Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 23.28):

Jeg syns det var vanskelig å si ifra og klarte bare å si at det går fint når hun ringte og unnskyldte veldig at jeg ikke tok det opp med hu direkte. 

Anonymkode: 1d1c3...899

Var det du eller terapeuten som unnskyldte? Det høres uansett ut som om du ble overkjørt der, og det er ikke et godt utgangspunkt for behandling. Terapi krever tillitt og trygghet.

Anonymkode: 62009...1f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.52):

Hun ga råd om hvordan jeg kan be til Gud om beskyttelse

Ville meldt det, helt uakseptabelt faktisk. 

Anonymkode: 89657...cab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var det du eller terapeuten som unnskyldte? Det høres uansett ut som om du ble overkjørt der, og det er ikke et godt utgangspunkt for behandling. Terapi krever tillitt og trygghet.

Anonymkode: 62009...1f8

Hun ringte for å unnskylde, men jeg endte med å unnskylde for at jeg ikke tok det direkte med henne og beklage om jeg hadde laget problemer for henne ved å si ifra. Også sa jeg at vi kan fortsette hvis det går bra for henne. Men jeg vil jo egentlig ikke det haha. Jeg bare sa det på automatikk for at hun ikke skulle bli lei seg. Og igjen, jeg vet at det er mitt problem og mitt ansvar, men det er noe jeg sliter med, og jeg syns det var ekstra vanskelig på grunn av tonen hennes 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville meldt det, helt uakseptabelt faktisk. 

Anonymkode: 89657...cab

Ja hun sa at hvis jeg erklærer Jesu blod over barna mine hver dag så kan ikke Djevelen nå dem like mye eller noe sånt. Men problemet er egentlig hele summen av alt, som gjør meg utrygg på henne, og det at jeg ikke klarte å si ifra hverken når hun sa det eller i etterkant, og heller ikke når hun ringte for å si unnskyld for det. Det er noe med måten hun er på som gjør at jeg ikke tør å sette grenser som jeg tør med andre behandlere. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg endte opp med å beklage, selv når hun hadde gått over streken og sagt det om djevelen og Gud

Skrevet

Dette var jo ingen konfrontasjon, det var en unnskyldning.

Når det er sagt, synes jeg ikke noe om at hun dro inn Gud i samtalen deres.

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Dette var jo ingen konfrontasjon, det var en unnskyldning.

Når det er sagt, synes jeg ikke noe om at hun dro inn Gud i samtalen deres.

Ja, det er kanskje mer riktig. Jeg bare opplevde det som en konfrontasjon om det å bytte behandler, at hun ville snakke meg fra det på en måte. Men det kan nok være at hun bare ville trygge meg på det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja hun sa at hvis jeg erklærer Jesu blod over barna mine hver dag så kan ikke Djevelen nå dem like mye eller noe sånt. Men problemet er egentlig hele summen av alt, som gjør meg utrygg på henne, og det at jeg ikke klarte å si ifra hverken når hun sa det eller i etterkant, og heller ikke når hun ringte for å si unnskyld for det. Det er noe med måten hun er på som gjør at jeg ikke tør å sette grenser som jeg tør med andre behandlere. 

Du troller vel ikke nå, for det der er jo helt ekstremt..Eller har du en diagnose der du halusinerer? 

Anonymkode: 27b9f...7a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ikke har tillit til behandler, får du dårligere utbytte av terapien. 

Jeg synes du skal bytte, så slipper du at dette koster deg tankekraft og energi du skal bruke på andre ting.

Hun kan ha forsøkt å være grei, og tenkt at om du er kristen så vil du ha glede og nytte av sånne utsagn. Noe som selvsagt er dårlig håndtverk at hun ikke spurte åpne spørsmål rundt i stedet for å pakke det på deg.

Men det er helt uvesentlig så lenge du har en ekkel magefølelse rundt henne. Da får du et dårligere resultat av behandlingen og det er jo helt unødvendig å utsette seg for.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TO røde flagg, først at hun drar religion inn i behandlingen og deretter at hun ringer deg. Bytt med god samvittighet.

Anonymkode: 2f144...365

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2026 den 21.15):

Bytt behandler og be henne ikke kontakte deg igjen hvis hun gjør det. Eller ikke ta tlf når hennes nr kommer opp.

Hun trigger noe i deg som ikke er bra.

Få ny psykolog og snakk med den nye om at du ikke klarer å sette grenser for deg selv når noen snakker på en viss måte til deg. Fikk ut hva som ligger bak sånn at du ikke trigges sånn av det i fremtiden.

Anonymkode: 2b1ce...e57

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror det er mange terapeuter og psykologer som ikke er helt riktig navla og dårlig egnet til yrket de har valgt!

