Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella


Knurr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første dag på skolen i dag. Veldig mye formler.

Ja nå er jeg spent, du! Fortell da, hva er egentlig et atom? :erter:

Snart kommet helt i orden med møbleringen, men jeg mangler veggdekorasjon over senga - når den slutter er det fortsatt to meter hvit vegg igjen til taket. Fant ingen plakater i sentrum, så jeg vil ha hengeplanter der, men det skurrer såpass at det må jo være noe grunnleggende jeg har glemt ifht. planter i nærheten av senger. Noen ideer, kjære venner?

Skal jeg sende negerbarna nedover igjen, kanskje? :-D Pakke dem pent inn og skrive "vi reiser alene" utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pottene kan ramle ned og i hodet på deg mens du sover?

Dessuten skal det vel ikke være lurt med grønne planter på soverom pga. at de "stjeler" oksygen om natta. (Der skurrer det hos meg for de omformer da vitterlig CO2 til O2 ?)

Fotosyntesen er lysavhengig og foregår bare om dagen. Om natten forbruker planter oksygen og skiller ut karbondioksid akkurat som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotosyntesen er lysavhengig og foregår bare om dagen. Om natten forbruker planter oksygen og skiller ut karbondioksid akkurat som oss.

Akkurat, sånn var det. Jeg visste jeg fulgte dårlig med i biologitimene på gymnaset. Herved er det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har visst blomstret i dag - jeg og rommet og det hele. Planter har kommet opp på veggen, så får vi se hvordan det går - jeg dreper notorisk det aller meste. I blomsterbutikken ble jeg stående og skravle med innehaveren, som etter en halv time liksågodt spurte om jeg ikke ville jobbe der. Med tittelen "den søde pige med blomsterne". Det er nesten litt fristende, uansett hvor lite studierelevant det er.

Ble hjemme fra skolen. Er særdeles flau over grunnen; jeg presterte å smekke igjen døra til badet litt for hardt, så dusj, do, sminke, osv. var avstengt for meg frem til vaktmesteren kom på jobb. Hyl og skrik! Jeg har aldri vært så tissetrengt i mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en danske på besøk på jobb i dag. Og det slår meg at det må høres snålt ut når en danske sier Knurr. Knoá... Jeg skal prøve å få en av dem til å si det neste gang jeg snakker med en (=ofte). Har du prøvd?

Akkurat det har jeg ikke prøvd, men det klarer ikke å uttale den ordentlige navnet mitt, så det kunne blitt spennende, da.

Oi, nå henger jeg ikke med. Flytting? Dansk? Skole?

Vi over træddve er litt trege, vettu...

Ting gikk litt fort. Flyttet offisielt til København for en uke siden. Hjelpes, tida går fort!

Ja nå er jeg spent, du! Fortell da, hva er egentlig et atom? :erter:

Pøh. Vi skal ikke messe med atomer. Vi holder oss til molekyler.

Fotosyntesen er lysavhengig og foregår bare om dagen. Om natten forbruker planter oksygen og skiller ut karbondioksid akkurat som oss.

Nerdevenner! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble hjemme fra skolen. Er særdeles flau over grunnen; jeg presterte å smekke igjen døra til badet litt for hardt, så dusj, do, sminke, osv. var avstengt for meg frem til vaktmesteren kom på jobb. Hyl og skrik! Jeg har aldri vært så tissetrengt i mitt liv!

Gå på skolen og bruke do der?

*streng KG-mamma* :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av dere hadde sett meg i morges, med sikkel nedover haka og håret til alle kanter, hadde dere også bedt meg bli hjemme til dusjen var tilgjengelig. Jeg turte såvidt å gå ut av døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Vi skal ikke messe med atomer. Vi holder oss til molekyler.

