Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, nei. Ekstremt uprofesjonelt, og går under kategoriet "ikke egnet".

Dette er helt horribelt! Notert dato og tid for samtalen, samt innholdet i den.

Lever dette til din fastlege, og få vedkommende til å sende inn til din DPS.

Hilsen psykolog ved DPS.

Anonymkode: 6fe51...6c3

Okei, så det er ikke normalt at hun kontaktet meg direkte? Jeg vet at det hun sa i samtalen var over streken, men jeg ble så usikker på det at hun ringte

Anonymkode: 1d1c3...899

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja synes det er uprofesjonelt at hun ringte deg opp privat etter at du hadde satt i gang en prosess med å få bytte behandler. Men hun behandleren har mye mulig hele staben på behandlingsstedet bak seg fordi de kanskje ikke har noen andre der som er helt tilgjengelige akkurat nå. Det med å "dra inn" religion i en terapi time var en interessant vri. Religion er jo en viktig del av alle menneskers liv og man må jo forholde seg til spørsmålet samme hva hvilket standpunkt man tar til det. Men har ikke hørt at folk har nevnt at psykologer belyser det i arbeid med klienter.

Anonymkode: 19593...678

• Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for avsporing, spekulasjon, latterliggjøring og krenkende innlegg.

daemi, mod.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite i dag at legen min som ringte for å be om bytte sa til psykologen at jeg ikke liker å bli oppringt, og at hun ikke burde gjøre det. Legen ringte jo for meg fordi jeg ikke turte selv. Men at psykologen hadde behov for å forklare seg, så hun ringte meg likevel… 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fikk vite i dag at legen min som ringte for å be om bytte sa til psykologen at jeg ikke liker å bli oppringt, og at hun ikke burde gjøre det. Legen ringte jo for meg fordi jeg ikke turte selv. Men at psykologen hadde behov for å forklare seg, så hun ringte meg likevel… 

Den psykologen virker jo helt fjern. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Beneath the Moon skrev (1 time siden):

Den psykologen virker jo helt fjern. 

Hun virker mer opptatt av seg selv enn meg som pasient, og hva hun selv føler for. Har på bare to ganger fortalt mye om seg selv også

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.52):

Hun ga råd om hvordan jeg kan be til Gud om beskyttelse

Wtf liksom... 

Anonymkode: 764c5...f71

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som du har snakket med fastlegen igjen? Kan hen hjelpe deg med å faktisk få bytta? Ev til en privatpraktiserende med avtale?

Gode tanker❤️

AnonymBruker
Skrevet

Du må stå på ditt og få byttet behandler. Dere er ikke en match i det hele tatt. 

Jeg synes også det virker helt hinsides uprofesjonelt å dra inn gud i behandlingen. Er det noe hun brenner for så burde hun heller blitt prest. 

Psykologen skal føles trygg å snakke med og du føler deg ikke trygg med henne (av god grunn). Det er god nok grunn til å bytte behandler, du kommer jo ikke til å ha noe utbytte av det dersom alle timene går på å tekke henne og bare jatte med om jesus. 

At hun ringte og beklaget skulle bare mangle. Jeg vet vi er mange som synes sånn er veldig ubehagelig, men det er en viktig del av det å komme seg ut av den alt for føyelige siden av oss. Det å få oppleve at konflikter kan løses. 

Anonymkode: 45374...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bergknapp skrev (23 timer siden):

Høres ut som du har snakket med fastlegen igjen? Kan hen hjelpe deg med å faktisk få bytta? Ev til en privatpraktiserende med avtale?

Gode tanker❤️

Jeg endte opp med å si at jeg ikke vil tilbake dit. Ble redd for å møte henne på venterommet også. Syns det er trist for jeg trenger egentlig behandling, men jeg bare orker ikke enda en vanskelig relasjon. Hun virker så ustabil, jeg aner ikke hva hun hadde gjort eller sagt hvis hun så meg der. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du må stå på ditt og få byttet behandler. Dere er ikke en match i det hele tatt. 

Jeg synes også det virker helt hinsides uprofesjonelt å dra inn gud i behandlingen. Er det noe hun brenner for så burde hun heller blitt prest. 

