Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til samtaler hos en psykolog på DPS, har nettop begynt. Føler meg jo heldig, fordi det er vanskelig å få plass. 
I vår første samtale sa personen noe religiøst som jeg reagerte på, og jeg delte dette med fastlegen som ubehagelig, usikker på hva jeg skulle gjøre. Fastlegen tilbad seg å ringe og høre om kapasitet og mulighet for å skifte behandler. Han gjorde det, og da blir jeg oppringt direkte av terapeuten som sier «hei hørte at du snakket med legen om å skifte behandler, unnskyld for det jeg sa, jeg vil gjerne beholde deg som pasient». Jeg opplevde det ubehagelig at hun konfronterte meg direkte på telefon hjemme. Er det jeg som er dramatisk eller er dette litt unormalt? 

Anonymkode: 1d1c3...899

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men vil du ikke hjelpe andre så de kanskje slipper det du føler bilr feil? Da er det bedre å svare. 

Anonymkode: 8f07a...1b8

Skrevet

Høres uprofesjonelt ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men vil du ikke hjelpe andre så de kanskje slipper det du føler bilr feil? Da er det bedre å svare. 

Anonymkode: 8f07a...1b8

Jeg svarte og snakket med terapeuten. Jeg bare syns det var rart at hun ringte og konfronterte meg når jeg hadde bedt om å bytte behandler 

AnonymBruker
Skrevet

Nå arbeider jeg i en helt annen del av helsevesenet, men i retningslinjene på min arbeidsplass er det anbefalt at behandler forsøker å  kontakte pasienten selv ved en ev. mindre «konflikt» eller klage.

Anonymkode: eea83...199

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Røøøøøøødt flagg på den terapeuten, hjelpes 😅

Du er neppe den første som reagerer og har meldt ifra.

Meld ifra om dette og. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det hun sa, som du reagerte på?

Anonymkode: 1c74b...9ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå arbeider jeg i en helt annen del av helsevesenet, men i retningslinjene på min arbeidsplass er det anbefalt at behandler forsøker å  kontakte pasienten selv ved en ev. mindre «konflikt» eller klage.

Samme her. Tror det er vanlig at behandler prøver å snakke med pasienten først før man bytter behandler

Anonymkode: 56644...f75

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dere noen retningslinjer for hvordan dere skal gå frem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva var det hun sa, som du reagerte på?

Hun ga råd om hvordan jeg kan be til Gud om beskyttelse

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er fair at hun beklager seg og spør om en sjanse til!

Anonymkode: ee32b...1bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres mildt sagt helt vanvittig ut i en behandlings situasjon!

Anonymkode: 09591...faa

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk ikke greit. Hadde hun vært prest, ok. Men ikke som psykolog. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes også at det var over streken. Og siden jeg ikke klarte å si ifra om det heller og ta det opp, så tenkte jeg at det kunne være lurt å heller skifte behandler. Men forventet ikke å bli kontaktet hjemme av vedkommende da jeg sa ifra

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Tror det er vanlig at behandler prøver å snakke med pasienten først før man bytter behandler

Anonymkode: 56644...f75

Hvordan ville du ha gått fram? Jeg tenker det kan være vanskelig hvis pasienten er sårbar og allerede føler seg utrygg på behandler. 

Endret av BeeKind
AnonymBruker
Skrevet

Var hun terapeut eller psykolog? Hvis du ikke ba om religiøse råd hadde jeg rapportert det, det er jo feilinformasjon til de grader. 

(Troende må gjerne holde på altså, men helsevesenet som offentlig finansiert må holde seg unna sånt). 

Anonymkode: e19dc...9d9

• Nyttig 1
Skrevet

Såpass ja... 

Skjønner at du ønsker å bytte, og tenker at dette burde du si i fra om. 

Jeg mener det er veldig uprofesjonelt, og viser manglende innsikt i behandlerrollen. Ikke ok. 

AnonymBruker
Skrevet

Den er drøy.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var hun terapeut eller psykolog? Hvis du ikke ba om religiøse råd hadde jeg rapportert det, det er jo feilinformasjon til de grader. 

(Troende må gjerne holde på altså, men helsevesenet som offentlig finansiert må holde seg unna sånt). 

Anonymkode: e19dc...9d9

Psykolog på DPS

AnonymBruker
Skrevet
blvck skrev (11 minutter siden):

Såpass ja... 

Skjønner at du ønsker å bytte, og tenker at dette burde du si i fra om. 

Jeg mener det er veldig uprofesjonelt, og viser manglende innsikt i behandlerrollen. Ikke ok. 

At hun sa det om Gud eller at hun ringte meg etter jeg sa ifra? Jeg syns det var vanskelig å si ifra og klarte bare å si at det går fint når hun ringte og unnskyldte veldig at jeg ikke tok det opp med hu direkte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...