Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Motstrømmen skrev (11 minutter siden):

Jeg spør deg direkte, hvilket ansvar har du til å ikke spre falsk eller fabrikert informasjon? Det tok meg I underkant av 5 minutter og 3 søk på de som driver siden og hvem de intervjuer til å forstå at dette er mennesker som driver konspirasjon teorier, falske narrativ og Amjad Taha har ikke utdanning til å sitte som "ekspert" på noenting. Du har et ansvar Bacteria, det begynner med å sjekke hvilken ting du deler. 

Og det har jeg sjekka. The Brink er en konservativ podcast, ikke ekstrem. Om du mener de driver med konspirasjonsteorier er det du som har bevisbyrden for å bevise det. 

Endret av Bacteria
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Og det har jeg sjekka. The Brink er en konservativ podcast, ikke ekstrem. Om du mener de drives med konspirasjonsteorier er det du som har bevisbyrden for å bevise det. 

Nei, du har et ansvar å sjekke opp realitet og fakta som spreder av det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Motstrømmen skrev (3 minutter siden):

Nei, du har et ansvar å sjekke opp realitet og fakta som spreder av det. 

Hva er feil med de som driver podcasten, hvilke konspirasjonsteorier har de konkret spredt og hva er galt med Amjad Taha? 
Og nei, at du og noen på den andre siden av det politiske spekteret ikke liker det som sies er ikke nok. 
Hvis du mener at det med det muslimske brorskapet er en konspirasjonsteori bør du sjekke ut dokumentaren Frihet, likhet og det muslimske brorskapet signert dessverre avdøde Walid al-Kubaisi (norsk-iraker) 

Mulig den fortsatt finnes på nrk.no

Endret av Bacteria
  • Liker 2
Skrevet
Bacteria skrev (24 minutter siden):

Hva er feil med de som driver podcasten, hvilke konspirasjonsteorier har de konkret spredt og hva er galt med Amjad Taha? 
Og nei, at du og noen på den andre siden av det politiske spekteret ikke liker det som sies er ikke nok. 
Hvis du mener at det med det muslimske brorskapet er en konspirasjonsteori bør du sjekke ut dokumentaren Frihet, likhet og det muslimske brorskapet signert dessverre avdøde Walid al-Kubaisi (norsk-iraker) 

Mulig den fortsatt finnes på nrk.no

20 % av britiske moskeer er kontrollert av Muslim Brotherhood. Falskt ,finnes ingen dokumentasjon.  

90 % av muslimske veldedige organisasjoner er kontrollert av Muslim Brotherhood. Falskt, finnes ingen dokumentasjon. 

Muslim Brotherhood kontrollerer britisk politikk. Falskt, ingen dokumentasjon 

Muslim Brotherhood styrer de fleste muslimske organisasjoner i Storbritannia. Falskt, ingen dokumentasjon.  

At intervjuer sitter å sier ,ja det vet vi, det har vi sett uten noen gang å fremlegge kilder eller bevis burde i seg selv ringe varsler. 

Har ikke noe om mitt politiske ståsted, men ansvar du har til kilde kritikk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Motstrømmen skrev (2 timer siden):

20 % av britiske moskeer er kontrollert av Muslim Brotherhood. Falskt ,finnes ingen dokumentasjon.  

90 % av muslimske veldedige organisasjoner er kontrollert av Muslim Brotherhood. Falskt, finnes ingen dokumentasjon. 

Muslim Brotherhood kontrollerer britisk politikk. Falskt, ingen dokumentasjon 

Muslim Brotherhood styrer de fleste muslimske organisasjoner i Storbritannia. Falskt, ingen dokumentasjon.  

At intervjuer sitter å sier ,ja det vet vi, det har vi sett uten noen gang å fremlegge kilder eller bevis burde i seg selv ringe varsler. 

Har ikke noe om mitt politiske ståsted, men ansvar du har til kilde kritikk. 

Det var jo et anslag da, ikke at han påsto at det var nøyaktig 20% elns. 
Du mener det er helt usannsynlig at Brorskapet har noen som helst kontroll over muslimske menigheter og organisasjoner i Uk?

Hvordan forklarer du da Amjads erfaring med at studenter fra hjemlandet hans kommer radikalisert tilbake fra UK? Tenker at han har et visst grunnlag for å hevde det han hevder. Bedre enn meg og deg, iallfall.

Kan si at jeg ser på påstanden hans om at brorskapet kontrollerer politikken i UK som overdrevet. Det tror jeg ikke, hvertfall ikke enda.

