Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vær så snill å bytte barnehage slik at vi som jobber i barnehagen slipper å bruke all vår tid på foreldre som ikke gjør noe annet enn å klage på på alt de mener vi gjør feil og som forventer at akkurat deres barn skal ha mye mer oppmerksomhet enn resten av barna

Anonymkode: bcb95...a20

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du klarer å få den situasjonen du beskrev til å bli at den ansatte i barnehagen lo av barnet ditt så har du virkelig større problemer enn at bestefaren til gutten din skal være borte 40 dager. 

Håper virkelig ikke du er min kollega…

Anonymkode: 9a875...a83

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja vær så snill å bytte barnehage slik at vi som jobber i barnehagen slipper å bruke all vår tid på foreldre som ikke gjør noe annet enn å klage på på alt de mener vi gjør feil og som forventer at akkurat deres barn skal ha mye mer oppmerksomhet enn resten av barna

Høres ut som du mistrives veldig i jobben og at du mener det er foreldrenes feil. Jeg heier på at barnehageansatte skal få så god lønn at flere flinke folk som bryr seg og engasjerer seg skal få lyst til å jobbe der, og at stillingene blir så konkurranseutsatte at sånne som deg blir silt bort et sted på veien.

Anonymkode: 3e00a...cf4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har du opplevd selv å levere barn i bhg der en av besteforeldrene døde rett før helga, også kommer lille Ole og sutrer for et medlem i husstanden her bestefar er enten på jobbreise eller ferie?

Det har jeg. Og om de ansatte da skal legge fokus på lille Ole så ja.  
Kanskje mamma til lille Ole, her TS kan heller lære lille Ole litt mer om livets realiteter… 

Og sist men ikke minst la ped.leder i bhg ta seg av det som virkelig er mer prekært  her og nå. Og heller nevne dette i en samtale som man rutinemessig har med bhg 1-2 g i året.  

Dette her viser bare at man i all jobber til tider må legge mer vekt på ene tingen eller ene personen mer enn en annen.

Anonymkode: a643f...a2a

Mener du at «lille Ole» på 5 år ikke skal få lov til å være lei seg fordi andre har mer grunn til å være lei seg? Skal han få beskjed av moren sin om å skjule for bhg at han er lei seg, spille glad? At noen dør er også en realitet i livet, så hvor skal grensen gå mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg 

Tror du virkelig ikke vi sladrer?! Det er som enhver annen arbeidsplass 😅

Anonymkode: fdec9...398

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mener du at «lille Ole» på 5 år ikke skal få lov til å være lei seg fordi andre har mer grunn til å være lei seg? Skal han få beskjed av moren sin om å skjule for bhg at han er lei seg, spille glad? At noen dør er også en realitet i livet, så hvor skal grensen gå mener du?

Man slukker brannen som brenner først. Ikke den som potensielt, muligens kan oppstå om 20 år. Men bare kanskje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Høres ut som du mistrives veldig i jobben og at du mener det er foreldrenes feil. Jeg heier på at barnehageansatte skal få så god lønn at flere flinke folk som bryr seg og engasjerer seg skal få lyst til å jobbe der, og at stillingene blir så konkurranseutsatte at sånne som deg blir silt bort et sted på veien.

De gjør nok ikke det med deg og ts som normen på foreldre.  Ingen folk vil hæle å stå i sånt tull over tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hun høres ut som en kollega som jeg fint kunne hatt på en av de fire barnehagene jeg har jobbet på i min tid som bhg.lærer. 

Vi snakker sammen akkurat på samme måte som andre arbeidsplasser. Det at vi liker ungene forhindrer ikke at vi snakker dritt om noen av foreldrene. Noen av de er helt blåste.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger må man sette ting i perspektiv. Det handler ikke om å ikke validere følelser, men samtidig er det grenser for hvor mye man skal følge barna på at ting som skjer er trist og leit.  Noen ganger må man heller endre fokus.

Anonymkode: 59307...261

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man slukker brannen som brenner først. Ikke den som potensielt, muligens kan oppstå om 20 år. Men bare kanskje. 

Skal dette være et svar å hente noe fra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De gjør nok ikke det med deg og ts som normen på foreldre.  Ingen folk vil hæle å stå i sånt tull over tid.

