Gå til innhold

Barn på hotellrom....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært utrolig engasjement om temaet og som den økonomen jeg er så tenker jeg det hadde vært artig å se hva vi foreldre gjør i praksis. Send din stemme så får vi se!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Små barn som kanskje kan bli redd hvis de våkner og mamma ikke er der? Nope!

Skrevet

Det hender vi bor på hotell hvor vi har vært flere ganger, og vi synes ikke det er mere problematisk å gå i etasjen under der enn det er hjemme.

Sjekke minst hver halvtime, også vet de hvor de finner oss hvis de våkner. Noe de aldri gjør; trøtte og slitne på ferietur med mange inntrykk i løpet av dagen. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Det hender vi bor på hotell hvor vi har vært flere ganger, og vi synes ikke det er mere problematisk å gå i etasjen under der enn det er hjemme.

Sjekke minst hver halvtime, også vet de hvor de finner oss hvis de våkner. Noe de aldri gjør; trøtte og slitne på ferietur med mange inntrykk i løpet av dagen.  :)

:nikke Nettopp

Skrevet

Og er det på et fremmed sted, tar det forresten ikke mer enn et par dager før de er 'husvarme' der også.

Men vi er aldri langt unna, og eldstemann vet hvor hun kan finne oss. Det gir vi beskjed om før de legger seg. Aldri vært noe problem.

Skrevet

Tenkte bare at jeg ville innskyte med en kommentar vedr. dette med å sjekke barna med jevne mellomrom.

I gamle dager (når jeg var liten og min mor jobbet barneavdeling) så var det jo slik at sykepleierne gikk rundt og sjekket de sovende barna med jevne mellomrom. De kalte det vekkerunder. Min erfaring stemmer også med dette, barna våkner ofte ca 5-10 minutter etter at jeg har sjekket dem - tror de er vare for lydforandringer og at det tar litt tid for dem å komme ut av søvnen (de blir jo ikke bråvekket). Resultatet er jo da at ungene våkner rett etter at du har gått ut av hotellrommet, og da er jo ikke du der.

Nei, takke med til systemer som fungerer - jeg er ihvertfall fornøyd med den som virker via mobilen - da er rekkevidde ikke problem lenger og jeg kan til og med lytte inn på rommet der de sover når som helst.

Skrevet

Da vi var på cruise i julen med gutten min på 8 måneder, leide vi barnevakt på båten 3 kvelder. Denne damen jobbet som sykepleier om dagen på båten, så jeg følte meg trygg. Hadde han våknet hadde hun jo bare kunnet kontakte oss, og vi hadde vært der med en gang. Ser ikke noe galt i dette.

Skrevet (endret)
Da vi var på cruise i julen med gutten min på 8 måneder,  leide vi barnevakt på båten 3 kvelder. Denne damen jobbet som sykepleier om dagen på båten, så jeg følte meg trygg. Hadde han våknet hadde hun jo bare kunnet kontakte oss, og vi hadde vært der med en gang. Ser ikke noe galt i dette.

Hvorfor skla det være gale med dette? Dere hadde jo skaffet barnevakt, og da er jo ikek barnet alene. Det folk her snakke rom, er å forlate barnet helt alene uten at noen ser til det.

For å svare på spørsmålet

Nei jeg hadde ikke latt et barn være alene, og det barnet burde vært 10-12 år før jeg ville gått i fra det på hotellrommet. Mindre barn har ikke en sjangse til å tenke fornuftig, om noe skulle hende. Og å sjekke hver halv time blir for dumt for meg. Hva om noe hender 5 minutter etter en har sjekket, da er det jo 25 minutter før en er tilbake og mye kan skje på den siden.

For å snu litt på problemstillingen: Hvor mange ville klart å leve med seg selv, om noe hadde hendt barnet i den tiden de valgte å ikke være der?

Jeg hadde aldri klart å leve med meg selv, og derfor tar jeg de valgene jeg gjør også. Et barn skal ikke måtte ta et slikt ansvar selv, for det er de rett og slett for ung til.