Psykologen skal føles trygg å snakke med og du føler deg ikke trygg med henne (av god grunn). Det er god nok grunn til å bytte behandler, du kommer jo ikke til å ha noe utbytte av det dersom alle timene går på å tekke henne og bare jatte med om jesus. 

At hun ringte og beklaget skulle bare mangle. Jeg vet vi er mange som synes sånn er veldig ubehagelig, men det er en viktig del av det å komme seg ut av den alt for føyelige siden av oss. Det å få oppleve at konflikter kan løses. 

Anonymkode: 45374...0d0

Jeg tror det er mer måten hun beklaget på. Hadde hun sagt at det er helt greit at jeg ønsker å bytte, men at hun ville beklage og at hvis jeg ønsker å fortsette hos henne så er det greit og skal ikke skje igjen, så hadde det vært bare fint. Men når hun begynner å snakke om at hun har så lyst å møte meg igjen og ikke vil miste meg som pasient, og at hun har behov for å forklare seg og rettferdiggjøre hvorfor hun sa det og alt det der… følte liksom veldig at hun ikke ringte for min del, men for sin egen del, og at jeg måtte trøste henne nesten. Og da spesielt når legen sa at jeg ikke ønsker å bli ringt, så forsterker det den følelsen… hun virker ustabil, ikke trygg og tydelig

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror det er mer måten hun beklaget på. Hadde hun sagt at det er helt greit at jeg ønsker å bytte, men at hun ville beklage og at hvis jeg ønsker å fortsette hos henne så er det greit og skal ikke skje igjen, så hadde det vært bare fint. Men når hun begynner å snakke om at hun har så lyst å møte meg igjen og ikke vil miste meg som pasient, og at hun har behov for å forklare seg og rettferdiggjøre hvorfor hun sa det og alt det der… følte liksom veldig at hun ikke ringte for min del, men for sin egen del, og at jeg måtte trøste henne nesten. Og da spesielt når legen sa at jeg ikke ønsker å bli ringt, så forsterker det den følelsen… hun virker ustabil, ikke trygg og tydelig

Kan det tenkes at hun har fått ganske mange klager og ikke har så mange pasienter? At hun gjør alt for å beholde de få stakkarene som ikke tør å si nei? Ikke gi deg eller la vær å dra fordi du er redd henne. Hun er patetisk. Ikke noe å bry seg om.

Du har stått opp for deg selv, fortsett sånn. Jeg har selv trengt behandling og ikke fått det, og møtt dårlige leger, fysioterapauter og nevrologer. Disse finnes overalt og man kan være skikkelig uheldig.  Angrer i dag på at jeg gav opp og trodde alle var sånn. For det finnes mange flinke også, som mye kunne vært annerledes hvis jeg hadde møtt før. Ikke gi deg! 😊

Anonymkode: a190e...a4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2026 den 3.29):

Jeg gjør det på grunn av traumer jeg har, og har tidligere jobba med det i terapi. Jobber fortsatt aktivt med det, og klarer det bedre enn før med de fleste. Det er noe av grunnen til at jeg skal gå hos henne, å jobbe videre med de traumene og de triggerne. Så det er ikke så heldig at hun trigger det såpass mye nei. Føler det er så slemt og dramatisk å skifte, og redd for å møte henne på venterommet. Men ser jo at vi er en dårlig match 

At du føler det er slemt og dramatisk å skifte psykolog er traumene dine som snakker. Det blir god øving for deg å bytte så ser du at det går bra. Du fortjener den beste behandlingen du kan få. Og det er ikke dramatisk eller slemt.

Ser du henne på venterommet. Så smiler du og ser bort. Nervesystemet ditt/barnet i deg har godt av å se at det går bra. 👍

Anonymkode: 2b1ce...e57

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.52):

Hun ga råd om hvordan jeg kan be til Gud om beskyttelse

Dette er helt uakseptabelt, såfremt du ikke har fortalt at du bekjenner deg til den guden hun refererte til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

At du føler det er slemt og dramatisk å skifte psykolog er traumene dine som snakker. Det blir god øving for deg å bytte så ser du at det går bra. Du fortjener den beste behandlingen du kan få. Og det er ikke dramatisk eller slemt.