Påstandene hans må leses i kontekst, han er skuffet over manglende støtte fra UK da emiratene ble bomba av Iran, og ikke minst: Han ønsker å vekke og advare oss her i vest. Han mener at demokratiet vår, ytringsfriheten vår og systemene våre blir utnyttet av folk som ikke vil oss vel. Det er vanskelig å ikke være enig med ham når man ser hva som skjer rundt seg. 

Endret av Bacteria
  • Liker 2
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Det var jo et anslag da, ikke at han påsto at det var nøyaktig 20% elns. 
Du mener det er helt usannsynlig at Brorskapet har noen som helst kontroll over muslimske menigheter og organisasjoner i Uk?

Hvordan forklarer du da Amjads erfaring med at studenter fra hjemlandet hans kommer radikalisert tilbake fra UK? Tenker at han har et visst grunnlag for å hevde det han hevder. Bedre enn meg og deg, iallfall.

Når det gjelder erfaringene hans med studenter som kommer radikalisert tilbake fra Storbritannia,  de er anekdotiske.

De kan ikke brukes til å trekke konklusjoner om hele det britiske utdanningssystemet eller om Muslim Brotherhoods har noe innflytelse. 

Muslim Brotherhood skal ha kritikk og en stor varsom plakat, men det skal kunne etterprøves når man kommer med påstander i et såkalt intervju. Youtube er ikke kilde! Med mindre de legger ved kilder,nevner kilder eller etterprøve påstander i intervjuer til å forklare hvorfor de utgir direkte påstander. 

Kilder er viktige i dag, fordi falske påstander skader og gir gro bunnen til hat,radikalisering og konspirasjonsteorier. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Motstrømmen skrev (1 time siden):

Når det gjelder erfaringene hans med studenter som kommer radikalisert tilbake fra Storbritannia,  de er anekdotiske.

De kan ikke brukes til å trekke konklusjoner om hele det britiske utdanningssystemet eller om Muslim Brotherhoods har noe innflytelse. 

Muslim Brotherhood skal ha kritikk og en stor varsom plakat, men det skal kunne etterprøves når man kommer med påstander i et såkalt intervju. Youtube er ikke kilde! Med mindre de legger ved kilder,nevner kilder eller etterprøve påstander i intervjuer til å forklare hvorfor de utgir direkte påstander. 

Kilder er viktige i dag, fordi falske påstander skader og gir gro bunnen til hat,radikalisering og konspirasjonsteorier. 

Du har gode poenger, men akkurat det med Brorskapets innflytelse er vel noe det ligger et hemmelighetens slør over.? Ikke så enkelt å få oversikt over for oss som ikke jobber innen etterretning. Brorskapet opererer i det semi-skjulte, med uformelle forbindelser av ideologiske, personlige og økonomiske bånd som det heter i en rapport til det engelske parlamentet. 

Men vi vet jo at det finnes, også i Europa. 
Det betyr ikke at det ikke er noe vi må være obs på. 

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (54 minutter siden):

Du har gode poenger, men akkurat det med Brorskapets innflytelse er vel noe det ligger et hemmelighetens slør over.? Ikke så enkelt å få oversikt over for oss som ikke jobber innen etterretning. 
Men vi vet jo at det finnes, også i Europa. 
Det betyr ikke at det ikke er noe vi må være obs på. 

Vi skal være obs på det som er rundt oss. Reagere på ekstreme uttalelser, trusler eller oppfordring til vold, fra vanlige menneske på gata til høytstående makt personer.  

• Liker 1
Skrevet
Motstrømmen skrev (Akkurat nå):

Vi skal være obs på det som er rundt oss. Reagere på ekstreme uttalelser, trusler eller oppfordring til vold, fra vanlige menneske på gata til høytstående makt personer.  

Ja enig med deg. Du spurte tidligere om hva vi som enkeltpersoner har gjort for å motvirke hat og konspirasjonsteorier. 
Jeg mener jeg har gjort mitt i min nisje, som er å påpeke og snakke ut når noe kommer med hat og konspirasjonsteorier mot jøder. Og ja, jeg har også prøvd å nyansere i Israel/palestina- debatten. Pga min bakgrunn føler jeg at jeg har litt å bidra med der. Kan godt ta selvkritikk på at jeg kanskje ikke har vært like flink til det samme når det kommer til muslimer. Det skal jeg bli bedre på! Har dog et godt forhold til de muslimene jeg har rundt meg. 

Jeg mener dog at det muslimske brorskap og affinerte terror-organisasjoner (Hamas!) er en trussel mot oss alle, også muslimer! Kanskje særlig de…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...