Gå til innhold

"Lesesirkel" om mitøsten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter at enda en Mitøsten diskusjon fislet ut i at Israel "vennen" nektet å forklare sine meninger eller stille noen rasjonele spørsmål til min meninger, så har jeg lyst til å prøve en alternativ måte og forstå folk på. Så jeg tenkte vi kunne prøve en alternativ måte å dele meninger på, hvor i stedenfor å forklare ting selv så deler vi podcaster, artikler eller programer om Mitøsten man synes er intresange. Jeg tenker man ikke trenger å komentere på andre sinne bidrag med mindre man har sett på det faktiske bidraget. Men si gjerne noe om hva bidrage du anbefaler handler om, og gjerne hvorfor du anbefaler det! 

Jeg kan starte med å anbefale podcasten Bad Hasbara på Youtube, og spesielt episoden med holocost overlevende Sthepen Kapos! Jeg synes generelt podcasten er god blanding av informativ og underholdene. Å episoden med Sthepen var rørende. Både hans forteling fra 2ww og hans betraktinger på dagens situasjon gjore intryk på meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Etter at enda en Mitøsten diskusjon fislet ut i at Israel "vennen" nektet å forklare sine meninger eller stille noen rasjonele spørsmål til min meninger, så har jeg lyst til å prøve en alternativ måte og forstå folk på. Så jeg tenkte vi kunne prøve en alternativ måte å dele meninger på, hvor i stedenfor å forklare ting selv så deler vi podcaster, artikler eller programer om Mitøsten man synes er intresange. Jeg tenker man ikke trenger å komentere på andre sinne bidrag med mindre man har sett på det faktiske bidraget. Men si gjerne noe om hva bidrage du anbefaler handler om, og gjerne hvorfor du anbefaler det! 

Jeg kan starte med å anbefale podcasten Bad Hasbara på Youtube, og spesielt episoden med holocost overlevende Sthepen Kapos! Jeg synes generelt podcasten er god blanding av informativ og underholdene. Å episoden med Sthepen var rørende. Både hans forteling fra 2ww og hans betraktinger på dagens situasjon gjore intryk på meg. 

Dette syns jeg var et godt initiativ, så jeg går på limpinnen. Mye av problemet er at vi lever i separate «virkeligheter» pga internettet.
Syns det var sterkt å høre Stephens historie. Det jeg kanskje reagerer på er at både han og vertene helt tar Hamas ut av ligningen når de snakker om det som skjer på Gaza. At det ikke er krig osv. Høres ut som de tror IDF bomber Gaza flatt for gøy. 

Først vil jeg dele Rudy Rochmans forklaring på hva en jøde er. Høres kanskje litt random ut, men tenker at det er mange som ikke er klar over forskjellen på jødedom og kristendom. Er det en religion? En etnisitet.? Eller noe annet

Mulug jeg har delt den før, ber i tilfelle om forlatelse. Rudy Rochman er en israelsk-jødisk aktivist. 

https://www.facebook.com/share/v/1ELZxWYBbc/?mibextid=wwXIfr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...