Jeg velger å forsvare ts mot sure kommentarer som ilegger henne meninger som hun ikke har ytret, som at hun forventer forskjellsbehandling av sitt barn. Om du mener det er tull som folk ikke «hæler» å stå i, så ok.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig ikke vi sladrer?! Det er som enhver annen arbeidsplass 😅

Nei vi sladrer ikke, dårlige ansatte derimot gjør nok det 

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som en kollega som jeg fint kunne hatt på en av de fire barnehagene jeg har jobbet på i min tid som bhg.lærer. 

Vi snakker sammen akkurat på samme måte som andre arbeidsplasser. Det at vi liker ungene forhindrer ikke at vi snakker dritt om noen av foreldrene. Noen av de er helt blåste.

Du burde heller ike jobbe i bhg

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ryker dårlige ansatte fort , godt er det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg håper ikke du er min.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som en annen alt har nevnt Man slukker der det brenner først. 
Har ikke sagt lille Ole ikke har lov å være lei seg. Her var det kontraster mot ene barnet mistet en besteforelder før helga. Og er selvsagt noe de ansatte burde ta i først/ bruke mer tid på/ viktigere og ordlegge seg . 

Ikke rart de som jobber i bhg og skole flykter fra jobbene når man har den type foreldre som mener og forventer de skal fikse alt mellom himmel og jord. Og gud forby at de ikke ordlegger seg perfekt.

Anonymkode: a643f...a2a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ingen har snakket om ekstra omsorg. Jeg tenker man skal møte barnet på alle slags følelser, validere og deretter gå videre. Å le vekk en følelse, er absolutt ikke en god måte.

Ts

Anonymkode: f6197...016

Tror det du kjenner mest på er at dine følelser på vegnet av barnet ditt ikke ble validert jeg.

Anonymkode: 6181c...99c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Let me guess, du er gen z, barnehagetanta er eldre , millennial? 

er alltid bra å bli minnet på hvor heldig en er og alt det som er positivt. Er det ikke det vi bruker når vi skal komme oss gjennom tunge tider i livet? En må finne det positive. Det har ungen din godt sv å lære. Bestefaren døde jo ikke, han reiste bare bort en periode.. 

Anonymkode: bf837...7ce

• Liker 3
Skrevet

Pleier denne personen å være ufølsom eller lite pedagogisk? Hvis dette er første gang du opplever noe du reagerer på med henne, så ville jeg ikke gjort noen sak ut av det. 

Jeg tror det er viktig å huske på at barnehageansatte er også mennesker. Feil skjer, og vi må kunne være litt rause med hverandre. Jeg forstår hva den ansatte forsøkte å si, og tror ikke det var slemt ment i det hele tatt. Det kom kanskje litt feil ut, men det er også en umulig oppgave å ha 100 prosent perfekt respons på alt hele tiden.

Det kan også være mange grunner til at den barnehageansatte ikke var helt i modus til å validere de store følelsene til ditt barn om at bestefar skal være vekk en stund. Kanskje dette var beskjed nummer ti om «barnet mitt er litt lei seg i dag». Kanskje den ansatte nettopp tok imot et annet barn som har mistet besteforelderen sin. Kanskje hun selv står i egen sorg for noe eller sliter med sykdom. Noen ganger glipper det for oss, og ting kommer litt skjevt ut. 

Er det en engangshendelse, vær raus. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

utakknemlig i-lands problemer som dette gjør at folk får større og større mentale problemer i vesten. dette er et godt eksempel på at man har altfor lite essens og grunn i livet sitt, mye pga penger, så man bygger opp helt sinnsyke drama historier man kan bekymre seg over. Man må jo nesten bare le litt inni seg da! 

Anonymkode: d1a5b...db4

Jeg kommenterte dette med i- landsproblemer på tråden der det var klaging over manglende kjøleskap på skolen. Det skal klages og jamres over bagateller og det viser hvor godt man har det i dette landet. Istedetfor å fokusere på de positive tingene finner man hele tiden nye negative problemstillinger man kan henge seg opp i. Ikke rart folk sliter psykisk.

Anonymkode: 52596...34c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei vi sladrer ikke, dårlige ansatte derimot gjør nok det 

For noe piss 😂 selvfølgelig sladrer vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...