Ser du henne på venterommet. Så smiler du og ser bort. Nervesystemet ditt/barnet i deg har godt av å se at det går bra. 👍

Ja, jeg burde kanskje gjort det, men tror det er for sent nå… jeg ba legen si at jeg ikke vil ha oppfølging på dps likevel. Men har fått henvisning til et annet tilbud som er mer lavterskel. Vet ikke om det var riktig, angrer litt, men jeg ble så satt ut at jeg bare ville unngå hele situasjonen

AnonymBruker
Skrevet
Supermerry skrev (11 timer siden):

Dette er helt uakseptabelt, såfremt du ikke har fortalt at du bekjenner deg til den guden hun refererte til.

Jeg sa at jeg var kristen, hun spurte. Men jeg synes likevel ikke det er greit å si at djevelen tar barna mine hvis jeg ikke ber på en spesiell måte. Men det største problemet var at jeg ikke klarte å si ifra, men bare jatter med. Jeg hadde klart å si ifra til en annen tror jeg, men er noe i dynamikken som ikke er helt god der…

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 13.59):

Ja, jeg burde kanskje gjort det, men tror det er for sent nå… jeg ba legen si at jeg ikke vil ha oppfølging på dps likevel. Men har fått henvisning til et annet tilbud som er mer lavterskel. Vet ikke om det var riktig, angrer litt, men jeg ble så satt ut at jeg bare ville unngå hele situasjonen

Si til legen at du angrer og at du tar utfordringen likevel og fortsetter på dps.

Jeg har gått til psykolog i mange år og det er sjeldent at man ser andre behandlere der. Men det kan jo selvfølgelig skje. 

Men kommer du fem min før du blir hentet inn og går like etter timer er over. Så er sjansene så minimale.

Og i såfall ser du en annen vei. Kanskje øve i hodet på hva du skal si. Sånn at du ikke blir overrumplet. Du får gjerne bruk for det i møte med andre. Kanskje en kort setning. Nei, vi var en dårlig match. Nei, jeg har det fint der jeg er.

Jeg synes hun virker pågående som kontaktet deg selv når legen sa du ikke ønsker det. Bra du sluttet hos henne. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 14.00):

Jeg sa at jeg var kristen, hun spurte. Men jeg synes likevel ikke det er greit å si at djevelen tar barna mine hvis jeg ikke ber på en spesiell måte. Men det største problemet var at jeg ikke klarte å si ifra, men bare jatter med. Jeg hadde klart å si ifra til en annen tror jeg, men er noe i dynamikken som ikke er helt god der…

Hun hørtes ikke god ut. 

Ingen er ute etter å ta barna dine. Men om noe skjer en dag. Sykdom, ulykke, mobbing på skolen. Så er det ikke fordi du ba feil.

Begynner å lure på hvilken menighet hun tilhører. En sekt?

Bra du ikke skal se henne igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør be fastlegen din om hjelp til å sende inn klage på denne psykologen. En som snakker om djevelen, og rett/feil måte å be på, er farlig. Hun bør ikke få være i kontakt med sårbare mennesker! Vær så snill å be fastlegen om hjelp til dette!

Anonymkode: 8782c...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun hørtes ikke god ut. 

Ingen er ute etter å ta barna dine. Men om noe skjer en dag. Sykdom, ulykke, mobbing på skolen. Så er det ikke fordi du ba feil.

Begynner å lure på hvilken menighet hun tilhører. En sekt?

Bra du ikke skal se henne igjen.

Hun går i samme menighet som noen andre jeg kjenner, og for å si det sånn så ble jeg bekymra når de begynte å gå der og fortelle om hvordan det er. Veldig mye fokus på demoner og djevelen og en del sekt-vibber ja. De har ikke pastor men en «profet». Så det har kanskje også farget mitt inntrykk av henne som behandler. Hvis hun skal snakke om tro så vet jeg ikke hva slags rare ting som plutselig kan komme… jeg vil ikke ha en behandler som tror at alle problemene mine er djevelens angrep. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...