Og molekyler består av...? :erter::idesmil:

Jeg gleder meg stort til å nerde om blod og gørr med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også atte... Mmm. Dere som har meg på MSN ser jo telefonnummeret mitt. Jeg ville bare si at det koster i grunnen bare 50 øre i minuttet å ringe fra fasttelefon i Norge til fasttelefon i Danmark, og det er fasttelefon jeg har sånn atte da er det liksom ikke så veldig dyrt da... :sjenert:

Dette har jeg fikset:

CPR-nummer

Folkeregistrering

Mobilnummer

Dansk bankkonto + bankkort

Nesten all møblering

Høyttalere til laptop

Toastjern

Skolebøker

Dette må jeg ordne:

Rense teppegulvet

Baderomshylle til å ha inni dusjen

Søppelkasse til bad + kontorbit

Oppvaskbalje

Flere skolebøker

Duk til mitt improvisoriske verandabord av pappesker

Fikk gratis blomster hos han blomstermannen i dag. Aner ikke hva slags, men det lukter godt på hele hybelen av dem. Mm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg stort til å nerde om blod og gørr med deg!

Trodde vi hadde gjort det i to år, jeg? :klø: Men ja. Jeg skal ringe deg når jeg kommer til videre i biokjemipensumet, jeg.

(må faktisk konsentrere meg for å ikke skrive ting med j og d og sånt nå. Har lest for mye skoleting på dansk. Arrester meg kjapt hvis det går galt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt. Men det kan ta litt tid før jeg tar deg igjen, kjære - vi begynte med pH i dag. Og dråpetellere. Det var gøy :hoppe: men veldig basic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knurr, vet du hva, jeg er drita men alle dro hjem så da måtte jeg og, så nå sitter jeg her og er full helt alene. Det er sjedelig. :tristbla: Jeg prøver å lytte gjennom veggen for å høre om homsenaboene er våkne så jeg kan invitere dem på nachspiel, men det er veldig stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er den store å-gud-hva-har-jeg-gjort-dagen - søndagsfri ga rom til tanken "Hvorfor drar man fra alt det kjente og kjære for å bo i et fremmed land, være ensom og ta en utdannelse man ikke helt vet om man vil ha?". Det går over. Tanken streifer fra tid til annen, og jeg tror egentlig at jeg ville tenkt det uansett hva jeg hadde bedrevet; gresset er alltid grønnere på den andre siden, uansett hvor mye jeg vanner. Kanskje det er sola som mangler.

Dagens gjøreliste

- Lese biokemi (jada, dansker har noe imot j'er)

- Skru litt på sykkelen jeg kjøpte i går så den blir passelig

- Vaske opp alle vinglassene, det er litt vel avslørende

- Prøve tepperensen + støvesuge

- Betale husleie

Først middag, dog. Kalkunpanetter med pasta og pesto. Også finkjemmet kompis vinhylla på nærbutikken og husket hva yndlingsvinen min er, så dette blir strålende. Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store å-gud-hva-har-jeg-gjort-dagen - søndagsfri ga rom til tanken "Hvorfor drar man fra alt det kjente og kjære for å bo i et fremmed land, være ensom og ta en utdannelse man ikke helt vet om man vil ha?".

Ååååh, det der høres kjent ut. Riktignok har jeg aldri flyttet til fremmed land, men jeg har flyttet - mye. Og du har helt rett, den første søndagen er ille, men så går det seg til etterhvert. Til slutt blir det her som er det riktige og man blir kjempetrist når man omsider skal røske opp røttene og flytte videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å-gud-hva-har-jeg-gjort-tanker er en veldig viktig del av det å være student. Om noen uker, når du har kommet litt mer i orden og begynner å bli kjent med folk (for ikke å si humpet litt på eventuelle mannlige naboer), skal jeg vedde på at alt går strålende. Jeg kjenner ingen som blir så lett kjent med folk som deg, og jeg synes nesten synd på danskene som nå blir nådeløst utsatt for all den sjarmen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den nye mobilen! Med radio og fancy ledninger så nå har jeg radio på datahøyttalerene. Føler meg skikkelig hi-tech nå :sjarmor:

Kompis fikk ikke kjøpt seg sykkel, så i dag tidlig satt jeg bakpå min nye sykkel mens han svettet bortover. Sang Daisy, Daisy hele veien, og siden vi syklet gjennom et boligområde ble det reaksjoner - en husmor på vei ut med søpla sang med, og en bissnissmann på vei til jobb klappet. Nydelig start på dagen, bortsett fra at bagasjebrett ikke er laget for å sitte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...