Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Amy71 skrev (1 minutt siden):

Abonnement for 400 kr/stk er vel normalt. Du skrev renovasjon og kommunale utgifter. Går ikke renovasjon under samme? 

Kan du gjøre en ny beregning per måned? Var vanskelig å skjønne når noen var per kvartal. 

Kan du kjøpe en billigere bil? 

Kan du sjekke om du får bedre forsikringsavtaler?

Be banken om å kun betale renter i en periode? 

Nei, dem kommer som to forskjellige regninger. Men dette er hver 3 mnde. Ts

Anonymkode: 342ac...068

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amy71 skrev (2 minutter siden):

Abonnement for 400 kr/stk er vel normalt. Du skrev renovasjon og kommunale utgifter. Går ikke renovasjon under samme? 

Kan du gjøre en ny beregning per måned? Var vanskelig å skjønne når noen var per kvartal. 

Kan du kjøpe en billigere bil? 

Kan du sjekke om du får bedre forsikringsavtaler?

Be banken om å kun betale renter i en periode? 

Ja jeg skrev det i full fart, så ble litt uoversiktlig. 
Men huset ligger ute for salg, så når det blir solgt kan jeg kjøpe meg en tomannsbolig og leve mye bedre, da blir alle de andre regningene mye mindre også, da blir ikke bilen et problem å betale. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hallo i luken TS, det er aleneforeldre med knappe 20k utbetalt i mnd.. dette klarer du! 

Anonymkode: 3202a...a04

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hallo i luken TS, det er aleneforeldre med knappe 20k utbetalt i mnd.. dette klarer du! 

Anonymkode: 3202a...a04

Ingen aleneforeldre med 4 barn klarer seg på 20k i mnd

Anonymkode: 140d9...1f2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

11 000 i mnden i strøm??! har dere basseng og varmekabler i innkjørselen? 

Nå har jeg riktignok bare en leilighet på 65kvm, men dusjer hver dag, vasker klær 4-5 dager i uka, og lader elbil. Holder rundt 24 grader inne hele vinteren fordi jeg er ekstremt frossen av meg. Bor i trehus fra 50tallet, og uisolert kjeller under. 

Har betalt 6000,- i år... for fem måneder. 

Anonymkode: 3cd29...271

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men tråden hjalp til sin hensikt den, jeg stresset og følte jeg druknet av utgiftene, men ser jo nå at dette burde jeg klare. 
Pga av samlivsbrudd så måtte jeg gjøre om fra å jobbe natt en uke i mnden til kun dag som gjorde at jeg gikk ned i lønn, så mye handler vel om å lære seg den nye hverdagen. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

11 000 i mnden i strøm??! har dere basseng og varmekabler i innkjørselen? 

Nå har jeg riktignok bare en leilighet på 65kvm, men dusjer hver dag, vasker klær 4-5 dager i uka, og lader elbil. Holder rundt 24 grader inne hele vinteren fordi jeg er ekstremt frossen av meg. Bor i trehus fra 50tallet, og uisolert kjeller under. 

Har betalt 6000,- i år... for fem måneder. 

Anonymkode: 3cd29...271

Huset er veldig stort, 3 ungdommer som dusjer hver dag ++. Jeg har ikke på noe varme nå men vaskemaskin går 2/3 ganger dagen + tørketrommel 1 gang dagen . Fikk 5900kr sist mnde. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har omtrent samme liv som deg. Jeg tjener litt mer enn deg, har 3 barn, er skilt. 

Jeg forstår ikke hvordan du kan ha så høye utgifter samlet. Jeg har svært høyt boliglån og betaler nesten 40.000 på lånet pr mnd. Allikevel klarer jeg meg med lønna mi hver måned og går av og til i pluss.
Sammenliknet med mitt budsjett har du mye lavere låneutgifter, og også lavere utgifter til barna, men mye høyere strømutgifter og bilutgifter.  

Jeg har faste utgifter på ca 60.000 pr mnd. Mat og kollektivtransport ikke medregnet. Ca 20.000 til variable kostnader. Jeg forstår ikke hvordan du kan ha så uklar oversikt over budsjettet ditt. 

Anonymkode: 44785...719

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

29.000 i mnd til boliglån? Det er jo.. mye?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har omtrent samme liv som deg. Jeg tjener litt mer enn deg, har 3 barn, er skilt. 

Jeg forstår ikke hvordan du kan ha så høye utgifter samlet. Jeg har svært høyt boliglån og betaler nesten 40.000 på lånet pr mnd. Allikevel klarer jeg meg med lønna mi hver måned og går av og til i pluss.
Sammenliknet med mitt budsjett har du mye lavere låneutgifter, og også lavere utgifter til barna, men mye høyere strømutgifter og bilutgifter.  

Jeg har faste utgifter på ca 60.000 pr mnd. Mat og kollektivtransport ikke medregnet. Ca 20.000 til variable kostnader. Jeg forstår ikke hvordan du kan ha så uklar oversikt over budsjettet ditt. 

Anonymkode: 44785...719

Nei, jeg ser jo at jeg må gjøre noe feil, så jeg må sette meg litt bedre inn i hva jeg bruker penger på. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Boliglån på ca 29 tusen. 
Bil 6500kr. Strøm alt fra 6000/11000 kommer an på årstid. Kommunale avgifter 9000kr. Renovasjon på 2500kr. 2000kr i mobil på 5 stk.           Aktiviteter for 4 barn ca 2000kr. Buss i mnden for 4 stk ca 2000kr. Forsikringer ca 3500kr

Dette jeg kommer på nå. Ts

Du bruker 6000- 11000kr i mnd på strøm??? Det høres syyykt mye ut. Vi er også 5, med tenåringer som dusjer 2 ganger om dagen, bor i enebolig på 200kvm og har 2 elbiler. Vi fikk 2000kr for mai og i vinter på det verste var det vel 4000kr. Har ikke vedovn, varmekilde er kun strøm. Du har vel Norgespris?

Du må nok se på budsjettet ditt og e hvor du kan spare.

Anonymkode: 1133a...07f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i dette. Hvis du ikke har utrolig stort lån da.  Men dette skal i utgangspunktet gå bra. 

Anonymkode: fb2c7...718

Dette skal gå bra.

Anonymkode: 54442...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bruker 6000- 11000kr i mnd på strøm??? Det høres syyykt mye ut. Vi er også 5, med tenåringer som dusjer 2 ganger om dagen, bor i enebolig på 200kvm og har 2 elbiler. Vi fikk 2000kr for mai og i vinter på det verste var det vel 4000kr. Har ikke vedovn, varmekilde er kun strøm. Du har vel Norgespris?

Du må nok se på budsjettet ditt og e hvor du kan spare.

Anonymkode: 1133a...07f

Ja men det kommer vel an på hvor man bor. Jeg har også et hus på 200 kv og våre tre siste måneder koster 9, 8 og 7 tusen i strøm. Vi har varmepumpe og vannbåren varme. Så strøm høres for så vidt ok ut, kanskje ikke 11 tusen på sommeren men om vinteren, joda. Vi har Norgespris.

Anonymkode: 0e59c...f8e

AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på hva du jobber som? 😊 Du tjener jo ganske bra, jeg jobber fulltid som lærer med 10 års ansiennitet og får utbetalt 41000 i måneden (kanskje litt mer nå etter lønnsoppgjøret).

Anonymkode: f2fc5...5c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sliter sån med alle regningene jeg har. 
Er alenemor 100% til 4 barn, har ca 71 tusen inn etter skatt, men har utgifter på ca 51 tusen denne mnd, men som regel ca 46 tusen. 
Jeg synes det er vanskelig å få ting til å gå rundt, prøver å selge huset og kjøpe meg noe mindre slik at utgiften der går ned. 
sagt opp det meste så er ikke noe å hente andre steder. 
Strømmen er dyr, mat er dyrt, alt er dyrt synes jeg. 
Ja dette er bare en klage tråd, er bare så sliten. 
Det som tar mest knekken på meg er uforutsette utgifter, jeg hadde en buffer på over 600 tusen som er blitt spist opp av store utgifter knyttet til huset. 

Du får rett og slett ikke lov å klage når du har en så stor sum inn i mnd! Da har du gjort noen store feil prioriteringer. Rett opp i de du. Lev enklere og innse at du må kutte på krava,kjøpe brukt,no billigere osv. 

Anonymkode: c6443...e18

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg som stressa med at strømregninga mi var nesten 600 her om dagen, 100 kroner mer enn vanlig. Jeg synes det er merkelig at du ikke har et budsjett og tar kontroll på pengene dine, når du har såpass med både penger inn og ut, og ansvar for andre mennesker. Banken din har sikkert en app eller nettbank, og der kan du lett få oversikt over utgiftene dine. Sett deg ned med engang og lag regnskap.

Anonymkode: 55228...3fc

Skrevet

Boliglån på ca 29 tusen. 
Bil 6500kr. Strøm alt fra 6000/11000 kommer an på årstid. Kommunale avgifter 9000kr. Renovasjon på 2500kr. 2000kr i mobil på 5 stk.           Aktiviteter for 4 barn ca 2000kr. Buss i mnden for 4 stk ca 2000kr. Forsikringer ca 3500kr

Svært høye strømregninger. Har du norgespris? 

AnonymBruker
Skrevet

Boliglån på ca 29 tusen. 

Transportkostnadene dine er veldig høye. Det samme med boutgiftene, totalt sett. 

Anonymkode: 8b08e...04f

AnonymBruker
Skrevet

Boliglån på ca 29 tusen. 

Bussen koster ikke mer enn 235,- i måneden for 1 barn (6-19 år) så litt under 1000,- per måned. Sikkert billigere om man kjøper årskort. 

Anonymkode: 05d75...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Wow, vi skulle vært på stånn wifeswap vi 🤣 Noen vanvittige beløp folk tjener og har i lån om dagen.  Alene 100% med to. Under 20 000 i mnd men har valgt å ha lave utgifter. Beholdte den lille leiligheten og vært mye hjemme med barna da jeg ble alene. Har ganske lite i lån så fristet ikke å ta mere igjen. 
Men du skriver jo huset er til salgs, så det løser seg. Ta avdragsfrihet så lenge. 

Anonymkode: 37eca...beb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...