Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella


Knurr

Anbefalte innlegg

:Nikke: Bøker er kjekt å ha - helt til de skal flyttes på. Jordmorveske er slitsomt, men hva med ryggsekk? Uansett- grønnsåpe og salmiakk bør nok settes igjen heime hos a mor, ellers får vel sikkerhetskontrollen helt angst. (Tømme grønnsåpe over på 99,5 ml flasker???? )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så bortskjemt at jeg blir kjørt nedover. Så akkurat det skal nok funke. Må bare bære alt ut til bilen og så inn på hybelen, så er alt i den skjønneste orden. Bilen kommer snart nå... gud. Dette er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj!!! Alt eg går glipp av altså :overrasket:

Har sett på msn at du emigrerar om så og så lenge, men eg tenkte du sikkert skulle på en chartertur eller noko sånt :ler:

Så då er du cirka vekk til København? Grugledar deg?

Kan tenke meg det er trist å seie hade til folk, og særlig naboen ja... :forvirret:

Gledar meg kjempemasse til å høyre frå deg når du er vel framme og i orden!

Så får eg berre beklage at eg har vore så lite oppdatert på dinne fronten, men det gjelg KG generelt.

God tur og lykke til, søta!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk at det begynte å snø masse akkurat nå som du har dratt. Jeg blir alltid så rastløs når det snør, og jeg har såååå lyst til å gå ut og gå lang tur og base i snøen, men det er jo ingen som vil være med bortsett fra deg, for du er alltid med på sånt, men du ER JO IKKE HER!! :sur::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal putte inn en grundig oppdatering snart, men først en liten gjennomgang av de nye ordene jeg har lært i dag:

Viskelæder - kjøkkenhåndkle

Dåsestikke - stikkontakt

Myldretid - rushtid

Spesielt den midterste tok virkelig kaka. Jeg tror Danmark skal bli et godt sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskelæder - kjøkkenhåndkle

Dåsestikke - stikkontakt

Myldretid - rushtid

Spesielt den midterste tok virkelig kaka. Jeg tror Danmark skal bli et godt sted å være.

Den første var ikke så verst den heller. Jeg ville fluksens sett for meg et viskelær.....

"Hei der, ta med det viskelæret og kom og hjelp meg å tørke...."

Det høres litt feil ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Virvel, det ser ut til at det paret kan bli vår tids Romeo&Juliet, syns jeg.

Første dag på skolen i dag. Veldig mye formler. Det er veldig lenge siden jeg har tullet med sånt, så det meldte seg et stort behov for lesing og holding av tunge rett i munnen. Det gjorde for så vidt kommunikasjonen ellers også - ingen forsto hva jeg sa, så det ble nøye utvelgelse av umisforståelige ord.

Også fikk jeg mail fra naboen i går da jeg endelig fikk internett. Ojoj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge må så absolutt holdes rett i formel........... jeg mener munn, både hva språk og og formler angår.

Men danskene lærer seg snart nok norsk, skal du se. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunge i rett munn skal jeg klare. Kom nettopp på det når du sa det - vanligvis kikker jeg jo i alle retninger etter flørteoffer. Eller. Du vet. Men tanken har ikke streifet meg en gang siden jeg dro nedover.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge i rett munn skal jeg klare. Kom nettopp på det når du sa det - vanligvis kikker jeg jo i alle retninger etter flørteoffer. Eller. Du vet. Men tanken har ikke streifet meg en gang siden jeg dro nedover.

Ahem....etterhvert så kan vel det endres til et spørsmål om ha rett tunge i munnen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den nye glattcella er i grunnen i ferd med å bli veldig fin. Diger er den også, i hvertfall sammenliknet med den forrige. Plass til stor seng, stort skrivebord, planter, bokhyller, kjøkkenkrok og lesekrok. Og så er det røykerom i tillegg. Deilig, deilig. Helt merkelig å ikke bli slått ned av røyklukt når man kommer inn døra.

Snart kommet helt i orden med møbleringen, men jeg mangler veggdekorasjon over senga - når den slutter er det fortsatt to meter hvit vegg igjen til taket. Fant ingen plakater i sentrum, så jeg vil ha hengeplanter der, men det skurrer såpass at det må jo være noe grunnleggende jeg har glemt ifht. planter i nærheten av senger. Noen ideer, kjære venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pottene kan ramle ned og i hodet på deg mens du sover?

Dessuten skal det vel ikke være lurt med grønne planter på soverom pga. at de "stjeler" oksygen om natta. (Der skurrer det hos meg for de omformer da vitterlig CO2 til O2 ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten skal det vel ikke være lurt med grønne planter på soverom pga. at de "stjeler" oksygen om natta. (Der skurrer det hos meg for de omformer da vitterlig CO2 til O2 ?)

Jeg tenkte det samme. Det burde jo være veldig smart å ha planter på soverommet. Uansett har jeg god lufting og, endelig, stort soverom, så jeg dør nok ikke. Blomster på veggen it is.

Har sjekka kollegiebaren nå. Ja, det er en bar på studenthjemmet. Den selger øl til 10kr. Og shots til 12kr. Det kan bli litt skummelt. I dag hadde jeg heldigvis vett til å tenke på skolen i morgen, men en annen gang kan det bli verre. Dessuten var treningsrommet innrettet slik at de tingene jeg ville bruke, var ødelagt, og de to ligger rett ved siden av hverandre... huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en danske på besøk på jobb i dag. Og det slår meg at det må høres snålt ut når en danske sier Knurr. Knoá... Jeg skal prøve å få en av dem til å si det neste gang jeg snakker med en (=ofte). Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...