Endret av Million
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går jo dit for å få hjelp som du trenger.  Dette er ikke en person som virker å være i stand til å gi gode råd og hjelp..tenk på deg selv, ikke på om du har gjort noe galt eller overreagert. Det er uansett ikke henne det er synd på.  Det høres ut som om hun fikk overtalt deg til å fortsette. Skal du fortsette for å være hyggelig mot en person som ikke gjør jobben sin riktig, kanskje mot mange andre også? Og som du ikke har tillit til? Stol på den magefølelsen, helt enig med deg. Hjelpes, for en ting å si til en sårbar person i en behandlings situasjon! Hun burde miste jobben. Du har ingen ting å be om unskyldning for. 

Du burde levere en klage, og be om å få bytte på nytt. Lykke til, håper du får en bedre behandler. 

Anonymkode: a190e...a4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 11.51):

Du troller vel ikke nå, for det der er jo helt ekstremt..Eller har du en diagnose der du halusinerer? 

Anonymkode: 27b9f...7a3

Jeg hallusinerer ikke nei, hun bekreftet jo på telefonen hva hun hadde sagt og beklaget seg. Men hun vet at jeg er kristen selv, så hun tenkte sikkert at jeg var åpen for sånn

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Bytt behandler og be henne ikke kontakte deg igjen hvis hun gjør det. Eller ikke ta tlf når hennes nr kommer opp.

Hun trigger noe i deg som ikke er bra.

Få ny psykolog og snakk med den nye om at du ikke klarer å sette grenser for deg selv når noen snakker på en viss måte til deg. Fikk ut hva som ligger bak sånn at du ikke trigges sånn av det i fremtiden.

Anonymkode: 2b1ce...e57

Jeg gjør det på grunn av traumer jeg har, og har tidligere jobba med det i terapi. Jobber fortsatt aktivt med det, og klarer det bedre enn før med de fleste. Det er noe av grunnen til at jeg skal gå hos henne, å jobbe videre med de traumene og de triggerne. Så det er ikke så heldig at hun trigger det såpass mye nei. Føler det er så slemt og dramatisk å skifte, og redd for å møte henne på venterommet. Men ser jo at vi er en dårlig match 

AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (På 18.6.2026 den 12.10):

Hvis du ikke har tillit til behandler, får du dårligere utbytte av terapien. 

Jeg synes du skal bytte, så slipper du at dette koster deg tankekraft og energi du skal bruke på andre ting.

Hun kan ha forsøkt å være grei, og tenkt at om du er kristen så vil du ha glede og nytte av sånne utsagn. Noe som selvsagt er dårlig håndtverk at hun ikke spurte åpne spørsmål rundt i stedet for å pakke det på deg.

Men det er helt uvesentlig så lenge du har en ekkel magefølelse rundt henne. Da får du et dårligere resultat av behandlingen og det er jo helt unødvendig å utsette seg for.

Takk ❤️ det er dette jeg er redd for, at relasjonen skal bli ubehagelig og bli enda en vanskelig ting som tar energi, i stedet for å hjelpe. Jeg bare føler at det er så ekstremt å bytte, spesielt når hun ringte og ikke ville at jeg skulle bytte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du går jo dit for å få hjelp som du trenger.  Dette er ikke en person som virker å være i stand til å gi gode råd og hjelp..tenk på deg selv, ikke på om du har gjort noe galt eller overreagert. Det er uansett ikke henne det er synd på.  Det høres ut som om hun fikk overtalt deg til å fortsette. Skal du fortsette for å være hyggelig mot en person som ikke gjør jobben sin riktig, kanskje mot mange andre også? Og som du ikke har tillit til? Stol på den magefølelsen, helt enig med deg. Hjelpes, for en ting å si til en sårbar person i en behandlings situasjon! Hun burde miste jobben. Du har ingen ting å be om unskyldning for. 

Du burde levere en klage, og be om å få bytte på nytt. Lykke til, håper du får en bedre behandler. 

Anonymkode: a190e...a4d

Ja, det er sånn det oppleves 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er sånn det oppleves 

Er det i Arendal du går?

Anonymkode: 151bb...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det i Arendal du går?

Anonymkode: 151bb...722

Nei. Hvordan det, har du opplevd noe lignende?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.41):

Samme her. Tror det er vanlig at behandler prøver å snakke med pasienten først før man bytter behandler

Anonymkode: 56644...f75

Eh, nei. Ekstremt uprofesjonelt, og går under kategoriet "ikke egnet".

AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.52):

Hun ga råd om hvordan jeg kan be til Gud om beskyttelse

Dette er helt horribelt! Notert dato og tid for samtalen, samt innholdet i den.

Lever dette til din fastlege, og få vedkommende til å sende inn til din DPS.

Hilsen psykolog ved DPS.

Anonymkode: 6fe51...6c3

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...