Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella


Knurr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forkurs i kjemi er vel overstått. Forstått, derimot, er oppe til verifikasjon. Uansett har jeg blitt litt bedre kjent med skolen, og selv om jeg med stor smidighet har totalt unngått å snakke med et eneste menneske i min egen klasse har jeg da prestert å bli kjent med et par. Kombinert med de par folkene kompis har blitt kjent med, og de par merkelige menneskene jeg har møtt på nett som bor i området, begynner kontaktnettet å bli et par centimeter større enn utgangspunktsboby counten på èn.

Nå svømmer rommet over med oppvask igjen. Jeg lurer på om jeg ikke må finne på noe skikkelig smart - skitne vinglass og pestokjeler på skrivebordet er uholdbart. Også må jeg kjøpe meg en kaffeskje, for å helde rett fra boksen har ført til at jeg snarest må finne ut hvor fellesstøvsugeren blir oppbevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den nye mobilen! Med radio og fancy ledninger så nå har jeg radio på datahøyttalerene. Føler meg skikkelig hi-tech nå  :sjarmor:

Hva har mobilen med de fancy datahøyttalerne å gjøre?

*dum* -----> :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg kjøpe meg en kaffeskje, for å helde rett fra boksen har ført til at jeg snarest må finne ut hvor fellesstøvsugeren blir oppbevart.

Tupperwareboks, kjære barn, tupperware. Med sånn lite hull med ekstralokk på toppen av lokket.

*og der kom dagens teiteste forklaring på noe som helst, ja* :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har mobilen med de fancy datahøyttalerne å gjøre?

*dum* -----> :overrasket:

En liten ledningsduppeditt fulgte med. Jeg oppdaget at den kunne gjøre sånn at istedet for å ta lyd fra dataen, kasn høyttalerene ta lyd fra mobilen. Voila - dansk radio. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tupperwareboks, kjære barn, tupperware. Med sånn lite hull med ekstralokk på toppen av lokket.

*og der kom dagens teiteste forklaring på noe som helst, ja* :rodme:

Men jeg har jo nettopp kjøpt sånne fiiiiine kaffe- og tebokser! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ha en sånn gratis en...

Har støvsugd, rydda og omorganisert. Og fått søppelkasse - sto masse møbler i en bod i kjelleren som var merket "Storskræld"; regner med de skulle kastes. Massiv kildesortering her, så alt leveres inn. Men noe kan jo brukes igjen!

Oppvasken gjenstår, som vanlig. Lurer på om jeg skal skaffe meg en plastkasse til å gjemme skitne ting i... den kunne jo stå under pulten, også bli med til vannhullet når det var tid for vasking? Det er veldig mye ølglass og vinglass og kaffekopper og nuddelskåler nå ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg prøve å la være å komme med enda et langt, sentimentalt innlegg. Hele greia kan nemlig forkortes til dette: Knurr har auau i sjela si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Som vanlig vil jeg gjerne benytte anledningen til å skylde på blodsukkeret, og dermed innvilge meg selv godteri. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn! Da gikk det over. I dag var nemlig, *trommevirvel*, første dag på sygeplejerskeuddannelsen :sjarmor:

Og jeg overlevde! Til alt overmål ble det fort avgjort at jeg var den eneste alle kunne navnet på etter første dagen - læreren gjorde et poeng ut av å mobbe meg for norskheten min. Etter hver ting hun gjennomgikk, spurte hun om jeg hadde fått det hele med meg. Og etter presentasjonen min spurte hun rundt hvem som ville melde seg frivillig til å vise meg rundt i København. Det var herlig. Også var det masse koselige folk i klassen. Dette skal bli bra! Hvis studieveilederen nå forteller meg at det er en enkel sak å bygge på sykepleierstudiet til lege, skal jeg være helt fornøyd. Med utdannelsesbiten, da. Også har jeg møtt en kjekk danske, men der må jeg utforske litt selv før jeg rapporterer.

Hah! Feiret med øl til 80kr/kassa - og kassene her inneholder 30 flasker, ikke 24 som hjemme. This country's definitely growing on me.

Nå lurer jeg på hva jeg skal finne på som ekstra-aktivitet. Om jeg skal jobbe på sykehjem (eller blomsterbutikk, hehe), melde meg frivillig til et eller annet på Røde Kors eller kanskje finne meg en studentforening inne i København. Eller er verv - flere av kollegieforeningene som trenger fikse-og-ordne-folk. *tenketenke* Penger hadde vært fint. Noe pent på CV'n hadde også vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt siste (ok nest siste, må selvsagt be noen om å slette meg) KG-innlegg må selvsagt være til deg, så jeg vil bare mase litt og si at jeg synes du skal komme tilbake til LJ, for jeg savner deg der. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...