Endret av Piper
Gjest Gjesta
Skrevet

Nei jeg går ikke fra barna mine alene. *bombe*

Skrevet

Hvorfor skla det være gale med dette? Dere hadde jo skaffet barnevakt, og da er jo ikek barnet alene. Det folk her snakke rom, er å forlate barnet helt alene uten at noen ser til det.

Tolker ut ifra svarene att de fleste ikke ville forlatt barna uansett, barnevakt eller ikke.

Skrevet

Nei, hadde ikke gått fra små barn alene på ett hotellrom.

Skrevet

Det er vanskelig å være bastant mht avstemingen ettersom det finnes flere alternativer som ikke er med.

Men, ja, - vi (ex'en og jeg) hadde med vårt første barn på hotel med jobben. Hotellet hadde babycall (som skulle virke), men vi foreldre som hadde barn med på turen (vi satt i spisealen) gikk vakt ordning hvert 10.minutt i tillegg (lyttet ved dørene der det var andre barn) ihht avtale. Dette gikk helt fint og ingen barn våknet. I tillegg tror jeg noen av foreldrene tok "en ekstra runde for sikkerhetsskyld" :). Men de fleste satt nok "på nåler" :)

Men det er mange variabler som skal vurderes, og mange vil vurdere samme situasjon anderledes. Hva er barnets alder ?, hvordan tror vi at barnet vil oppleve å våkne alene ?, hvor lang tid bruker vi opp til rommet om barnet våkner, etc, etc.

Ingenting er med andre ord svart/hvit.

Skrevet

Hm.. jeg husker en Tysklandstur med mine foreldre da jeg var 12 år, med to yngre søsken. Vi var alene i flere timer om gangen på hotellrommet, og nytt hotell var vi på hver kveld også. Det gikk da helt strålende. Nå prøvde vi riktignok ikke å sove, vi satt oppe og lekte/leste til de kom tilbake.

Så med et barn i alderen 10+ tilstede, uavhengig om det var yngre barn der eller ikke, synes jeg det er helt greit. Med mindre barna er veldig lettskremt eller avhengige av mor/far.

Barn under skolealder alene ville jeg nok ikke forlatt mange minuttene av gangen. Like mye i tilfelle skader.

Skrevet

Et lite barn ville jeg ikke overlatt alene på et hotellrom hvis jeg ikke kunne vært veldig nært. Når man er på strandferie så bor man gjerne på resorts med barer og restauranter i samme hotell. Tror nok heller jeg ville hatt dem med til middag, for så å ta kveldsdrinken med min mann på hotellrombalkongen.

Når barn er store nok til å faktisk klare å finne foreldrene så kan de godt være alene, men jeg ville IKKE forlatt hotellet. Aldri i verden.

Skrevet
Nei, hadde ikke gått fra små barn alene på ett hotellrom.

Signerer

Skrevet

Da er du utrolig flink til å tolke, for de fleste snakker om å gå i fra barnet alene. Kanskje du bør lese det som står skrevet, i stedet for å tolke det du leser.

Skrevet
Hm.. jeg husker en Tysklandstur med mine foreldre da jeg var 12 år, med to yngre søsken. Vi var alene i flere timer om gangen på hotellrommet, og nytt hotell var vi på hver kveld også. Det gikk da helt strålende. Nå prøvde vi riktignok ikke å sove, vi satt oppe og lekte/leste til de kom tilbake.

Så med et barn i alderen 10+ tilstede, uavhengig om det var yngre barn der eller ikke, synes jeg det er helt greit. Med mindre barna er veldig lettskremt eller avhengige av mor/far.

Barn under skolealder alene ville jeg nok ikke forlatt mange minuttene av gangen. Like mye i tilfelle skader.

Veldig ofte går det bra, men hva om det ikke går bra? Kunne du levd med deg selv, om noe skulle hende, og det bare fordi du måtte ha litt alenetid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...