det var rart at hun ringte og konfronterte meg når jeg hadde bedt om å bytte behandler Anonymkode: 1d1c3...899 Hun konfronterte deg da ikke, men ba om unnskylding. Anonymkode: 93525...be1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #85 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun konfronterte deg da ikke, men ba om unnskylding. Anonymkode: 93525...be1 Ja, jeg tror man med fordel skal være forsiktig med å dømme, vi hører dette kun fra pasientens ståsted. Anonymkode: 151bb...722
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå