Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sån med alle regningene jeg har. 
Er alenemor 100% til 4 barn, har ca 71 tusen inn etter skatt, men har utgifter på ca 51 tusen denne mnd, men som regel ca 46 tusen. 
Jeg synes det er vanskelig å få ting til å gå rundt, prøver å selge huset og kjøpe meg noe mindre slik at utgiften der går ned. 
sagt opp det meste så er ikke noe å hente andre steder. 
Strømmen er dyr, mat er dyrt, alt er dyrt synes jeg. 
Ja dette er bare en klage tråd, er bare så sliten. 
Det som tar mest knekken på meg er uforutsette utgifter, jeg hadde en buffer på over 600 tusen som er blitt spist opp av store utgifter knyttet til huset. 

Anonymkode: 342ac...068

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har 71 tusen etter skatt har du mer enn nok til å klare deg, skaler ned

• Liker 32
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å få satt opp ett skikkelig budsjett? 71k etter skatt er jo en stor sum, det er jo en sum mange par har sammenlagt! Så du står jo sterkere enn andre, men store utgifter..  Kan du komme med hva fe går til? 

Anonymkode: 85f8f...e61

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å få satt opp ett skikkelig budsjett? 71k etter skatt er jo en stor sum, det er jo en sum mange par har sammenlagt! Så du står jo sterkere enn andre, men store utgifter..  Kan du komme med hva fe går til? 

Enig i dette. Hvis du ikke har utrolig stort lån da.  Men dette skal i utgangspunktet gå bra. 

Anonymkode: fb2c7...718

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

71 er langt over snittet til aleinemødre.

Anonymkode: 9113e...ce1

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Boliglån på ca 29 tusen. 
Bil 6500kr. Strøm alt fra 6000/11000 kommer an på årstid. Kommunale avgifter 9000kr. Renovasjon på 2500kr. 2000kr i mobil på 5 stk.           Aktiviteter for 4 barn ca 2000kr. Buss i mnden for 4 stk ca 2000kr. Forsikringer ca 3500kr

Dette jeg kommer på nå. Ts

AnonymBruker
Skrevet

71 tusen inn og utgifter på 51 tusen denne måneden, da har du 20 tusen til bufferkonto. 

Anonymkode: 3b48e...711

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

71 tusen inn og utgifter på 51 tusen denne måneden, da har du 20 tusen til bufferkonto. 

Anonymkode: 3b48e...711

Men det skal dekke mat og bensin og div. ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg må sette opp et sikkelig budsjett ja, og få spart opp litt så det ikke blir så tøft de mnden barna trenger nye sko og slikt. Ts

Skrevet

71K/mnd er ganske bra. Så når du har løpende utgifter på 50K/mnd før mat osv, så har du jo veldig høye faste utgifter.
Det er vel ikke så mye annet enn å dele opp disse 50.000 i faktiske utgifter for å se hvor pengene går, da bær det være rimelig klart hvor de høye utgiftene ligger.
- Lån
- Transport
- Strøm
- Mobil
- Internett
- Kommunale avgifter
- Forsikring 
osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Boliglån på ca 29 tusen. 
Bil 6500kr. Strøm alt fra 6000/11000 kommer an på årstid. Kommunale avgifter 9000kr. Renovasjon på 2500kr. 2000kr i mobil på 5 stk.           Aktiviteter for 4 barn ca 2000kr. Buss i mnden for 4 stk ca 2000kr. Forsikringer ca 3500kr

Kommunale utgifter 9000,- kr per måned? Dette er vel ikke riktig 

Anonymkode: 60e30...8b2

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (2 minutter siden):

71K/mnd er ganske bra. Så når du har løpende utgifter på 50K/mnd før mat osv, så har du jo veldig høye faste utgifter.
Det er vel ikke så mye annet enn å dele opp disse 50.000 i faktiske utgifter for å se hvor pengene går, da bær det være rimelig klart hvor de høye utgiftene ligger.
- Lån
- Transport
- Strøm
- Mobil
- Internett
- Kommunale avgifter
- Forsikring 
osv.

Boligen er det største sluket. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunale utgifter 9000,- kr per måned? Dette er vel ikke riktig 

Anonymkode: 60e30...8b2

Nei fordel det på 3 mnd ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å ta med bhg, og bom på ca 1300kr i mnden. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Men ser dere tenker jeg burde klart meg bra, så jeg må faktisk sette meg ned å se hva jeg faktisk bruker penger på, for jeg kjøper meg ikke klær eller noe som helst til meg selv. Men en plass må jeg sløse, så da må jeg finne ut dette. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2000kr for mobil på 5 stk bør kunne reduseres

Anonymkode: 6b55c...9db

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

2000kr for mobil på 5 stk bør kunne reduseres

Anonymkode: 6b55c...9db

Nei jeg tabbet meg ut å bandt meg for et år😬 men det året er gått ut i oktober . Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Boliglån på ca 29 tusen. 

Ingen kommuner har 9000 kr/mnd i kommunale avgifter. 
Kan du søke om en periode med avdragsfrihet på boliglånet for å opparbeide en buffer?

Anonymkode: cfd36...2ec

• Liker 3
Skrevet

Nei jeg tabbet meg ut å bandt meg for et år😬 men det året er gått ut i oktober . Ts

Abonnement for 400 kr/stk er vel normalt. Du skrev renovasjon og kommunale utgifter. Går ikke renovasjon under samme? 

Kan du gjøre en ny beregning per måned? Var vanskelig å skjønne når noen var per kvartal. 

Kan du kjøpe en billigere bil? 

Kan du sjekke om du får bedre forsikringsavtaler?

Be banken om å kun betale renter i en periode? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kommuner har 9000 kr/mnd i kommunale avgifter. 
Kan du søke om en periode med avdragsfrihet på boliglånet for å opparbeide en buffer?

Anonymkode: cfd36...2ec

Ja jeg skrev feil der, mente hver 3 mnde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...